Permalänk
Medlem

CNPS7700 och Asus A8N-SLI Deluxe

Hej.

Jag undrar om zalmans 120mm cpu kylare passar på ett asus A8N-SLI Deluxe moderkort.
Finns med på listan på zalmans hemsida, men man kan inte vara säker ;).

Tror ni den kommer att sticka ut mycket i toppen av moderkortet?
men borde funka, då det är en bit upp till nätagget i mitt chassi.

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem

undrar också det , det kan ju inte stöta i PCI- E platsen för att det finns ju en som är en bit längre ner men det skulle hjälpa om du sa vilket chassi du har. men ifall det finns med på zalmans hemsida så passar det annars kan du lämna tillbaka det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maorio
undrar också det , det kan ju inte stöta i PCI- E platsen för att det finns ju en som är en bit längre ner men det skulle hjälpa om du sa vilket chassi du har. men ifall det finns med på zalmans hemsida så passar det annars kan du lämna tillbaka det.

Har ett Chieftec Bravo Fulltower (BA-01-B-B-SL).
Mätte precis och moteringshålen satt 4,5cm under nätagget, så det är nog inget problem.

Blir nog att köpa denna kylare

Hur mycket bättre än 7000B ALCU är en 7700 ALCU?
Den borde vara tystare då den har större fläkt.

Dessutom kostar den bara 30kr mer där jag ska köpa den

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem

allt jag vet så är 7700 132mm från mitten av kylaren så det borde få plats tycker man, men ifall det inte gör det så är det ju bara att lämna tillbaka den och säga att den inte passade. eller köper du över internetbutik?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maorio
allt jag vet så är 7700 132mm från mitten av kylaren så det borde få plats tycker man, men ifall det inte gör det så är det ju bara att lämna tillbaka den och säga att den inte passade. eller köper du över internetbutik?

Ska köpa den på webhallen, var riktigt billig där.(329kr) Tom billigare än 7000B på samma ställe (349kr)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

man behöver en radie som e fri på 66mm och inget inom 22mm som sticker upp typ 20mm.. men jag e inte säker på siffrorna... Fläkten har dick gått på mitt A8V deluxe utan några som helst problem

Visa signatur

AMD64 3500+. 1024meg Corsair Ram, Geforce 6800GT (Hellre Röd Än Död)

Permalänk
Medlem

Re: CNPS7700 och Asus A8N-SLI Deluxe

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel_Power
Hej.

Jag undrar om zalmans 120mm cpu kylare passar på ett asus A8N-SLI Deluxe moderkort.
Finns med på listan på zalmans hemsida, men man kan inte vara säker ;).

Tror ni den kommer att sticka ut mycket i toppen av moderkortet?
men borde funka, då det är en bit upp till nätagget i mitt chassi.

Jag har en sådan kylare på min nybyggda dator. Kylflänsen sticker inte ut över moderkortskanten. Inga problem heller med grafikkortet - jag har en Arctic Cooling 5 på mitt 6800GT-kort.

Däremot tror jag inte att minnena får vara för höga. Jag har Corsair TwinX 3200XL och det fungerar precis. XL Pro-varianten kommer troligtvis inte in under kylflänsen på Zalman-kylaren.

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Re: Re: CNPS7700 och Asus A8N-SLI Deluxe

Citat:

Ursprungligen inskrivet av General Nord
Jag har en sådan kylare på min nybyggda dator. Kylflänsen sticker inte ut över moderkortskanten. Inga problem heller med grafikkortet - jag har en Arctic Cooling 5 på mitt 6800GT-kort.

Däremot tror jag inte att minnena får vara för höga. Jag har Corsair TwinX 3200XL och det fungerar precis. XL Pro-varianten kommer troligtvis inte in under kylflänsen på Zalman-kylaren.

Hehe, snacka om att väcka en gammal tråd

Har redan köpt det och det fungerar väldigt bra.

Visa signatur