Datorn fryser när jag spelar

Permalänk

Datorn fryser när jag spelar

Jag köpte en ny dator på dataprinse, datorn fungerar helt perfekt tills jag ska spela spel. Har provat flera spel som farcry,doom3, riddick colin mcrae 4 alla med senaste patchar osv. Det går bara att spela några få minuter sen total fryser hela datorn, å man måste döda datorn genom att trycka på resetknappen. Kan det vara fel på mitt grafikort? Har installerat alla nyaste drivisar till modekort å grafikort
byt OS från 2kpro till winxp pro, men inget funkar, blir hysterisk snart. Har samlat all info från dxdiag om datorn. Tack så mycket!

------------------
System Information
------------------
Time of this report: 2/21/2005, 17:09:51
Machine name: NY
Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_rtm.040803-2158)
Language: Swedish (Regional Setting: Swedish)
System Manufacturer: NVIDIA
System Model: AWRDACPI
BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
Processor: AMD Athlon(tm) 64 Processor 3200+, MMX, 3DNow, ~2.2GHz
Memory: 1024MB RAM
Page File: 169MB used, 2290MB available
Windows Dir: C:\WINDOWS
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 5.03.2600.2180 32bit Unicode

------------
DxDiag Notes
------------
DirectX Files Tab: No problems found.
Display Tab 1: No problems found.
Sound Tab 1: No sound card was found. If one is expected, you should install a sound driver provided by the hardware manufacturer.
Music Tab: No problems found.
Input Tab: No problems found.
Network Tab: No problems found.

Permalänk
Medlem

tur att man orkar läsa allt de där

Visa signatur

HP Compaq nc6220

Permalänk

Lämnar in på service

Det måste vara fel på grafikkortet, eftersom alla nyare krävande spel fryser dator. Körde 3dmark på datorn, och den fick datorn att frysa. Är det andra som har haft problem med nvidia. speciellt 6600gt?

Permalänk
Medlem

Men orka klippa in all onödig information du kunde hitta!!!

Värmeproblem?
Hur varm är processorn?
Har du klockat?

Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen

Permalänk
Medlem

Too much info!!!
Nä, men om datorn fryser så dra en filt runt den... brukar hjälpa när min flickvän fryser ^^

Ok, helt allvarligt, har du kollat tempen på CPU'n? har du någon som helst chassi-kylning?
Har du kollat med supporten på Dataprince?

Visa signatur

Bättre grejer men mindre tid...

Permalänk

Va har du för nätgg? Jag hade samma problem fast med alla spel när jag hade för klent nätagg...

Visa signatur

Athlon xp2600(barton 12,166), 512ddr 333mhz , Leadtek 6800le(12,6 391/891 1,3v ) 128mb, nf7-s v2.0 3dmark 05-4003

Permalänk
Medlem

hur fick du tag i så mycket information om datorn, program eller ?

föresten bättre med mycket information än lite... folk klagar när man skriver lite information ska folk börja klaga att man har skrivit för mycket !

Permalänk

jo fast jag undrar hur nån skulle kunna felsöka med hjälp av det här VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch
{212DC724-3235-44A4-BD29-E1652BBCC71C}: Format(In/Out)=(YV12,0x32315659) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,1) Caps=VideoProcess_YUV2RGB

gissar på det klassiska nytt grafikkort för vekt nätagg. kolla så kabeln sitter i och kolla upp agget istället hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterious
hur fick du tag i så mycket information om datorn, program eller ?

föresten bättre med mycket information än lite... folk klagar när man skriver lite information ska folk börja klaga att man har skrivit för mycket !

Jo men nån måtta får det vara...
att skriva med directshow filter, dirextx komponenter m.m kan inte hjälpa felsökning i ett sådant läge...

Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen

Permalänk

Nätaggregat

Jag har en DT808s Miditower Silver 450w/CE 2*USB front BigFan 3*5,25" 1*3,5"ATX

http://www.dataprince.se/webshop/gui_search.asp?group=&view=2...

Hur kollar man temperaturen? Fungerar 6600gt dåligt med amd processorer?

Permalänk

nej den funger inte sämre eller bättre med en processor för att den är ett spec. märke.

har du öppnat burken och kollat? har du byggt ihop datorn själv eller köpte du en färdig burk från dataprince?

Permalänk

Byggde själv

Byggde själv med en kompis. Var inte värst delaktig, är själv ganska noob på hårdvara. Men nätaggregatet räcker väl mer än väl? Står att det är en 450atx-p4 , om det är någon hjälp?:D

Permalänk
Medlem

Jag gjorde felet när jag byggde ihop en dator till en vän att grafikkortet inte riktigt satt på plats.
Datorn funkade jättebra i windows och 20 - 30 minuter i Battlefield, sen startade den bara om.

Öppnade och såg tryckte på allt och kände att grafikkortet inte riktigt satt på plats, efterdet har det funkat prima

Permalänk
Medlem

Min dator började frysa fast igår när jag spelade WoW, testade allt möjligt kolla kortet temp, kolla om det satt fast, allt var bra. Så idag testade jag omformatera men det hjälper inte heller =(

Visa signatur

Dator Privat: None
Dator Arbete: Macbook pro 13" M1, 2020
Telefon: Nothing phone (1)

Permalänk
Medlem

Kolla så inte fläkten på grafikkortet har pajat

Permalänk
Medlem

Kolla ev Virusprogram om du har det installerat

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk

Grafikkortet är skumt

Mitt problem är att jag kan gå i windows helt perfekt, kan spela spelen slaget om midgård, jedy outkast 2, vilket inte är allt för krävande spel. Men när jag spelar riddick,farcry,doom3 osv. så fryser datorn helt. Prova att sänka till very low i farcry, då kan jag spela 5 minuter till sen fryser datorn. Hoppas det bara är småpotatis som att grafikkortet inte sitter åt ska kolla upp det.

Permalänk
Medlem

har precis samma problem.. köpt en ny datorn nydligen och datorn fryser sig lite överallt så fort jag typ startar ett spel kan den hänga sig och ibland efter 5min.. och det kvittar vilka spel, har testat från cs till doom3 har 350watts nätagg kan det va för lite? för mitt graffekort är inte det bästa powercolor radeon x300se, har testat det mesta förutom byta nätagg och grafikkort.. men genomed att graffekortet är nytt så tror jag inte det är sönder..!

Visa signatur

[Amd Ahtlon 64 3200+ 2,2][Asus Deluxe socket 939][80GB samsung SATA][Radeon x300se]

Permalänk

Bytte grafikkort

Gick till dataprince idag, de sa att det var fel på grafikkortet så jag fick ett nytt. Jag kunde köra 3dmark idag utan att datorn fryste till. Jag fick scoren 6697, är det rimligt för min hårdvara? Tyckte fps:n var lågt genom hela testet. Bör jag installera om mina drivrutiner?

Permalänk

kan man ens spela doom 3 på x300se