Fildelnings program till en Mac?

Permalänk
Avstängd

Fildelnings program till en Mac?

finns det något lätt sådant? skall fixa det till mammas vännina?

Permalänk
Hedersmedlem

Limewire, Azureus (och andra BT-klienter), Neomodus' Direct Connect, diverse eMule-klienter... Det mesta finns, utom skitprogrammet DC++ förstås. Men det klarar man sig utan.

http://www.versiontracker.com/macosx

Permalänk

Poisoned brukar fungera bra, använder giFT.

MacDC++ finns ju också och lär fungera bra, förutom då att det än så länge inte stöder nerladdning

Visa signatur

Varför går inte allt i livet att köra med -f?

Permalänk
Avstängd

heheh, man vilket blir lättast för henne? tror ni?

Permalänk
Inaktiv

Poisoned när nog det lättaste programet.

Permalänk
Medlem

Valknut eller DCGUI-QT som det också heter. Finns för *BSD, Linux och även OS X.
Alltså en DCklient.
Du laddar hem programmet genom pakethanteraren fink. Sedan startar du det genom X11.

Permalänk
Medlem

Valknut/DCGUI-qt lider väl fortfarande av det lilla problemet att det inte fixar svenska bokstäver (åäö, etc) i OS X-versionen?

Permalänk
Medlem

aMule?

Visa signatur

http://ubuntu-se.org - Ubuntu Sverige. Hjälp och support för Ubuntu
Svensk IRC-kanal för Ubuntu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nillon
Valknut/DCGUI-qt lider väl fortfarande av det lilla problemet att det inte fixar svenska bokstäver (åäö, etc) i OS X-versionen?

Aldrig tänkt på. Finns det svenska saker man vill åt eller?

Permalänk
Medlem

MacDC++ är nerlaggt. Shakespeer är det som gäller. Stödjer sökning och nerladdning i dagsläget och strax fler saker.
Valknut klarar väll åäö om jag inte har helt fel. Neo-modus dc klarar det däremot inte.

Visa signatur

Min svävare är full av ålar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Aldrig tänkt på. Finns det svenska saker man vill åt eller?

Uppenbarligen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miptex
MacDC++ är nerlaggt. Shakespeer är det som gäller. Stödjer sökning och nerladdning i dagsläget och strax fler saker.
Valknut klarar väll åäö om jag inte har helt fel. Neo-modus dc klarar det däremot inte.

Han som utveklade Shakespeer la ner projeketet och gick med i MacDC++-gänget.

Shakespeer var rätt så bra men tyvär ej godkännt i de flesta hubbar.

EDIT: jag har fel:

Previously development stopped on ShakesPeer in favor of Mac DC++. However, porting DC++ was harder than expected. Therefore this project has been revived.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VaCUm
Han som utveklade Shakespeer la ner projeketet och gick med i MacDC++-gänget.

Shakespeer var rätt så bra men tyvär ej godkännt i de flesta hubbar.

EDIT: jag har fel:

Previously development stopped on ShakesPeer in favor of Mac DC++. However, porting DC++ was harder than expected. Therefore this project has been revived.

Shakespeer ser ut som DC++ så det fungerar på princip alla hubbar. Hörde med han som programmerar det och han säger iaf att det strax ska komma en okej version.

Visa signatur

Min svävare är full av ålar.

Permalänk

Valknut/DCGUI-q klarar inte ÅÄÖ. Filerna laddas helt enkelt inte ner. Om det bara är ett fåtal filer tycker jag det är lättast att bara välja download as och så ge dem ett annat namn så kommer man runt det.

Visa signatur

MacBook Pro 15", 2,2Ghz Core2 Duo, Santa Rosa, Superdrive, 160GB 5400rpm HD, 4GB RAM, 128Mb GeForce 8600M GT grafikkort, Bluetooth 2.0, SMS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Aldrig tänkt på. Finns det svenska saker man vill åt eller?

Ja?

ralmqvist: Aha, där ser man, tack för tipset.

Permalänk
Inaktiv

OT: Är det dumt att fortfarande använda Neo-Modus Dc klient i dagsläget om man sitter bakom en mac?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .mp3
OT: Är det dumt att fortfarande använda Neo-Modus Dc klient i dagsläget om man sitter bakom en mac?

Ja

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .mp3
OT: Är det dumt att fortfarande använda Neo-Modus Dc klient i dagsläget om man sitter bakom en mac?

Nej. Inte om Valknut vill krångla (vilket det ofta vill). Själv kör jag just nu DC++ via virtual pc vilket är oerhört otillfredsställande men fungerar iaf felfritt. Åker i soptunnan när ett program som är native för mac kommer.

Visa signatur

Min svävare är full av ålar.