Permalänk
Medlem

jag ser dina försök i loggen och kan konstatera att nhGPS inte har ersatt {longdeg} och {latdeg} nycklelorden. vilken version av nhGPS kör du?

< edit >

testade runt lite och kom fram till att det funkar när man körkopplad till datorn och använder datorns internet i telefonen. dock funkar det inte när man kör via GPRS, då fick man HTTP error 400. fråga mig inte varför det funkade via datorn.

boten är dock enkel, ett slash som jag glömt i URLen bara. har uppdaterat dem och mapsite-taggarna som de ser ut nu är här:
http://upl.silentwhisper.net/textview.php?f=9c4bef7676700d319...

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem

Wow, snyggt jobbat pixas, fungerar bra för mig!

Permalänk
Medlem

Kan du davvel ge mig din xml fil?

Permalänk
Medlem

Jag är inge high på telefoner och så.

Men har denna telefonen GPS integrerat?
Eller använder ni bara kartor och använder den som pda?

Hjälp mig förstå

Läste lite på NHGPS och det står att motorola har integrerat.
Skulle då denna funka att ha i bilen för vägledning?

Om man säger att man låster upp den så man slipper ha 3 kort och stoppar in nått annat vanligt som comviq så kanske man enbart kan använda den som gps?

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem

Kan nån skicka en kordinat som ni har fått att fungera att ladda ner så ja får testa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jahaja
Kan nån skicka en kordinat som ni har fått att fungera att ladda ner så ja får testa?

det kommer inte att hjälpa. något är fel med din installation/version av nhGPS, vilken version använder du?
alla dina begär till övrsättaren ser ut såhär:

du får felemedelande när scriptet säger att den inte kan hitta några giltiga koordinater.
felmedelandet nhgps ger är "Unknown context-type" eftersom scriptet ger felmedelandet i klartext men nhgps förväntar sig en bild..

så vilken version av nhGPS har du? och har du lyckats ladda ner kartor från någon annan site som följde med när du installerade pogrammet?

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem

Jo från anndra sidor kan ja ladda ner kartor. Jag har verson 0.19 vilken annvänder du?

Permalänk

nån som har en svensk översättning till MapView??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jahaja
Jo från anndra sidor kan ja ladda ner kartor. Jag har verson 0.19 vilken annvänder du?

där är problemet. i betan kan du inte defeniera egna kartnerladdningssiter. uppdatera till version 1.12, det är den senaste.

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem

du råkar inte ha 1.12 å skicka åt mig?

Permalänk
Medlem

Får man fråga vad nhGPS kostar att köpa? Eller ni kanske inte har köpt det?

Permalänk

har för mig att det skulle kosta 250:-.....

Permalänk
Medlem

Är inte 1.12 gratis?

Permalänk

vet inte men iaf den nyaste versionen av nhGPS kostede 250 tror jag...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Får man fråga vad nhGPS kostar att köpa?

25 euro, alltså knappt 230:-

EDIT: Ojdå. Det är 25 euro plus 19% moms. Alltså blir det knappt 270:-

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite...
Har läst i en annan tråd att man skulle få bättre GPS mottagning med en extern strömkälla. Jag funderar nu på att köpa en ciggladdkabel till bilen. Vad tycker ni? Är det värt pengarna? Och framförallt fungerar det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jahaja
du råkar inte ha 1.12 å skicka åt mig?

nej men på www.nhgps.com så finns det att ladda ner.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Får man fråga vad nhGPS kostar att köpa? Eller ni kanske inte har köpt det?

ostade €29 inc VAT, 260 kr.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jahaja
Är inte 1.12 gratis?

nej, bara betorna var gratis, och de var tidsbegränsde till december. allandra versioner ha haft 21 dagars trial. ställer man tillbaka klockan i telefonen så kan man starta programmet, men att få fix blir svårare eftersom telefonen då inte vet var satelliterna finns.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fast_one
Lånar tråden lite...
Har läst i en annan tråd att man skulle få bättre GPS mottagning med en extern strömkälla. Jag funderar nu på att köpa en ciggladdkabel till bilen. Vad tycker ni? Är det värt pengarna? Och framförallt fungerar det?

ja, det är värt det. du får snabbare fix och bättre uppdatering. dessutom slipper du oroa dig för batteriet när du kör långt, och du kan ha belysningen tänd hela tiden. en kabel kostar en hundring på kjell eller 150 på Tre.

< edit > mitt trådlösa tangentbord har en tendens att tapp bokstäver.

< edit >

Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTTO
Lånar tråden lite...
Jag är inge high på telefoner och så.

Men har denna telefonen GPS integrerat?
Eller använder ni bara kartor och använder den som pda?

Hjälp mig förstå

Läste lite på NHGPS och det står att motorola har integrerat.
Skulle då denna funka att ha i bilen för vägledning?

Om man säger att man låster upp den så man slipper ha 3 kort och stoppar in nått annat vanligt som comviq så kanske man enbart kan använda den som gps?

ja, motrola a920, a925 och a1000 har GPS inbyggd. Det funkar väl ok att ha i bilen. nhGPS har ingen vägledning som säger hur du ska köra (det finns dock, kostar en hel del), men du har en karta som uppdateras och visar var du är när du kör.

Du behöver inte ha simkort i telefonen för att använda GPSdelen. då funkar den som en PDA utan uppkoppling. Men varför ska du låsa upp den och sätta i comviq kort om du ändå bara skulle använda den som gps?

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem
Citat:

ja, motrola a920, a925 och a1000 har GPS inbyggd. Det funkar väl ok att ha i bilen. nhGPS har ingen vägledning som säger hur du ska köra (det finns dock, kostar en hel del), men du har en karta som uppdateras och visar var du är när du kör.

Du behöver inte ha simkort i telefonen för att använda GPSdelen. då funkar den som en PDA utan uppkoppling. Men varför ska du låsa upp den och sätta i comviq kort om du ändå bara skulle använda den som gps?

Okey, trodde man behövde ha den kopplad till något nät för att komma in på den.
Men om den går att använda som vanlig pda så är det ingen mening att låsa upp den.

Coolt säger jag bara

Måste kolla lite närmare på detta då detta är väldigt billigt gps alternativ.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Avstängd

blr det mycket bättre /snabbar fixering om man har en laddkabel till den?

Permalänk
Medlem

Jag har installerat nhGPS 1.12, men jag får det ändå inte att funka. När jag ska välja en karta att ladda ner så står det: "ogiltig latitud"

Permalänk

Hej, tänkte höra köpte en ciggladdkabel på kjell men mobilen stängs av hela tiden när jag ansluter den, nån som hafft samma problem?

Permalänk
Medlem

Har samma problem med A1000 och ciggladdkabel från Biltema.

Permalänk
Medlem

har inga problem med orginalkabel.

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem

Hur stora är kartorna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fast_one
Hur stora är kartorna?

800x600
eniro tillåter inte mer

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.