Permalänk
Medlem

Ghetto Kylning

Tänkte på nåt effektivt och billigt insug/utblås till datorn...
Och jag kom fram till morsans andnings maskin ( hon har den när hon sover för hon snarkar som en jävla gräsklippare) men hon har slutat använnda den nu och jag tänkte att den kanske kunde blåsa på.. tittade lite på den och det fanns knappar bak på den som man kunde ställa om trycket med:cool: då blev det fart på hjärnan... den e ganska så liten Bredd:18cm - Höjd:9cm - Längd:27,5.. sen e det en slang som går från "apparaten" som e runt 150cm lång. och när man kör så att den e väldigt tyst så blåser den på riktigt ordentligt!!! då e den på 7 vet inte vad fan det e men den e på 7 iaf...:D om man sätter den på 10 så blåser den typ dubbla, och den går till 16 så den kan blåsa in luft med en J***A kraft!!!! den blåser så jävla mkt så jag kan välta en tom 2 liters cola flaska på typ 1.5 meters avstånd:p

Hittade min gammla P4 fläkt med fläns testade att sätta den framför "patient insuget" blev jävla bra effekt..

FLÄKTEN VAR PÅ NÄR JAG TOG BILDERNA!!! ser ut som dom e stilla...

Permalänk
Medlem

ta det lugnt med den bara, tror inte att du vill råka ha sönder en 40.000 kr maskin från staten=)

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Medlem

hahahaha nej då morsan har fått den... annars e det bara att säga att hon har tappat bort den vet du hur man lägger in bilder??

Permalänk
Medlem

bilder !!! måste se . verkar grymt

Visa signatur

walls dont lite

Permalänk
Medlem

Hehe, låter tufft. Bilder lägger du in genom att skriva [img.]BILDADRESS[./img] fast utan punkterna

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

läckert! lägg in bilder på en gång! och mät!

Visa signatur

🛜🫀: HP 290 PRO G9, i3 14100, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮#1: R7 5700X3D | RTX 4070 | Acer XF270HUA | 96GB @ 3600 | MSI X570 MPG GAMING EDGE
⌨️🎮#2: i5 12400F | RTX 2080 LC | Huawei GT 27 | 16GB @ 3600 | MSI B760M-P DDR4 | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

Hehe trodde inte det skulle bli så populärt hehe jag har mätt temperaturen nu också.. i lådan utan kylning är det 33 Grader...
Med ghetto kylningen 30... nu har jag satt en gammal P4 kyl fläns framför insuget... då gick den ner till 27 grader i mitten av lådan

Min kamera suger verkligen K*K... så jag ska se om jag kan ta några bilder alls min polare kommer imorn och ska köpa 4 högtalare och en stärkare 600kr då kan jag be han ta med sin någon som har en sida där jag kan lägga upp bilder på??

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hehe. Nu snackar vi kylning!
Bara en sak...det är lite svårt att kyla under rumstemperaturen.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset WreXlam!!! Vart ligger Falkenberg?? e det i Varberg??

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanr4
Hehe. Nu snackar vi kylning!
Bara en sak...det är lite svårt att kyla under rumstemperaturen.

Som min kompis sa till mig när jag sa att det var omöjligt att kyla under rumsteperatur.

Du har väl hört talas om "kylningseffekten"

Permalänk
Medlem

haha nu håller jag på att lägga upp bilderna!!! hoppas det funkar fattar knappt ett skit om html kods grejs

Permalänk
Medlem

ta lite bilder på hur du tänkte fixa det med kylningen av prollen också..
väldigt intressant lite leksak du har där..

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

hehe kylning av prollen?? har jag skrivit det eller?? men nu när du säger det så skulle det vara mäkta kul att göra nått litet "luft block" som man sätter på proccesorn.. tänker nog inte göra det med min P4 dock.. men har en gammal pentium 2 som ligger och skräpar ska se om man kan fixa nåt där sen.. TITTA PÅ BILDERNA NU GRABBAR!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyttlock
Vart ligger Falkenberg?? e det i Varberg??

Det hoppas jag verkligen inte

Permalänk
Medlem

Hahahaha

Permalänk

MIN låda har 17 grader i sig . det är uberlätt att få det kallt i datorlådan .

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR

skojaru med mig eller?? det måste du berätta hur du gör!!!!:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Bor du i en källare eller?... om du har 17 grader i burken har alltså max 17 grader i rummet...dock ej troligt skulle mer tippa på 12-13 i rummet
kan ju inte vara så skönt att spela dator där inte

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuclear
Bor du i en källare eller?... om du har 17 grader i burken har alltså max 17 grader i rummet...dock ej troligt skulle mer tippa på 12-13 i rummet
kan ju inte vara så skönt att spela dator där inte

Och varför skulle han bra kunna ha max 17 grader i rummet?
Du vet inte hur hans kylanordning ser ut.

Visa signatur

∞ Not my cup of tea ∞

Permalänk
Medlem

Ingen normal person har kallare än ~19 grader Celcius. och därför kan chassits insida inte vara kallare än 19 grader..vilket inte är så troligt så jag skulle tippa på att det ligger kring en 30 grader...

Visa signatur

| P4 2,8GHz @ ~3,2ghz 860fsb, 2*512Mb DDR A-DATA3200, 280gig hdd (1x200, 1x80), albatron PX865P, ExcalibuR Radeon 9800Pro @ 411/351(ej maxat) |

Permalänk
Medlem
Citat:

Vissa förstår sig inte på ironi helt enkelt:
http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,101506,00.h...

Visa signatur

🛜🫀: HP 290 PRO G9, i3 14100, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮#1: R7 5700X3D | RTX 4070 | Acer XF270HUA | 96GB @ 3600 | MSI X570 MPG GAMING EDGE
⌨️🎮#2: i5 12400F | RTX 2080 LC | Huawei GT 27 | 16GB @ 3600 | MSI B760M-P DDR4 | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

Han måste ju inte ha fläktar som kyler han kanske har kompressorkylning?

Permalänk
Medlem

varför ska man kyla hela chassit med kompressorkylning.... verkar väldigt dumt..... blir ju otroligt innefektivt.....

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=

Permalänk
Medlem

struta i det bara.. han kanske har det.. kanske har det.. vad tycker ni om bilderna då??

Permalänk
Medlem

fattar inte riktigt vad du har gjort...varför sätter du inte bara utblåset på cpun istället för en fläkt....?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuclear
fattar inte riktigt vad du har gjort...varför sätter du inte bara utblåset på cpun istället för en fläkt....?

För då krävs det nån slags anordning och det hra jag inte!!!
skulle villja ha det dock...

Permalänk
Medlem

Re: Skön ghetto kylning!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyttlock
den blåser så jävla mkt så jag kan välta en tom 2 liters cola flaska på typ 1.5 meters avstånd:p

haha den där lär ju spränga lungorna =/

Permalänk
Medlem

Re: Re: Skön ghetto kylning!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
haha den där lär ju spränga lungorna =/

haha nej då den e ju anpassad för motstånd så när man blåser i den så slutar den ge luft ungefär

Permalänk
Medlem

jasså tänkte väll:P sätta fast en såndär i fejjan som blåser på förfullt är ju rena självmordet