Permalänk
Medlem

error.txt loggar

Jag brukar brukar koppla upp mig mot en server för att spela online spel, dock så har företaget som äger servern tillgång till mina "error logs".txt filer från min dator när den är uppkopplad mot deras serever, för att se vad jag kör medans jag är uppkopplad mot deras server.

Har hänt att ägarna utav servern tagit ner servern, gjort link dead, så att dom får upp errorlogs på alla som varit uppkopplade, sedan kollar dom upp alla error document.

Kan jag på något sätt göra så att dom inte kan få denna error logs tillgängliga?

Permalänk
Medlem

Jag har läst ditt inlägg ett par gånger nu, men jag förstår ändå inte riktigt vad du menar.
Vad exakt är det för "error logs" du pratar om, vilka spel handlar det om, och varför visar loggarna vilka program du kör på datorn?

Permalänk
Medlem

Hur vet du att företaget i fråga har tillgång till dina error logs? Och om de nu har de, hur vet du att de har det bara för att kunna se vad du kör medans du är uppkopplad mot deras servrar?

Om de nu har det, vad är det för problem med att de kollar vad du spelar på deras servrar?

Permalänk
Medlem

Trådskaparen, vänta lite medan jag läser dina tankar (som alla vi på sweclockers kan) så ska jag besvara din fråga om en liten stund.

Permalänk
Medlem

Spelet heter daoc, företaget som driver servarna i eu heter GOA, placerade utanför Paris.

GOA brukar forcera ner serverna ibland för att få tillgång till "errorlogs" txt document för att se om dom som är uppkopplade mot deras server andvänder något opartiskt/3dje program etc.

På så sätt ser dom vad varje person som varit uppkopplad mot deras server haft igång under tiden online, en scaning.

Documenten är vanliga .txt filer, så kallade "errorlogs" från stunden du varit uppkopplad mot deras server.

Permalänk
Medlem

Errorlogs visar ju bara vilka felmeddelanden som du fått när du kört spelet.
och om dom vill ha dom så är det nog bara för att få reda på vilka fel som kommer i spelet samt varför, så dom kan fixa buggar.

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

Nja, deras error logs som dom forcerar fram visar även vilka otillåtna program jag kör samtidigt mot deras server, medans jag spelar.

Permalänk
Medlem

hmm, tror iallafall att dom har nån slags identifierare i spelet som talar om att "Nu connectar en client som använder version blabla osv...".
lite dumt av dom annars att behöva dra ner servern för att kolla om nån är ansluten med annat program.

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

Dom otillåtna program jag andvänder är till viss mån "stealthade" så att dom inte ska synas när jag connectar, desutom kan dom inte se vem som andvänder detta, därutav dom forcerar ner serverna för att få error logs från varje person som varit uppkopplad :<

Permalänk
Medlem

känns iofs som du är lite överparanoid.

Permalänk
Medlem

Kan du inte publicera en av dessa errorlogs så vi kan få se vad allt ståhej handlar om
Låter riktigt omständigt att ner servrarna för att kolla vad klienterna kör för nåt.

Sen förstår jag inte hur dina errorlogs hamnar hos dom som driver servern. Och vad gör dessa "otillåtna" program egentligen, är det fusk? I sådana fall är det väl bara att sluta använda dom så har du väl inget att oroa dig för.

Permalänk
Medlem

Låter som om du fuskar.

Permalänk
Medlem

Hmm, om du kör något du inte får använda, varför använda det då? Fattar inte riktigt vad du vill eller varför du vill det. Om du nu måste använda otillåtna program, spela inte spelet då. Dessa errorlogs har visar bar att ett fel har hänt och är inget att bry sig om du bara spelar som man ska spela.

Permalänk
Medlem

Kanske är lite paranoid, har tidigare åkt fast pga andvändande utav detta program.

Mmm jag fuskar, alla har väll fuskat någon gång.

Det jag undrade var om någon visste hur man kan blockera sådana errorlogs, som skickas till server ägaren :<

Permalänk
Medlem

ett tips är ju att du slutar använda fusk, om du nu är så rädd för att dom ska "sätta dit dig".

Permalänk
Medlem

Förväntar du dig att du skall få hjälp, av folk på sweclockers, för att fuska i daoc?

Ooooookej.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av old
Spelet heter daoc, företaget som driver servarna i eu heter GOA, placerade utanför Paris.

GOA brukar forcera ner serverna ibland för att få tillgång till "errorlogs" txt document för att se om dom som är uppkopplade mot deras server andvänder något opartiskt/3dje program etc.

På så sätt ser dom vad varje person som varit uppkopplad mot deras server haft igång under tiden online, en scaning.

Documenten är vanliga .txt filer, så kallade "errorlogs" från stunden du varit uppkopplad mot deras server.

daoc?
Jag gissar friskt på dark age of camelot, hade jag fel?. Alla vet inte vad alla dessa förtkortningar ska stå för.
Av ren nyfikenhet vad gör det fusk som du tydligen måste fortsätta att andvända i spelet?

Visa signatur

Varge gång du spelar ut2003/2004 dödar Gud en cs-nörd!
Den som har sett mest anime innan han dör vinner!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer Krille
daoc?
Jag gissar friskt på dark age of camelot, hade jag fel?. Alla vet inte vad alla dessa förtkortningar ska stå för.
Av ren nyfikenhet vad gör det fusk som du tydligen måste fortsätta att andvända i spelet?

Jag skulle också gissa på Dark Age of Camelot, http://camelot-europe.goa.com/en/index.htm.

old: Hur vet du att det är dom som stänger ner servrarna? Jag bläddrade snabbt igenom deras support-del och hittade inget sånt. Däremot stog det på ett ställe att spelet kunde krascha och "disconnecta" från servern om man hade massa skräpprogram igång i bakgrunden.

Jag tycker det låter väldigt otroligt att dom tar ner servrarna bara för att kolla igenom allas felloggar som på något magiskt sätt hamnar hos dom. Det låter mer troligt att det är dina fusk som gör att det knäppar sig. Har du testat att ta bort allt sånt strunt och kört "rent" så att säga, som man ska göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furir
Förväntar du dig att du skall få hjälp, av folk på sweclockers, för att fuska i daoc?

Ooooookej.

Skärp dig för fan!

Jag bad inte hjälp om något fusk, chilla _lite_ på vänligheten Furir så kanske du blir mer omtyckt.

Denna sektion kan väll innehålla allt angående spel?

Dom tar inte ner servarna _bara_ för att se om man andvänder otillåtna program, men, dom andvänder sig utav errorloggen för att se om man andvänder otillåtna program medans.

Dessa program syns på errorlogen, så min fråga var, kan man på något sätt göra så att denna txt fil inte är tillgänglig för dom?

Permalänk
Medlem

Du vill kunna fortsätta fuska och är sur för att de försöker sätta dit fuskare?

THIS MAKES TOTALLY SENSE!

Permalänk
Medlem

Var har jag sagt att jag är sur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av old
Var har jag sagt att jag är sur?

Det är väl ingen som har påstått att du är sur?
Däremot får du gärna svara på mina frågor jag ställt.....

Permalänk
Medlem

Jag tror inte riktigt att det är som du skriver. De behöver knappast stänga ner servrarna för att få tillgång till error loggarna ifall det nu är så att de kan få tag på dem. Och om de i alla fall får tag på loggarna, så är nog enda sättet att undvika det att ta bort dem.

Visa signatur

Vill du ha svar? Citera mig gärna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av old
Mmm jag fuskar, alla har väll fuskat någon gång.

Ja. Men inte då det förstör för andra ditt stolpskott. Dessutom har du brutit mot kontraktet du antagligen gick med på när du började spela. Det är lite som om jag skulle dra upp en tråd om hur jag förstör en processor så att jag ska kunna få byta upp mig mot mellanskillnaden. Om du inte vill gå med på deras regler, ge fa-an i att spela då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Ja. Men inte då det förstör för andra ditt stolpskott. Dessutom har du brutit mot kontraktet du antagligen gick med på när du började spela.

Om jag brutit mot kontraktet är väll min egen sak, verkligen inte din.

Du säger att du alldrig nånsin gjort något som gynnar dig på andras bekostnad? lever du i en bunker i skogen helt solo och lyxrunkar till Big Brother?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av old
Om jag brutit mot kontraktet är väll min egen sak, verkligen inte din.

Du säger att du alldrig nånsin gjort något som gynnar dig på andras bekostnad? lever du i en bunker i skogen helt solo och lyxrunkar till Big Brother?

Nej. Men jag har inte fuskat i ett MMORPG och frågat på ett forum när min egen oförmåga att lösa problem inte räcker till. Om du ska fuska, lös det själv. Och jag bryr mig väl inte om du har brutit mot ett kontrakt till ett spel jag inte spelar, men det är som om jag skulle skriva en tråd om hur man gör för att ta sönder en processor så att jag ska få byta den på garanti mot en bättre. Det gör man inte, för då är man ett lamt sänke.

Permalänk
Medlem

Hehe dags att vakna din pajas, verkligenheten är inte alltid som du försöker måla upp den, långt därifrån.

Inga fuskare.. ingen ljuger, inget krig, inga skillsmässor, inga som fifflar med garantier, inga som fillar med bidrag osv, och du påstår att du inte bor i en bunker? heh xD

Du jämnför fusk i ett spel mot garatier i verkliga livet, e du helt sänkt eller vill du bara framstå som det?

Permalänk

hoppas du blir bannad

Visa signatur

- Pappadel: Corsair CX500M - Mammakort: ASRock Z87 Pro3
- Korttidsminne: Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 CL8 - Tänkarhjärna: Intel i7-4790K
- Sekort: Zotac GTX670 2GB - Långtidsminne: Samsung 840 250GB Basic.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuNK1LLeR
hoppas du blir bannad

nej nackskott skulle dem ha

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuNK1LLeR
hoppas du blir bannad

QQ