FireFox - "ingen riktig webbläsare"

Permalänk
Medlem

FireFox - "ingen riktig webbläsare"

Hittade nyss denna tråd på PHPportalen;

http://www.phpportalen.net/viewtopic.php?t=43532

Läs och njut

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem
Citat:

Den saknar stöd för en mycket stor det av de tekniker som
idag används för att bygga websiter samt implementerar en rad standarder på
ett eget vis.

Han misstar sig uppenbarligen, för denna mening refererar ju till IE.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Den killen har inte alla indianer i kanoten.

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk

Snacka om att killen kommer bli bombarderad av en arme stolta FF användare, mig inkluderad.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Det är fan inte sant kolla på deras validering mot w3c standarder! ROFL!

Visa signatur

MCP Web Developer

Permalänk
Medlem

Kolla hur den ser ut i ff då http://www.svenska-domaner.se/

Permalänk
Testpilot

Oj, sidan hade ju bara 217 fel: http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A//www.sven...
Konstigt att den inte funkar så bra

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem

Bwahahaha!

Jävla idioter där.
Hmm, undrar om man ska ta och bomba dem?

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Redan mailat de

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

nej fy fan va korkat folk det finns T___T
man blir ju nästan sur av att höra att nån påstår att Firefox skulle vara dåligt!
Det här med att många sidor ser konstiga ut i Firefox beror ju helt på att dem som har skrivit sidan suger på att skriva ordentlig kod...

Förresten, har ni någonsin provat att ta bort "c:\program\internet explorer"? då försvinner iexplore.exe, så att internet explorer inte funkar! FEL! det finns en iexplore.exe nånstans inbakat i systemet, som man inte kan hitta med sök, om man skriver "iexplore" på kör >__<
Internet Explorer är så jävla dåligt... det går ju fan inte att ta bort

Visa signatur

i7-4770K @ 3.5GHz - 32GB RAM - 2x 500GB SSD - 40TB HDD - GTX770

Permalänk

sweclockers har 129 fel

Visa signatur

MSI K8N NEO4 PLATINUM | AMD 64 3200+ | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512 | Powercolor X850XT 256MB DDR3 520/540 MHz | Seagate Barracuda, 7200rpm ATA - 80 Gb
3dmark 01: 23635 3dmark 03: 12440 3dmark 05: 4995
60 Shaman - Eonar http://ctprofiles.net/4658795

Permalänk
Avstängd

Nu kommer phpportalen bli bombad med nya medlemmar som vill lära sig göra PHP sidor till sin Counter-Strike klan. Bra jobbat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappersrulle
Nu kommer phpportalen bli bombad med nya medlemmar som vill lära sig göra PHP sidor till sin Counter-Strike klan. Bra jobbat.

Vad hemskt, nu får inte sidan vara hemligt längre det finns en länk till den från Sweclockers...

Funderat på att läsa FAQ:n? Där finns en länk, jag tror till och med det har funnits en länk till sidan från någon annan tråd också...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squeeze
Den killen har inte alla indianer i kanoten.

Hehe jag fick mig ett gott skratt nu på morgonen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squeeze
Den killen har inte alla indianer i kanoten.

Inte nog med att länken var rolig, den kommentaren gör det hela ännu bättre
*skriver ner bra uttrycke "inte alla indianer i kanoten"*

Visa signatur

In murphy we trust, his law never fails.

Permalänk
Avstängd

Hoppas att alla som gnäller och skickar mails verkligen tänker använda deras sida och tjänster. Annars blir det lite som att gå till en restaurang, gnälla på att deras mat är för salt, utan att ens planera att äta där någonsin.

Helt otroligt att folk lägger ner ork på att frälsa världens alla små företagssidor efter vilken läsare de föredrar.

Sidan är ju fullt användbar i FireFox, inte precis att dom stänger ute människor från tjänsterna dom tillhandahåller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingen
"Den saknar stöd för en mycket stor det av de tekniker som
idag används för att bygga websiter samt implementerar en rad standarder på
ett eget vis."
Han misstar sig uppenbarligen, för denna mening refererar ju till IE.

Nja.. han hänvisar uppenbarligen till <marquee> kanske inte funkar i FF ?
<dåligt * ringde * skämt /> Btw 90talet ringde och ville ha tillbaka sina html-taggar!

Sen vet jag inte riktigt vad thecounter räknar på men här finns en mer firefox "vänlig" räkning http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?

Permalänk

Hahaha, det var det värsta jag hört... Skaffa en Volvo och en båtmotor till mig så ska jag se till att det funkar ska du se

Det är inte rent omöjligt. Han måste sluta ta droger

Visa signatur

Nicke, Hej Hej!

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har de fixat sidan, "bara" 126 fel kvar.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Hmmm man undrar lite, den där HTML validatorn...... Titta på det här felmedelandet.

123:
Line 590, column 68: start tag was here
...a Domäner AB, Skogsbovägen 19, 134 30 Gustavsberg<br>

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leon
Vad hemskt, nu får inte sidan vara hemligt längre det finns en länk till den från Sweclockers...

Funderat på att läsa FAQ:n? Där finns en länk, jag tror till och med det har funnits en länk till sidan från någon annan tråd också...

Ja men ingen läser ju FAQen så det har ju ingen betydelse!
Undra vad dom säger till deras försvar nu?

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Citat:

Den som surfar med Firefox blir ganska snart trött på att de flesta siter
inte funkar.

Är det inte så att lunarstorm är skrivet för att fungera perfekt i Internet Explorer och knappt funka i andra browsers? Det funkar då perfekt i Mozilla, så dom kan bara ta och dra åt helvete. Sen efter det kan dom ta och läsa på lite och skriva om sin jävla skitsida. Jag kommer då inte köpa någon .com-domän eller så av dom, inte ens efter att jag sett deras erbjudande om att man får en gratis .se-domän då.

Visa signatur

RTFM - vacker sak att säga till folk som ställer dumma frågor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Hmmm man undrar lite, den där HTML validatorn...... Titta på det här felmedelandet.

123:
Line 590, column 68: start tag was here
...a Domäner AB, Skogsbovägen 19, 134 30 Gustavsberg<br>

De avslutar inte br-taggen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph0ng
De avslutar inte br-taggen.

Jo men tita vad highligting var, på ett R mitt i en text........

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

CITAT: "Så att säga att
siten inte funkar i Firefox är som att gnälla över att att en båtmotor inte
funkar i en Volvo. "

har en peta 200hp i min 850.......så vad är problemet?

Permalänk
Medlem

hahhahhaha, finns det mer tragiska "webdesigners". Som min webdesign-lärare i skolan, jag frågade en gång om vi skulle få lära oss validera sidor, för det är nog bara jag i klassen som gör det. Han såg ut som ett frågetecken och bara gick iväg

Permalänk
Medlem
Citat:

The old "IE has 95+ per cent" excuse.

If you have tried to contact a few webmasters about their site blocking or breaking Opera, some of them will give you the common reply that "Internet Explorer has more than 95 per cent of the market", or "Opera is just one per cent of visitors", and they use that to justify ignoring Opera and other alternative browsers, for example by mentioning limited resources.

An obvious response to that is of course that it is not strange that the site has few Opera users. If the site doesn't work in Opera in the first place, then what incentive is there for that person to visit the site again? So Opera is obviously underrepresented on such sites.

www.opera.com

Följande kan även användas för FF. Citatet är hämtat från www.opera.com.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

sluta strida och skaffa Opera!!!!

Permalänk
Avstängd

Era argument; IE är osäkert, Firefox är säkert, Firefox fungerar, Firefox tar mindre plats.
Ha! Tryck ctrl-alt-del om ni kör Windows och jämför Microsoft IE med Mozilla Firefox så får ni se hur mycket ni sparar genom att köra Firefox. Den enda osäkerheten i IE är användaren. Har ni ett uppdaterat system och besöker endast pålitliga siter så kommer ingen mask in i erat system.

Firefox är open source, och därmed buggfritt - eller hur? Fel.. http://kidindustries.net/zook.htm Så buggfritt var det.

IE är varken dåligt eller bra, och Firefox är inte bäst. Börjar bli jävligt trött på alla Firefox-groupies, nu räcker det.

Visa signatur

Sinnulla oon iso pää

Permalänk
Medlem

Sidan ser ju precis likadan ut som i IE?

Visa signatur

must!