Hardware-bannad från Enemy Territory

Permalänk
Medlem

Hardware-bannad från Enemy Territory

Hej!

Jag spelade ET till klockan tre inatt. Idag drog jag igång och skulle spela klockan tolv, alltså nio timmar senare. Men det gick inte, för då var jag hardware-bannad. Jag kan alltså inte längre spela ET med punkbuster-servrar.

Jag skrev till punkbuster om de kunde fixa det men det kanske tar lång tid?

Fuskar gör jag inte, men jag provade för någon vecka sen. Men nu har jag inte gjort det och ändå blir jag bannad??

Någon som vet något sätt att ta sig förbi det här?

Visa signatur

Mamma: Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3. Pappa: Intel 2600K. Älskare: XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 "Dual Fan" (i CrossFire). Bröder: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 (dual) samt Corsair SSD Force Series 3, 60GB och 120GB.

Permalänk
Medlem

Som man bäddar....

Permalänk
Medlem

Ja, fast jag har bara provat. En del är på punkbusterservrar och fuskar till som tätt, jag har inte hört om någon som blivit permanent bannad.

Visa signatur

Mamma: Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3. Pappa: Intel 2600K. Älskare: XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 "Dual Fan" (i CrossFire). Bröder: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 (dual) samt Corsair SSD Force Series 3, 60GB och 120GB.

Permalänk
Medlem

sen så kan man ju inte säga: nej men jag testade bara, unbanna mig nu.

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Medlem

hardware bannad?
tar den mac adressen då eller?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Kul med fuskare som åker dit (Och t.o.m. erkänner att dom verkligen hade fuskat.) och sen kommer hit och gnäller...lol

Permalänk
Inaktiv

haha fan rätt åt dig!

Permalänk

hata cheaters.. Skönt att slippa dig i ET

Permalänk

Varesig man testar att fuska eller fuskar hela tiden så är det skitdålig stil. Du förtjänar ban. Fuskare som fuskare, ni förstör bara spelandet för andra. Testa kunnde du gjort på en egen server eller dylikt annars.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
hardware bannad?
tar den mac adressen då eller?

nyckeln genereras mha vilken hårdvara du sitter på m.m. har jag för mig.

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swoosh
nyckeln genereras mha vilken hårdvara du sitter på m.m. har jag för mig.

Byta plats på ett ram-minne? Kan knappast vara Hardware bann, så om jag och min polare köper ett paket genom kommunen, fuskar någon av oss lider den andre också? Eller dom andra hundra som köpte också?

Eller tar den varje del, serienummer eller något?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

PunkBuster hardware-bannar inte. Det är enbart ETPro som gör det (härav namnet ETPro-GUID), och de har ingen master server dvs du blir enbart bannad på den servern (såvida det inte är ett antal servrar som delar banlista).
Du har snarare blivit GUID-bannad (och kanske IP-bannad på kuppen), om du ens blev bannad av PunkBuster (testat annan server?).

För alla som undrar om vad hardware-ban är: ETPro (en mycket populär mod till ET) gör en GUID som räknas ut beroende på din hårdvara. Det gör att du måste i stort sett köpa ny hårdvara för att få en ny ETPro-GUID (PunkBuster-GUIDs är väldigt enkla att ändra i och med att ET inte har CD-Keys).

"En del är på punkbusterservrar och fuskar till som tätt, jag har inte hört om någon som blivit permanent bannad."

Heh? Det har varit en hel del fall med fuskare i ET, några få som varit riktigt bra också. PB + de senaste ETPro-versionerna är VÄLDIGT svårt att kringgå, och har du sett "fuskare titt som tätt" så är det snarare väldigt bra spelare (du verkar ju inte vara särskilt bra om du "testar" fusk).

Permalänk
Medlem

Jo, jag är ganska bra. Och, när jag är osäker om nån fuskar så gnäller jag inte. Men man ser ju 180 grader-turns med hs hela tiden, det är ju en tydlig bot. Och det finns multihacks som funkar med nyaste ETPro versionerna. Det kommer ju ut nya hela tiden. De som använder dem skryter över botarna och hänvisar till netcoders. "Your own personal bot"

Jag är bannad från alla servrar med PB. Vad ska bytas ut i datorn för att kringgå bannen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bytas ut i datorn? Har du ens läst vad jag skrivit? PB använder sig INTE av hårdvarubaserade GUIDs. Vad du ska göra får du klura ut själv, jag har sagt mer än vad jag vill säga.

Om du konstant ser 180-gradersvändningar med HS spelar du på helt fel servrar (eller på rätt server!), och av egen erfarenhet är spelarna på sådana servrar riktigt usla. Byt server så blir du både bättre och slipper aimbots.

Permalänk
Medlem

Jag spelar på alla möjliga servrar. Det finns nog ingen av dem som är helt säker från att det kan komma in en haxxor.

Jag provade att installera om hela windows och et. Verkar som jag får spela på en del servrar med PB och endel av dem blir jag utkastad med meddelandet "You are permanently banned from playing on this game server via PunkBuster. Bla bla bla HARDWARE-ban". Typ

Skulle inte det vara hardware-ban från punkbuster då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Efterlyst är väldigt säker, och även den enda servern du behöver (såvida du inte vill äga lite noobs på BBB Sweden). Känner du inte till Efterlyst tar jag inte dig som speciellt bra.
Och jag skulle helst inte kalla fuskare för "haxxors", snarare "idiotiska idioter som inte kan spela".

De kanske har ändrat under den tid jag var inaktiv? Har ett vagt minne av att något sådant har skett. Jag har dock inte blivit bannad, så jag har ingen aning.

Tycker helst att du borde ta konsekvenserna av att du "provade".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappersrulle
Byta plats på ett ram-minne? Kan knappast vara Hardware bann, så om jag och min polare köper ett paket genom kommunen, fuskar någon av oss lider den andre också? Eller dom andra hundra som köpte också?

Eller tar den varje del, serienummer eller något?

det är svårare än så, ny hårdvara kopplas till annan och updateras m.m. ny dator och ny ip tror jag är det som krävs för att få ny key, rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Medlem

Men herregud läser du i PB avtalen så står det ju att om du fuskar så bannas du, oavsett intention. Synd om dig? Nej tyvärr inte, tänk dig för innan du håller på med sån skit.

Once a cheater allways a cheater.

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem

Nej du, once a cheater, never a cheater again, för mig.

Den där servern efterlyst är jag nyfiken på, konstigt att jag aldrig nånsin har sett den i all-seeing eye. Jag såg den dock nu inne i ET för första gången, men den var full tror jag så jag kom inte in.

Jag vet inte hur det är med den här "bannen" egentligen. Ibland får jag spela en hel kampanj på en server och blir utkastad strax efter att första banan kommit igång. På en server blev jag utkastad i början på nästan varje bana, men det var bara att gå in igen.

Så jag kan alltså fortsätta att spela, till viss del. Men det är ju lite jobbigt ändå. Och ibland spelar det ingen roll hur många ggr jag reconnectar så blir jag utkastad.

Nån som vet vilka delar i datorn PB kollar. Är faktiskt ändå lite sugen på Athlon 64 och nytt mammakort. Man kanske skulle fråga dem hur jag ska göra om de vågar berätta det.

Själv tycker jag att hårdvaru-ban är lite för hårt. När ett fusk upptäcks så är det ju enklast att bara kicka spelaren för en halvtimme. Blir man kickad hela tiden så lär man ju tröttna på att försöka fuska. Då blir fuskarna ärliga spelare till slut (kanske).

Jag spelade typ ett halvår dagligen och föraktade de jag såg fuskade så jag förstår om ni tycker att det var rätt åt mig. Det var bara det att jag blev nyfiken på hur det funkade, vet att det var dumt. Men jag var inte en sån som sa "Nej, jag är ingen fuskare, jag bara är så snabb". Om nån anklagade mig erkände jag direkt.

Kollade ban-listan, jag är inte med där, men de kanske inte har hunnit lägga in mig. I så fall är jag en av runt 730 st i världen som är bannade av PB. Det är ju inte speciellt många. Jag skulle kunna tänka mig att rätt så många fler än så har fuskat mer än mig som testade nån timme.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Den där servern efterlyst är jag nyfiken på, konstigt att jag aldrig nånsin har sett den i all-seeing eye. Jag såg den dock nu inne i ET för första gången, men den var full tror jag så jag kom inte in.

Efterlyst är alltid full.

Visa signatur

I MAY HAVE ALZHEIMER'S
but at least I don't have alzheimer's
(oO¬)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iq70
Nej du, once a cheater, never a cheater again, för mig.

Jag vet inte hur det är med den här "bannen" egentligen. Ibland får jag spela en hel kampanj på en server och blir utkastad strax efter att första banan kommit igång. På en server blev jag utkastad i början på nästan varje bana, men det var bara att gå in igen.

Så jag kan alltså fortsätta att spela, till viss del. Men det är ju lite jobbigt ändå. Och ibland spelar det ingen roll hur många ggr jag reconnectar så blir jag utkastad.

Nån som vet vilka delar i datorn PB kollar. Är faktiskt ändå lite sugen på Athlon 64 och nytt mammakort. Man kanske skulle fråga dem hur jag ska göra om de vågar berätta det.

Själv tycker jag att hårdvaru-ban är lite för hårt. När ett fusk upptäcks så är det ju enklast att bara kicka spelaren för en halvtimme. Blir man kickad hela tiden så lär man ju tröttna på att försöka fuska. Då blir fuskarna ärliga spelare till slut (kanske).

Jag spelade typ ett halvår dagligen och föraktade de jag såg fuskade så jag förstår om ni tycker att det var rätt åt mig. Det var bara det att jag blev nyfiken på hur det funkade, vet att det var dumt. Men jag var inte en sån som sa "Nej, jag är ingen fuskare, jag bara är så snabb". Om nån anklagade mig erkände jag direkt.

Kollade ban-listan, jag är inte med där, men de kanske inte har hunnit lägga in mig. I så fall är jag en av runt 730 st i världen som är bannade av PB. Det är ju inte speciellt många. Jag skulle kunna tänka mig att rätt så många fler än så har fuskat mer än mig som testade nån timme.

Lite hårt? Ibland går det massor med clanmatcher innan man fått ihop nog med bevis för att banna någon, så inte tycker jag det är hårt att du blir bannad rejlt för att du fuskar. Se så finns det alltid andra spel att spela/fuska i så du kan ju köra ett wallhack eller en aimbot en stund innan du blir bannad där också.

Permalänk
Medlem

Äsch, är inte ett dugg sugen på att prova mer fusk. Har inte spelat nån klanmatch än, vi är lite för få i klanen. Men igår blev jag halvt erbjuden att bli med i + där svenskar och norskar spelar.

Massor med matcher innan de fått ihop bevis? För mig fick de ihop bevis snabbare än ögat i alla fall. Provade hack på endast en pb-server och sen var det kört.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kunde inte bry mig mindre om ifall folk fuskar på public, de väldigt få gånger jag stött på en fuskare har det bara varit skoj att möta dem. De få gånger någon skickat in ett demo på mig där de påstår att jag "fuskar" har det inte fått några följder vad jag märkt...

Permalänk
Medlem

Rätt åt dig, hoppas du aldrig mer kan spela på pb servrar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iq70
Massor med matcher innan de fått ihop bevis? För mig fick de ihop bevis snabbare än ögat i alla fall. Provade hack på endast en pb-server och sen var det kört.

Jao, för PB kände igen hacket -> bannade dig lokalt -> skickade till masterservern -> du är bannad på alla PB-servrar. Så snabbt går det om PB känner igen hacket. Go PB och ETPro!

Du blev halvt erbjuden att gå med i plus? Ikkura, ingen frågar mig någon gång! =(

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LotiX
Jag kunde inte bry mig mindre om ifall folk fuskar på public, de väldigt få gånger jag stött på en fuskare har det bara varit skoj att möta dem. De få gånger någon skickat in ett demo på mig där de påstår att jag "fuskar" har det inte fått några följder vad jag märkt...

Det är klart att det är värre med fusk i klanmatcher, och det är rätt kul att möta en fuskare (inga strafejumps men konstant HS? Ha!), men efter ett tag blir hon erbjuden en klan och tänker "jag blir inte fångad av PB, jag kan fuska obemärkt" och så fuskar hon i en klanmatch.

Jag har blivit bannad från ett par servrar pga "aimbot". Heheheh.

Permalänk
Avstängd

hoppas du är bannad för evigt, fuskare är bland det värsta som finns.

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem

Lånar din tråd lite, verkar som att ET public servern är nere, någon som kan bekräfta? Är det pga iq70 måntro?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Hedersmedlem

-Åhh nej åker jag fast nu i drogkontrollen? men jag "testade" ju bara drogen för 4månader sen.

-Åhh nej farbror polisen skickade hem ett brev till mig, hastighetskameran tog en bild på mig när jag "testade" o gasa lite extra förbi en hastighetskamera.

Testa ladda hem nån trojan o virus o sånt också, man måste ju tydligen testa "allt" i livet numera

Dom "testar" säker också bara om dom kan banna dig.

No more comments

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Lånar din tråd lite, verkar som att ET public servern är nere, någon som kan bekräfta? Är det pga iq70 måntro?

Menar du serverlistan? Kör All-Seeing Eye istället för att kruxa med ETs serverbrowser (jag inte använt sedan något år tillbaka...).
http://www.udpsoft.com/eye/doc.html

Permalänk
Medlem

Ja, det verkar bara som de testar att banna, för idag har jag spelat et hela dagen på några olika pb-servrar. Har bara blivit kickad en gång för hårdvaru-bannen, men då var det bara att reconnecta. Tjo ho!

Ja, det kommer inte fram nån server i et för mig idag, måste köra all-seeing-eye.

Jaså Avaja, du tycker att jag ska ta konsekvenserna och du har själv kört fusk, fy fy!

Lotix, du lär vara rätt säker om de kör demo på dig och skickar in. Stor-LOL! Mig brukar de anklaga för aimbot fast jag inte har det men demo tror jag dessvärre de inte har skickat på mig. Att bli anklagad för fusk är lite smickrande, men samtidigt brukar det vara värsta n00ben i andra laget som klagar och de andra i hans lag votar om att muta till slut. LÜL!

Visa signatur