Permalänk
Medlem

www.sbs.o.se sålde mitt =), väldigt duktig på att hålla leveransdagar, butiken ringer om det blir problem med leverans, väldigt bra service.

Visa signatur

Hopp jag har en MONSTER DATOR. GRR SÄGER DEN...
| Intel E8500 | Asus PQ5-E | Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB | Club Ati 4870 1GB @ Hazro 30"TFT 2560x1600 + DELL 2001FP 20.1"TFT | WesterDigital Raptor 300GB Sata2 | CoolIT Vatteenkylning | Logitech diNovo | Tvåa i Coolermaster Contest på optihack-05 !

Permalänk
Medlem

Hittade den här bilden.

http://www.xtremesystems.org/forums/attachment.php?attachment...

Eftersom det här Nforce4 Ultra moderkortet inte har någon fläkt på nordbryggan så ska det nog gå bra att vi har Zalmans kylare på våra. Hmm, ingen som tror att nordbryggan blir varmare när man kör med SLI?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nee tror inte mye på det, dom gjorde ju om et Ultra till SLI med en penna på NB, då kan det inte vara så stor skillnad men jag bara gissar.

Visa signatur

| Intel E8500 | Asus PQ5-E | Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB | Club Ati 4870 1GB @ Hazro 30"TFT 2560x1600 + DELL 2001FP 20.1"TFT | WesterDigital Raptor 300GB Sata2 | CoolIT Vatteenkylning | Logitech diNovo | Tvåa i Coolermaster Contest på optihack-05 !

Permalänk
Medlem

har bytt till en Zalman ZM-NB47J, funkar kanon än så länge... hade bara kylpasta på kärnan, är det så man gör?

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en sån här heatpipe variant av en gammal vga-kylare..hade redan köpt en thermalright NB-1C och en adda 40mm fläkt som jag skulle sätta på men vga kylaren
tar ju en sån jäkla plats så detta fick duga..den håller ca 36grader

Visa signatur

|ASUS A8N-SLI deluxe bios1007.003||Athlon64 3500+ 90nm + Termalright XP-120 + ADDA ||ASUS Extreme N6600GT TOP||Twinmos Twister Cl2 2X512mb||Audiophile 2496||2x Maxtor 120GB S-ATA + IDE||NEC ND-3500A||fsp 460w|

Permalänk
Medlem

Du har ju blockat andra VGA platsen, Ghetto!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Eftersom jag har en Reserator pallade jag inte testa med en passiv kylare (ta bort moderkort igen etc), utan köpte en Zalman Fan-Mate 2.

Det fungerar lysande. Jag har den t.o.m. på minimum (c:a 2000-3000rpm) och inga tecken på överhettning överhuvudtaget. Kört spel flera timmar i sträck utan problem. Nu är datorn löjligt tyst.
Vet inte om man kan se temperaturen i t.ex. SpeedFan, men ACPI/MB ligger på max 40-41 grader och en annan på max 34. Vet inte vad den på max 34 är för sensor egentligen, det är inte cpu, hd, acpi eller mb så jag antar att det är NB.
Kontentan är hursomhelst att det funkar kalas. Tar 10s att installera.

Permalänk
Medlem

Jag har ett Leadtek 6800GT kort i översta slotten på A8N-SLI Deluxe kortet och nu börjar nordbrygge fläkten lägga av tror jag, låter enormt mycket vid tillfällen när den själv känner för det.. Om jag trycker till den så slutar den låta men det dröjer inte länge innan den börjar igen..

Tänkte sätta på en passiv kylning istället, funderar på Zalmans.. Men nu till problemet, flänsen på grafikkortet sitter ivägen = jag får inte på Zalmans kylare :/ Frågan är då om jag kan såga bort några av "piggarna" på kylaren så jag kan trycka dit den? Eller kylningen minskar då så det inte går att ha den? Kan man bara flytta ner grafikkortet till understa slotten eller den är bara till för om man ska köra två kort?

Behöver hjälp, och det snabbt för jag orkar inte sitta och lyssna på den fläkten längre :x

Permalänk

Har samma sak, fast med revoltec version, fungerar fint för mej

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk

Mitt Abit AN8 (ej ultra) är riktigt svalt med Zalmanflänsen. Kör A64:an i 2,31 Ghz och minnet i 208 Mhz. Har inga pålitliga temperatursiffror, men flänsen känns svalare än på mitt gamla Abit NF7.

Visa signatur

ABIT AN8 / 3000+ Winchester @2,31 Ghz / 2 x Corsair Value Select 512 MB / HIS Radeon X800XL / Creative Audigy 2 ZS / Tagan 380 W / Hyundai Q17

Permalänk
Medlem

Har ett A8n sli deluxe vars chip fläkt har lagt av så jag köpte en passiv kylflens istället från kylning.com som skulle passa.
Den passade inte alls och grafik kortet gick defenitivt inte att sätta tillbaka med denna kylflens.

http://www.revoltec.de/english/index_de.htm

Visa signatur

asus m2n-sli deluxe | athlon64 X2 6400+ | corsair 2st 2x1024 6400c4 800mhz | Leadtekgf8800gts 640ddr3 | creative sb x-fi fatality | maxtor 300g s-ata ncq 16mb | Wd Raptor 150g s-ata 16mb ncq | wd c 500g s-ata2 | Cooler master ex 650w | cooler master cavalier 3 |

Permalänk
Medlem

Sitter i samma sists som kalle_85, men att jag har ett "Asus Extreme 6800GT". Börjar bli förbannat less på oljudet. Låter verkligen som att fläkten är inne på sina sista tappra varv nu..

Jag är i stort behov av passiv kylning till nb:n och har förstått att zalmans NB47J tydligen ska passa till moderkortet, men problemet är att det förmodligen inte kommer passa tillsammans med grafikkortet (därav "samma sits som kalle_85" och co).. Har inte varit inne i datorn och tagit mått än, mest pga att datorn står så bökigt till. Ska göra det strax dock.

Men min fråga är alltså om det går att modifiera flänsen (kapa/böja 'piggarna' en aning) utan att förlora större kylningseffekt?

Edit: Mjaa det är ju inte mycket till plats man har...

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Hedersmedlem

synd att hermalright nb-1 är eol den var jävligt fin

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

jag monterade min Zalman ZM-NB47J igår..Sjukt vad pilligt det var :S...Tog ett bra tag innan man fick rätt pushpinsen så de passade över hålen i moderkortet..men tillsist gick det och det sitter bra..Vet dock inte hurpass det funkar än då jag inte byggt klart resten av dator ännu

Permalänk
Medlem

Någon som kan göra en bedömning om ifall ZM-NB47J kommer passa för mig enligt bilden strax ovan? Det är kanske 2-3mm mellanrum från fläkten på nordbryggan till grafikkortets kondensatorer osv.

Jag är ingen hightech-kille, så ursäktar mig för eventuella dumma frågor.

Hade även tänkt att flytta om hårddiskarna så 120mm-fläkten i fronten får friare luftflöde. Sitter här och tvekar på om jag ska beställa en passiv kylare eller inte.. har trots allt snart inte så mycket till val känns det som.

Avh: Vad har du för grafikkort? Specifik information tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror den passar för dig.

Jag har ett Gainward 6800GT som har exakt samma kylare som ditt kort, och jag får plats med NB-47:an. Trångt men det går.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zyk
Tror den passar för dig.

Jag har ett Gainward 6800GT som har exakt samma kylare som ditt kort, och jag får plats med NB-47:an. Trångt men det går.

Tack! Det svaret räcker för att jag ska beställa ett i alla fall. Sen hur jag får ihop skiten är en annan femma.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr

Avh: Vad har du för grafikkort? Specifik information tack!

jag har köpt detta: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=LT6600GT-128

dock inte monterat ännu..hela datorbyggandet blev försenat då jag hade fått fel skruvar till cpu-fläkten

Permalänk
Medlem

Kan det vara smart att köra orginalen på 0rpm? den liksom pajade för mig, och jag vill helst ändå sitta vid datorn och göra mina vardagliga saker. Har lag min 120mm fläkt så nära jag kunde men den står ca 15cm bort(graffe kylningen är ivägen). När jag känner på kyllaren så är den just så att man kan hålla fingret på den. ca 50C?

Vågar man hålla igång datorn?