Tjutande western digital hårddisk varför ?

Permalänk
Medlem

Tjutande western digital hårddisk varför ?

skulle sätta ihop en gammal dator, men då när jag skulle starta datorn så tjöt hårddisken då och då, och datorn hittade inte hårddisken. jag undrar vad det är för fel.

det är western digital 8.4 gb, och på deras sida står det inget och det finns ingen support för den för det är så gammal.
tänkte bara om det var någon som haft samma fel ?

det är inte när den snurrar för den snurrar inte. den varvar inte upp eller vad man nu säger.

tack för svar

Permalänk
Permalänk
Medlem

jo men det låter mer som om det är en inbyggd högtalare eller något sånt...svårt att förklara ljudet..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

nej det är hårddisken, har inte inne någon minihögtalare (summer)

inget annat förslag som vad kan vara fel ?

Permalänk

Låter det nånting sånt här?

Ljudfilen har filtrerats från allt brum och annat oljud, samt förstärkts lite grann, så det låter högre än vad det är, men det är så det låter om man lägger örat mot hårddisken.

Just detta ljud kommer från en Excelstor-hårddisk, och det låter såhär med jämna mellanrum pga hårddiskelektronikens självdiagnosprocess. Just pga detta köper jag inte Excelstor...

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MadModder
Låter det nånting sånt här?

Ljudfilen har filtrerats från allt brum och annat oljud, samt förstärkts lite grann, så det låter högre än vad det är, men det är så det låter om man lägger örat mot hårddisken.

Just detta ljud kommer från en Excelstor-hårddisk, och det låter såhär med jämna mellanrum pga hårddiskelektronikens självdiagnosprocess. Just pga detta köper jag inte Excelstor...

Ha ha ha!!

F*n va de lät...

Läste för ett tag sen på nätet att Excelstor har licens från Hitachi och därmed bör ha samma hårddisk...

Stämmer detta?

Låter Hitachi-diskarna också såhär med jämna mellanrum?

Sånt där ljud som kommer och går märker jag också på min externa Seagate, fast då i mindre form av då förstås...