Permalänk

Telia 8000 tappar synken

Det är så att för ungefär 3 veckor sedan så började mitt modem tappa syncen vid kl 18-22 , och på helgerna. Var i kontakt med telia som skickade ut tekniker och kom fram till att jag inte hade full signal på kabeln. De beslutade då för att gräva och hittade då en jordkabel som låg emot och störde.

Allt var frid och fröjd i ca 1dag sedan kom problemet tillbaka, precis som vanligt efter kl 18 tappar modemet syncen och får tillbaka den lika snabbt, tappar osv. Ringer Telia igen som nu säger att de vill att jag ska köpa ett nytt modem och testa med (har ett Alcatel speed touch home) , vilket jag tydligen ska bekosta själv.

Vad tror ni om problemet? , kan det vara så att modemet helt enkelt är för gammalt? Det är ju trots allt bland de första modemen telia levererade.

P.S Allt har funkat bra i flera år , har väll haft Telia 8000 i snart ett år och det har tuggat på fint.

Permalänk
Medlem

Har du möjlighet att låna ett modem av nån kompis, så kan du ju iaf testa och se om det verkligen är modemet som det är fel på.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem med samma modem. Efter lite tjatande skickade dom tekniker till stationen för att joxxa med inställningarna lite. Sen kom problemen tillbaka och då upprepades hela proceduren igen och nu funkar det som det ska igen.
Lycka till.

Permalänk

You are not alone, jag har haft gigantiska problem med Telia, och dem har haft tekinker här som säger att vi ha full signalstyrka, alla kopplingar är gjorda ok, har ENBART ett telejack i lägenheten, så det blir lite svårt att koppla fel.. Och sen ptja, dem tror att det är fel på ALLA mina nätverkskort INKLUSIVE router, jag förklarar att jag köpt nya saker men ändå samma strul, frågar om jag kan få byta modem, men icke sa nicke det modemet du har nu ska funka jätte bra ihop med din tjänst..

Kanske ska tillägga att det brusar även i teleofnen, och vi har bytt filterproppen! Så det är jue inte bara internet som blir förstört....
Har nu bytt leverantör å får se om problemet kvarstår!

Permalänk

Telia har bra tjänster, men verkar ha lite svårt att erkänna/ta till sig att det faktiskt KAN vara fel på deras utrustning/tjänster. Fast det gäller nog de flesta operatörer..

Permalänk
Medlem

Det kan vara någon av era telefoner som stör. Pröva att koppla ur en åt gången och se om det blir bättre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Locke
Det kan vara någon av era telefoner som stör. Pröva att koppla ur en åt gången och se om det blir bättre.

När vi bara har en trådlös, testat med en fast, testat med en annan trådlös, testat med en annan fast..... Ehum, våra telefoner?

Permalänk
Medlem

De flesta på det här forumet vägrar tydligen inse att det faktiskt kan vara fel från Telias sida. Ingen idé att disskutera saken här då man bara får massa ogenomtänkta "ditt fel"-svar tillbaka.

Och ja, jag har samma problem, blir dock dissad upp till 30 ggr och det har blivit värre på sista tiden, förr i tiden vara det 'bara' 3 ggr om dagen.

btw, hos mig är det runt 17:00->xx:xx det gäller.

Visa signatur

Levnadsstandarden i Sverige är numera så hög att endast ett fåtal når upp till den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slizer
De flesta på det här forumet vägrar tydligen inse att det faktiskt kan vara fel från Telias sida. Ingen idé att disskutera saken här då man bara får massa ogenomtänkta "ditt fel"-svar tillbaka.

Och ja, jag har samma problem, blir dock dissad upp till 30 ggr och det har blivit värre på sista tiden, förr i tiden vara det 'bara' 3 ggr om dagen.

btw, hos mig är det runt 17:00->xx:xx det gäller.

LIkadant när jag fick tag i en telia supporter p åmsn så va d mitt fel, även fast han va min vän.... 8-)

Hos mig ere 24/7 typ.... Ibland när det ringer, ibland inte, ibland INNAN det ringer och ibland när man bara tittar på en länk på internet.... Så ptja, telia stabilt my ass typ

Och sen det där med trevlig supporter, vart då nånstans när man får svaret: Du lilla grabben jag är faktiskt IT supporter så jag borde veta mer än dig.