Att köpa en xbox, eller inte köpa en xbox?

Permalänk
Avstängd

Att köpa en xbox, eller inte köpa en xbox?

Nu kanske jag kan få en xbox till ett riktigt bra pris, borde jag göra det? Hur länge till kommer det att "hålla"? Vilka spel har man att se fram emot nu? Vad kommer xbox2 att kosta? För liksom, prefect dark 0 kommer till det med UE3 motorn så, va fan. Skit.

Hade ni köpt? Har ni köpt? ÄR NI NÖJDA?!

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk

Jag har xbox och är väldigt nöjd finns massa bra spel men det beror på vilken kategori man gillar! jag hade slått till om jag varit dig, för ett bra pris såklart!

Permalänk
Medlem

Re: Att köpa en xbox, eller inte köpa en xbox?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepsi15
Nu kanske jag kan få en xbox till ett riktigt bra pris, borde jag göra det? Hur länge till kommer det att "hålla"? Vilka spel har man att se fram emot nu? Vad kommer xbox2 att kosta? För liksom, prefect dark 0 kommer till det med UE3 motorn så, va fan. Skit.

Hade ni köpt? Har ni köpt? ÄR NI NÖJDA?!

Lite dumt att säga "bra pris" när du inte säger priset. Vi vet ju inte vad du menar med bra pris

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Att köpa en xbox, eller inte köpa en xbox?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Lite dumt att säga "bra pris" när du inte säger priset. Vi vet ju inte vad du menar med bra pris

Under 800kr. De flesta i sverige säljer för 1400kr eller nåt väl..

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem

Antagligen kommer Xbox2 kosta lika mycket som när den första xboxen komm ut dvs 5000kr. Xbox kommer hålla iallfall 1 och ett halvt år till skulle jag tro.

Permalänk

Re: Att köpa en xbox, eller inte köpa en xbox?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepsi15
Nu kanske jag kan få en xbox till ett riktigt bra pris, borde jag göra det? Hur länge till kommer det att "hålla"? Vilka spel har man att se fram emot nu? Vad kommer xbox2 att kosta? För liksom, prefect dark 0 kommer till det med UE3 motorn så, va fan. Skit.

Hade ni köpt? Har ni köpt? ÄR NI NÖJDA?!

Jag köpte en krysslåda får nått år sedan. Jag chippade den med men var fortfarande inte imponerad. Nu är jag stålt ägare av en ps2 samt gamecube.

Visa signatur

Varge gång du spelar ut2003/2004 dödar Gud en cs-nörd!
Den som har sett mest anime innan han dör vinner!

Permalänk
Avstängd

Jag har alltid varit en Xbox fanboy och är mest intresserad i bil-och actionspel, så det blir nog xbox hur som helst. Dessutom har de flesta av mina kompisar en PS2.

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem

Jag använder min xbox endast som htpc och det fungerar ganska bra, tyvärr tycker jag inte det finns några roliga spel till den. Har endast klarat ut Halo2 och Metal Gear. Så om du tittar mycket på film så kanske det är värt det ändå.

Visa signatur

Studerande på Fucking U.

Permalänk
Medlem

Inte säger jag. Själv kör jag med PS2 pga av spelen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepsi15
Jag har alltid varit en Xbox fanboy och är mest intresserad i bil-och actionspel, så det blir nog xbox hur som helst. Dessutom har de flesta av mina kompisar en PS2.

Om du tycker om bilspel så ska du köpa ps2 och gt3/gt4

Permalänk
Sötast

Vad du än gör så chippa INTE en konsoll.. det har jag fått lära mig.

oftast så om man köper ett spel... då jävlar SKA man ta sig igenom det...

om man laddar ner ett spel.. så är det mer whatever när man blir pissed.. sen står konsollen där å dammar :/

Permalänk
Medlem

Ett Xbox för under 800:- ? Då är det väl inget snack om saken mer ? bara köp det och se lycklig ut.

Köpte själv ett förra sommaren, är fortfarande mycket nöjd. chippat och fint är det också :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Bortsett ifrån att du kan ha den som en superb HTPC och emulator maskin, finns det en del spel som är värd att titta på. Phantom Dust, Halo 1 o 2, Doom 3, Mech Assault 2, Mercenaries, Ninja Gaiden, Burnout 3, Colin McRae Rally 2005 och en del annat. Jag äger alla 3 "stora" konsoler idag och det är GC som med sina innovativa och sköna titlar som får mest speltid, Krysslådan används nästan uteslutande till Doom 3 Coop med polarna, Halo 2, Chrono Trigger och Filmtittande samt PS2:an som bara ser fin ut.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Re: Att köpa en xbox, eller inte köpa en xbox?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepsi15
Nu kanske jag kan få en xbox till ett riktigt bra pris, borde jag göra det? Hur länge till kommer det att "hålla"? Vilka spel har man att se fram emot nu? Vad kommer xbox2 att kosta? För liksom, prefect dark 0 kommer till det med UE3 motorn så, va fan. Skit.

Hade ni köpt? Har ni köpt? ÄR NI NÖJDA?!

nej vänta tills xbox2 kommer då kommer den krossa lätt xbox, och priset kommer inte kosta mer än 6000 kr

själv har jag ps2 väntar tills ps3 kommer

men jag kan säga till dig så här, om du vill spela spel så är det ps2 men om du vill ha snyggare grafik så är de of course xbox

lite mer om Xbox2 - 3 gigahertz

http://www.idg.se/ArticlePages/200503/09/20050309124730_PFA/2...

lite mer om Ps3 - 4,5 gigahertz

http://www.idg.se/ArticlePages/200502/08/20050208085932_NOK/2...

lycka till på vilken du ska köpa ,)

burnout 3 äger

Permalänk
Medlem

800 e riktigt bra

Visa signatur

where is the slyswat when you need one?

Permalänk
Medlem

Xbox lätt!, är helnöjd med min. Snart släpps även Forza Motorsport som redan på demo stadiet slog GT4 med hästlängder.

Visa signatur

Proud Ford Mustang 1969/70 Owner.

Permalänk
Medlem

Väntar glatt på dom nya konsollerna, känns onödigt att lägga ut pengar nu när det kommer nytt om nåt år. inte så lång tid, kan snylta på polarens konsoller så länge.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Re: Att köpa en xbox, eller inte köpa en xbox?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepsi15
Nu kanske jag kan få en xbox till ett riktigt bra pris, borde jag göra det? Hur länge till kommer det att "hålla"? Vilka spel har man att se fram emot nu? Vad kommer xbox2 att kosta? För liksom, prefect dark 0 kommer till det med UE3 motorn så, va fan. Skit.

Hade ni köpt? Har ni köpt? ÄR NI NÖJDA?!

Om du chippar har du hursomhelst en multimedia maskin, då kan du inte bli missnöjd. Hur bra som helst, läser alla format.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Använder min Xbox dagligen för att t ex se på anime i mediacenter då det känns bättre att se på en tv istället för en datorskärm och tv-out är lite halvkasst

Visa signatur

WOW | DarkSan (Human Paladin) @ Ravencrest PVP

[A64 3000+@2430MHz][410 GB][2*256 DDR (400mhz)][Powercolor 9800SE@9800XT 128MB][ABIT AV8 3rd Eye]

Permalänk

Varför köpa Xbox när det finns PC?

Permalänk
Medlem

för om man jämdför en dator och en xbox

800:- för en xbox !!
en dator som är lika bra som en xbox får du inte för 800:- !!!!

en dator är väl mycket bättre om du köper en för 6-20 lax.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

köp GC istället om du inte vill slänga utt för mycket pengar.

Hur länge kommer dagens konsoll att hålla när kommer dom att sluta tillverka spel till GC Ps2 xbox.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Vill du ha lite allt i allo så skulle jag slå till. De bästa spelen kanske inte finns till xbox men det är en jävligt prisvärd låda. Helt underbar o ha vid tvn.

Permalänk
Medlem

jag äger en playstation 2 och en gamecube.. och jag är nöjd

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

För 800 är det bara att slå till. inget snack om saken

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

Och när spelen har slutat tillverkas, har du ändå kvar en HTPC.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar

Permalänk

Intressanta spel som kommer

1. Jade Empire: Ser ut att bli en skön mix av Shenmue och Kotor.
2. Conker Live & Uncut: upphottad version av orginalet från N64.
3. Forza Motorsport: Bättre än GT4 ?
4. Splinter Cell Chaos Theory: Ser ut att bli ett toppspel enligt recensioner.
5. Psychonauts från utvecklaren av Grim Fandango: Tim Schafer

Så visst kommer det intressanta Xbox spel inom en snar framtid. Känns meningslöst att vänta på Xbox2 när den ligger så långt borta i tiden och den kommer vara alldeles för dyr för dom flesta i början. Sedan har du ett gäng Xbox spel redan som är värt att lägga vantarna på. Jag spelar främst Pro evolution soccer 4 och Halo2.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

XBOX= förklädd pc

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk

Gamecube = förklädd bögkonsol

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

om du får den för det priset så borde du ju slå till
Spel som du borde ta dig en titt på
Top Spin, TimeSplitters Future Perfect, Def Jam Fight For NY & Night Fight round 2
Riktigt roliga spel.

Jag är nöjd med min krysslåda.

Visa signatur

|EP-8RDA3| XP2500 @ 200*11 |minnen OCZ 2* 256 |SLK 900 |Power Color & vga silencer| HDD's 2*120gb + 80gb + 250gb + 200gb |Original volt
Gamla
(8kha+|Amd 1800+ @ 1680 mhz| GF3-ti 200 @ 233 533)Nu i min mors ägo