Hardware-bannad från Enemy Territory

Permalänk
Medlem

Läs min senaste tråd! Rätt åt dig!!! Hoppas du blir bannad för livet!!!

Permalänk

blir man banad fårn alla spel som använder PB eller bara ifrån ETPro PB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iq70
Jaså Avaja, du tycker att jag ska ta konsekvenserna och du har själv kört fusk, fy fy!

Erm, vad snackar du om? Jag har inte kört fusk till skillnad från dig. Skillnad?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av
furste_filip

blir man banad fårn alla spel som använder PB eller bara ifrån ETPro PB

Man blir enbart bannad från ET, via PB. Om servern inte kör PB kan du komma in på den.

Permalänk

Tycker inte synd om dig. Går du in med ottillåta hjälpmedel ska du fan bli bannad. Bra gjort.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Ha! Man blir inte bannad från ET, man blir bannad från PunkBuster-servrar till alla spel. För evigt, om man inte byter ut hårddisken och nätverkskortet som det verkar. Men tydligen går det att spela med bannen ändå, blir utkastad nån gång om dagen, bara att gå in igen.

Avaja, du skrev ju att du blivit bannad för aimbots?? Du kanske har häftigaste skillzen då...

Bannad för livet kan ni vara lugna för att jag inte är. Hur länge tror ni att jag har samma dator-setup? Ska nog prova med ny hårddisk (eller gammal) och nytt NIC och testa. Men jag kanske måste testa några dagar eftersom jag blir utslängd så sällan.

Visa signatur

Mamma: Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3. Pappa: Intel 2600K. Älskare: XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 "Dual Fan" (i CrossFire). Bröder: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 (dual) samt Corsair SSD Force Series 3, 60GB och 120GB.

Permalänk

Är det inte MAC-adressen som bannas då? Isåfall är det ju bara att köpa nytt kort.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ha! Man blir inte bannad från ET, man blir bannad från PunkBuster-servrar till alla spel. För evigt, om man inte byter ut hårddisken och nätverkskortet som det verkar. Men tydligen går det att spela med bannen ändå, blir utkastad nån gång om dagen, bara att gå in igen.

Som sagt, jag har varit inaktiv och väldigt mycket har ändrats sedan dess. Och jag har inte blivit bannad...

Citat:

Avaja, du skrev ju att du blivit bannad för aimbots?? Du kanske har häftigaste skillzen då...

Notera att jag använde citattecken kring aimbot. Häftiga skills näe, men jag behöver inte fuska till mig skills i alla fall.

Citat:

Bannad för livet kan ni vara lugna för att jag inte är. Hur länge tror ni att jag har samma dator-setup? Ska nog prova med ny hårddisk (eller gammal) och nytt NIC och testa. Men jag kanske måste testa några dagar eftersom jag blir utslängd så sällan.

Lugn? Jag tror att reaktionen snarare är tvärtom - i stort sett alla som skrivit i denna tråd har varit glada för att du blev bannad. Jag också. Majoriteten av alla ET-spelare också.

Permalänk
Medlem

Hoppas att alla som läst den här tråden nu lärt sig att ALDRIG fuska online. Förr eller senare åker man dit, och då hjälper det inte att dra ngn snyfthistoria för pb (dom lär slänga alla sånna mail direkt i papperskorgen) lr på ngt forum (där blir man bara utskrattad).

iq70: Varför man blir bannad länge om man åker dit av tex pb är att inget antifuskprogram är perfekt. Tex så tar det ett litet tag innan pb uppdateras efter att ett nytt fusk kommer ut, och för att hindra folk att fuska 6 av 7 dagar i veckan så blir man bannad en längre tidsperiod. Dessutom skulle det vara mkt lättare att utveckla nya fusk om man kan ansluta till en server och direkt se om man blev kickad lr fick spela kvar, mot som det är nu, blir man bannad får man vänta ett bra tag/köpa en ny nyckel/ändra i sin hårdvara.

Permalänk
Inaktiv

Du är en fuskare och förtjänare inte längre rätten att spela spelet, lev med det. DUMBASS!

Permalänk
Medlem

Du har så rätt vb, tänkte inte på det. Verkar faktiskt som det är mycket mindre fuskande nu när de har infört hw-ban. Jag har inte stött på någon under de senaste dagarna iaf.

Och som du sa: Ett bra exempel på varför man inte ska fuska...

Visa signatur

Mamma: Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3. Pappa: Intel 2600K. Älskare: XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 "Dual Fan" (i CrossFire). Bröder: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 (dual) samt Corsair SSD Force Series 3, 60GB och 120GB.

Permalänk
Medlem

tycker att anti cheat i half life funkar hel uselt. Har blivit kickad flera gånger för cheating och jag har aldrig någonsin använt eller laddat ner något fusk. jag har inte ens provat.

provade att installera om och även formatera men inte fan hjälpte det.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Lite oroväckande blir det om man skulle bli bannad och inte ha fuskat utan att PB serven läser fel (det är ju mjukvara som kan läsa fel).
Dock så förstår man att dom blir tvungna till dessa krafttag då dessa loosers som fuskar förökar sig som pesten.
Alla vill vara bäst och det vi ser är ett resultat av vårat tävlingsinriktade samhälle, elitidrottare dopar sig och gamers fuskar...

/Martin

Permalänk
Medlem

Jag testade inte fusk för att vara bättre utan för att se hur det var, hur det funkade. Blir lättare att känna igen aimbots också om man har testat själv kanske, men det är ju givetvis bäst om ingen alls skulle prova/använda cheats.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Hardware-bannad från Enemy Territory

Citat:

Fuskar gör jag inte, men jag provade för någon vecka sen. Men nu har jag inte gjort det och ändå blir jag bannad?

Tycker lika synd om dig som folk som "testade" HL2-koder och sedan blev avstängda från Steam. Jag menar, varför "testa"?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Du blir bara hardwarebannad om du använt dig av ett fusk som på något sätt hackar PunkBuster. Det innebär att du inte kan spela något PBspel alls med hårdvaran du har i datorn utan måste byta ut en del. Vad som behöver bytas vet jag inte men så har jag förstått det hela. Så ge fan i fusken å träna istället.

Visa signatur

P4 3,4 2048MB DDR 400 250GB Leadtek PCIe 6800GT 19" Philips 190S5FS MX500 Q-pad.