"Out of frecuency" meddelanden på vissa spel

Permalänk

"Out of frecuency" meddelanden på vissa spel

När min lillebrorsa spelar Star wars battlefront, star wars jedi academi samt Age of Emipires 2 och Halo så står det på skärmen att det är "out of frecuency", sedan står det att:

Hf = 75KHz
VF = 60 Hz

Operating frecuency

HF = 30-70 KHz
VF 50-160 Hz

Vad är problemet? Varför skruvas Hz upp till högre än 60Hz? Alla andra spel som jag provat fungerar, fungerar dessa spel dåligt till Xp pro eller är det någon drivrutin som är galen eller inställning som är fel; har ett nvidia 6600gt grafikkort.

Permalänk
Medlem

Det är antagligen din skärm som helt enkelt inte orkar med, sänk upplösningen (i spelen antagligen) så kommer skärmen att orka med. Eller köp ny skärm.

Visa signatur

Glömmer att logga ut :D

Permalänk

Kan spela krävande spel

Varför kan jag spela Far Cry, Doom 3 och Half Life 2 utan problem, det är bara vissa skitspel som f**kar upp skärmen. Jag har ju låst Hz på flera upplösningar till 60Hz men ändå skruvas den upp. Age of Emipires kunde jag spela på win2k och windows 98 utan problem, kan felet ligga i windows xp(är inte förvånad xp=sämst)?

Permalänk
Medlem

Testa att ta bort all låsning, mest för att 60hz är otroligt jobbigt, men kanske är just låsningen som krånglar.

Permalänk

Sen är det inte Hz som spökar... det är KHz
Låter som att din bildskärm inte tål vissa inställningar i de spelen.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

khz?

Vad är khz för något? Ska jag sänka upplösningen från 1024x840 till något lägre? Skärmen är sex år gammal, men spelen har ju funkat förut; kan inte xp vara boven?

Permalänk

Skärmen ritar ju både horisontellt och vertikalt.
I det här fallet så ritar grafikkortet upp det horisontella för snabbt för skärmen.
Testa att installera drivrutinerna till skärmen.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

drivrutiner

De drivisar jag hittade var till windows 98 och me, har xp pro. Jag har version 66.93 från nvidias till mitt 6600gt, jag har hört talas om att omega drivrutiner ska vara bättre; kan omega rädda situationen?