Alla ni som hade/har Telias nedkopplingsproblem

Permalänk
Medlem

Alla ni som hade/har Telias nedkopplingsproblem

På senaste tiden har jag blivit väldigt positivt överraskad av Telias nedkopplingsproblem. De senaste veckorna har det fungerat hur bra som helst utan något nedkopplande. Jag antar att det har något att göra med att de har börjat att lägga inloggningssystemet i soptunnan och att detta har medfört stabilitet i nätet. Jag undrar bara, hur många av er har egentligen nedkopplingsproblemet kvar? Hur många har det löst sig för? Jag hoppas verkligen att detta håller i sig, jag är nämligen helnöjd! {Har själv Telia8000}

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jorå funkar kanon har ingen loginserver heller och de går som en dröm!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Låter fint, de har inte lagt ner inloggningssystemet här än dock =/ Men sålänge det funkar så bryr jag mig inte. Loggar aldrig in/ut ändå

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Medlem

För någon månad sen så kopplade det ned sig var 20:e minut. Nu har det blivit bättre och det kopplare "bara" ner ett par ggr varje kväll..

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft login med Telia, men det har varit jävligt ostabilt i 1vecka eller nåt :/

Permalänk
Medlem

Har inget problem med mitt telia men då har jag kvar inloggningen

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Inga problem med telia dom senaste 4 åren
eller jo har varit nere 1 dag eller 2

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft några problem med Telia på de senaste 3 åren typ.. Någon gång har de väl varit nere, men vilken operatör är inte det?
Fungerar skitbra! Nu har jag blivit av med inloggningen också.. ännu bättre

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk

När dem tagit bort inloggningen, alltså flyttat ifrån adsl till adsl2 så försvinner fls:en och det kan säkert förändra en del. Men då bör alla på samma fls ha samma problem exakt samtidigt.

Visa signatur

///STOLLEN

Permalänk
Medlem

Japp, här flyter det på bättre än nånsin. Har ingen inloggning kvar, Telia 8000.

Permalänk
Medlem

Nån som vet när dom tar bort inloggningen i falun?

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

http://www.telia.se/privat/frame.do?mainFrame=%2Flink.do%3Fta...

När telia tar bort inloggningen i Falun, har jag dessväre ingen aning om, men det ska väl inte dröja. tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulchi
Nån som vet när dom tar bort inloggningen i falun?

Verkar som Svärdsjö (där jag bor) är borttagen. Trodde ändå att Falun skulle vara före. Tydligen inte:confused:

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

ja har haft telia i 3 år och med mängder av problem..men det började för ett år sedan. blev nedkopplad var 10 minut å ibland var annan sen va ja uppkopplad i flera dar sen börja de igen å hålla på sådära i nåra dar..mycket samtal till telia har det blivit! men inte ett problem har ja haft när dom tagit bort loginet riktigt nöjd med de! krädd till telia som tagit ut fingrarna ur arlset

Permalänk
Medlem

Varför använder ni inte IClogin så får ni aldrig problem.

Permalänk
Medlem

Iclogin och liknande program hjälper inte. Det är modemet som tappar kontakten.
Jag hade massor av problem innan men det har funkat sen dom tog bort inloggningen!!.

Visa signatur

Beldin34

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur de håller reda på vem som är vem, nu när inte inloggningen finns?

Permalänk
Medlem

mitt telia 8mb brukade koppla ner, efter att jag fixade Iclogin så har de inte cpat en enda gång.
ingen aning om hur de hänger ihop men de verkar funka.

btw har fortfarande kvar inloggningen

Visa signatur

Burk 1: Asus A8NE - Amd Athlon64 3800+ - Ati x850xt - 1024 DDR400 - 250gb SATA (7200rpm 8mb)

Burk 2: Nått Intel MB - P4 1,5 Ghz - Geforce 3 64mb - 256 Rambus 800 - 80 Gb (7200rpm).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tHEnErd
mitt telia 8mb brukade koppla ner, efter att jag fixade Iclogin så har de inte cpat en enda gång.
ingen aning om hur de hänger ihop men de verkar funka.

btw har fortfarande kvar inloggningen

IClogin skall hjälpa.

Permalänk

Har telia 8000 ingen inloggning men ändock problem med tjänsten! Så ptja, byte av leverantör är på börjat! Allting är rätt, har pratat med tekniker som mätt signalstyrkan i trådarna å dem är kalasfina! Men dem anser att det är fel hos mig ändå så.. 8-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marwin
Någon som vet hur de håller reda på vem som är vem, nu när inte inloggningen finns?

Dom vet vilken port i utrustningen i telestationen din telefonanslutning är kopplad till.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

Har sciptat mitt sedan fler år.. kopplar den ner fixar scriptet in mig igen...