Permalänk
Medlem

PCB Distribution AB

Någon med företag som har handlat av PCB Distribution AB*? Jag funderar på att göra det men vill veta om någon annan har gjort det och om dom verkar bra.

* http://www.pcb.se/

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Asbra företag att ha å göra med om du driver egen butik.

Visa signatur

// http://www.bornofsin.se
We use them in a terminal sometimes called a console. You may think of them as DOS-boxes with attitude.

Permalänk
Hedersmedlem

Är du privatkund kan du inte handla från dem, de är en återförsäljare/distributör. Med andra ord säljer de till butiker som du sedan kan handla ifrån.

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Gäst

Det är en riktigt bra distrubitör att ha och göra med. Rekommenderas

Permalänk
Medlem

Jag tycker dom värkar bra, har ingen direct kontackt med dom men
har alldrig hafft problem, snabba leveranser åsv.

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nizenco
Är du privatkund kan du inte handla från dem, de är en återförsäljare/distributör. Med andra ord säljer de till butiker som du sedan kan handla ifrån.

Jo, detta vet jag redan. Tänkte be en kompis köpa lite saker därifrån, han har nämligen företag, och sen kan jag köpa sakerna av honom för inköpspris (och ev. andra utgifter som han betalat, kommer ju dock bli mycket, mycket billigare än att handla i vanlig butik, internet eller ej, kommer ju ändå bli billigare). Får väl se hur det blir

Kul att få en hel låda med minnen och lite andra saker.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0nsl
Jo, detta vet jag redan. Tänkte be en kompis köpa lite saker därifrån, han har nämligen företag, och sen kan jag köpa sakerna av honom för inköpspris (och ev. andra utgifter som han betalat, kommer ju dock bli mycket, mycket billigare än att handla i vanlig butik, internet eller ej, kommer ju ändå bli billigare). Får väl se hur det blir

Kul att få en hel låda med minnen och lite andra saker.

-k0nsl

Då är det bara tuta och köra, jag har aldrig haft några problem med PCB, även min vän som handlar av dem tycker allt fungerar perfekt.

Tänk dock på att det kan bli lite problem med garantier, du måste gå genom din kompis för att nyttja dem, men det är kanske ett mindre problem.

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Hedersmedlem

tänk på att det är nästan ingen skillnad för en liten spelare att handla av en dist. det är så små marginaler...

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Har kört hoss dom via brorsans företag i ca 1 år, tjänar kanske 100kr på gång. Hur jag än räknar så kostar det mer än vad jag tror när jag väl får det i brevlådan.

Deras rabbat och begagnat avdelning är den man gör alla kapen på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
tänk på att det är nästan ingen skillnad för en liten spelare att handla av en dist. det är så små marginaler...

OK, Tack för informationen. Ska iallafall kolla lite på hur det är, verkar lite intressant...

-k

Visa signatur