Permalänk
Medlem

sony psp eller DS?

hello

kollade upp lite info om sony psp man kan glo på film spela men kan man lyssna på musik med den också? har den nån ja ska man säga en liten hdd flashminne i den så man kan spara olika saker i den och så sökte jag runt lite här på sweC och hittade nått om att man kan köra snes spel på psp genom en emulator hur går det till?

och så nintendo ds funderar jag på också lite biligare men så har den också mindre funktioner men ganska grymt med dubbla skärmar och så har den väll lite bättre spel?

så vilka är för/nackdelar mellan dom här olika konsollerna

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag hade lätt gått för en PSP. Spelen och grafiken är nog för att få mig att vilja ha den. Dessutom kommer det bara ta typ en månad för folk att fixa SNES roms och emulatorer till den.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd

jag använder min psp mest för att kolla på anime on the go.. det säger en hel del om spelutbudet till maskinen.

och nu efter E3 blev ds ännu starkare på den fronten.

så om du gillar nintendos spel är svaret ds. och om du har tänkt att använda konsolen mer till att kolla på film/ lyssna på musik än att spela spel så är svaret psp.

visst finns det en del bra spel även till psp men det ser inte ut att komma något nytt än på ett tag.

Permalänk
Medlem

ok hur lång är batteri tiden för en psp

tänkte nämligen(om jag skaffar en) ska köpa den en i usa är det nån skillnad mellan dom i usa och dom som kommer till sverige förutom laddaren då

och det här att man kan kolla på film kommer det värkligen slå igenom tänkte bara att det är ju speciela skivor som man behöver udm eller vad dom hette

jo jag är ganska sugen på en psp just för att min mp3 spelare pajade för ett litet tag sen så man vill ju ha nått å lyssna på när man är on the go och hurmycket minne är det i en psp annars nån vet en sida där det finns en bra review om den

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
ok hur lång är batteri tiden för en psp

tänkte nämligen(om jag skaffar en) ska köpa den en i usa är det nån skillnad mellan dom i usa och dom som kommer till sverige förutom laddaren då och det här att man kan kolla på film kommer det värkligen slål igenom tänkte bara att det är ju speciela skivor som man behöver udm eller vad dom hette

jag har aldrig haft något problem med batteritiden, har använt pspn i 5-6 timmar som mest.

batteritiden är olika beroende på vad man gör. lyssna på musik ska man kunna göra i 10+ timmar, spela spel som läser skivan mycket i ca 6 timmar osv..

köper du en psp från usa kan du spela spel från alla regioner men bara kolla på umds från usa. köper du en psp från japan kan du spela spel från alla regioner och kolla på umds från både eu och japan.

med value pack får man med en memory stick på 32mb. sen kan man köpa större om man behöver.

Permalänk
Medlem

hmm va dåligt att det inte går att kolla på filmer som kommer från eu då blir det ju lite svårt att få tag på filmer från usa specielt i udm format.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Avstängd

köp en psp från japan då.

Permalänk
Medlem

hahah jo men vart ska man få tag på en från japan. äh få se vad som händer kanske blir en DS för att den har en massa spel
men det är väll ingen skilnad mellan DS från usa och sverige?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
men vart ska man få tag på en från japan

här eller här.

Permalänk
Medlem

nja tror nog att det får bli en ds om man ser det så här att

1.den är lite biligare
2.en massa spel har den
3.extra tillägg finns/kommer

och jag kommer nog inte att glo på så mycket film ändå ..

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om den psp som kommer i september till sverige kommer den vara typ uppgraderad eller kommer det vara någon skillnad alls från Japan och Amerikas ?!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
nja tror nog att det får bli en ds om man ser det så här att

1.den är lite biligare
2.en massa spel har den
3.extra tillägg finns/kommer

och jag kommer nog inte att glo på så mycket film ändå ..

Hade du tänkt att importera den också? Har hört att den ligger på runt 800kr i USA, vet inte om det stämmer dock... men kan vara värt att kolla upp.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterious
Är det någon som vet om den psp som kommer i september till sverige kommer den vara typ uppgraderad eller kommer det vara någon skillnad alls från Japan och Amerikas ?!

Likadn som JPn bortsett ifrån Firmwaren som finns i den.

Permalänk
Medlem

Folk är i full gång med att hacka DS:en också, så räkna med att det kommer emulatorer och liknande till den med.
Jag skulle lätt valt DS, med tanke på spelutbudet, möjligheterna och batteritiden. Men det är väl främst en smaksak.

Visa signatur

Laptop: Zepto 6214W, Core Duo @ 2.0 GHz, 2048 MB RAM, 100 GB 7200 rpm
Server: Asus A7N8X Deluxe 2.0, Athlon XP 2500+ Barton, 2*Corsair 1024 MB, 200 GB Seagate, 3*320 GB WD3200 varav 2*RAID Edition

Permalänk
Medlem

Jag har både en PSP och en DS och kan rekommendera båda. De är kul på olika vis. Jag har nog fastnat lite mer för PSP'n men det är mest för jag gillar sportspel och lite actionspel. Min sambo fastnade mer för DS. Hon gillar små pusselspel och nintendos spel överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Jag skulle valt PSP, fler spel som passar mig till den.

Angående SNES emulator så hag jag hört att det redan finns en till PSP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legogris
Folk är i full gång med att hacka DS:en också, så räkna med att det kommer emulatorer och liknande till den med.
Jag skulle lätt valt DS, med tanke på spelutbudet, möjligheterna och batteritiden. Men det är väl främst en smaksak.

Hackningen är i princip färdig på DS nu. Du kan köra egna program på den, du kan köra backuper på utav vanliga spel på den, du kan om köra vissa spel rakt över nätverket på den. Det som egentligen återstår är en metod för att dumpa ner spelen och få ett bättre programbibliotek så att man verkligen kan utnyttja all kraft i DS.
PSP åandrasidan har kommit längre med emulatorer, men det är idag krångligt att använda, då det krävs en enhet med den första originalmjukvaran.

Själv säger jag DS, mest för att de har riktigt tuffa spel som kommer snart. PSP har inte alls lika många intressanta titlar, men knäcks den helt, så kan den bli riktigt het som emulatormaskin. Det, MGA och Twisted Metal Black är de enda orsakerna till att jag kommer skaffa en PSP inom en snar framtid.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
2.en massa spel har den

Och inte PSP då? o.O Säg hellre att den har fler spel som intresserar dig, men försök inte få det att låta som att PSP skulle ha få/färre spel.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Hackningen är i princip färdig på DS nu. Du kan köra egna program på den, du kan köra backuper på utav vanliga spel på den, du kan om köra vissa spel rakt över nätverket på den. Det som egentligen återstår är en metod för att dumpa ner spelen och få ett bättre programbibliotek så att man verkligen kan utnyttja all kraft i DS.

Jo, precis.. Man har ju koll på de flesta register nu, men än så länge krävs det mer eller mindre att man nyttjar ett flashkort till GBA tillsammans med en passthrough(eller ett wifi-kort till datorn) för att kunna köra egen kod på den.
Så bara någon kan knäcka Nintendos kryptering för överföring mellan DS:en och DS-kassetterna så ska vi vara i full gång

Visa signatur

Laptop: Zepto 6214W, Core Duo @ 2.0 GHz, 2048 MB RAM, 100 GB 7200 rpm
Server: Asus A7N8X Deluxe 2.0, Athlon XP 2500+ Barton, 2*Corsair 1024 MB, 200 GB Seagate, 3*320 GB WD3200 varav 2*RAID Edition

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
MGA och Twisted Metal Black är de enda orsakerna till att jag kommer skaffa en PSP inom en snar framtid.

lite tråkigt att det inte är så mycket nytt på väg bara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Hade du tänkt att importera den också? Har hört att den ligger på runt 800kr i USA, vet inte om det stämmer dock... men kan vara värt att kolla upp.

aja tror nog att det får bli en DS

biligt pris bra prestanda
den ligger runt 150 dollar där nere med ett spel har jag för mig

annars skiljer det sig nått från DS´n här i sverige än dom i usa?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Skulle väl vara vilka språk som manualen står skriven på.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Jag skulle iaf tagit PSP

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConraDargo
Skulle väl vara vilka språk som manualen står skriven på.

synd jag letade efter en med svensk manual:p

visst hade nog tagit psp med men smakare så kostare det .

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Det är lite Xbox > PS2 varning när man jämför PSP med DS.

Man kan ha PSP'n till så mycket mer än "bara" spel...

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Xbox och PS1 är en bättre jämförelse isf, om man ser till prestanda.

Permalänk

GT4 Mobile

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Det är lite Xbox > PS2 varning när man jämför PSP med DS.

Man kan ha PSP'n till så mycket mer än "bara" spel...

Tvärtom snarare ifall man ser till GBA aspekterna utav DS.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Hackningen är i princip färdig på DS nu. Du kan köra egna program på den, du kan köra backuper på utav vanliga spel på den, du kan om köra vissa spel rakt över nätverket på den. Det som egentligen återstår är en metod för att dumpa ner spelen och få ett bättre programbibliotek så att man verkligen kan utnyttja all kraft i DS.
PSP åandrasidan har kommit längre med emulatorer, men det är idag krångligt att använda, då det krävs en enhet med den första originalmjukvaran.

Själv säger jag DS, mest för att de har riktigt tuffa spel som kommer snart. PSP har inte alls lika många intressanta titlar, men knäcks den helt, så kan den bli riktigt het som emulatormaskin. Det, MGA och Twisted Metal Black är de enda orsakerna till att jag kommer skaffa en PSP inom en snar framtid.

GTA, Devil May Cry, GT4 o så in - i helvete många fler *kommer att komma inom en "snar" framtid*, jag skulle föredra ett psp

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,2GHz - 1024MB @ DualDDR400 - AV8 - 3d Eye - GF6800 GT, 60 GB Seagate - Barracuda

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa en DS snart

PSP. Hah, det är ju värsta skämtet jämfört med DS. Tycker jag iaf.
Ett desperat försök att få nintendo ur den bärbara marknaden.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt