Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget

Var nyss inne och kollade ifall jag kunde få en bättre hastighet på bredbandet, har 0,5Mbit nu. När jag på deras sida skrev in mitt tele, adress och postnummer kommer jag fram till en sida där det står "Premiumabonnemang Upp till 8 Mbit/s", är detta 8Mbits bredband? Varför skriver dom "upp till"? Jag uppfattar "upp till" som att hastigheten kan vara vad som helst, det kan lika gärna vara 1Mbit jag får men det verkar inte stå något mer än "Upp till 8Mbit/s". Vad tror ni?

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk

Re: Bredbandsbolaget

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blazter
Var nyss inne och kollade ifall jag kunde få en bättre hastighet på bredbandet, har 0,5Mbit nu. När jag på deras sida skrev in mitt tele, adress och postnummer kommer jag fram till en sida där det står "Premiumabonnemang Upp till 8 Mbit/s", är detta 8Mbits bredband? Varför skriver dom "upp till"? Jag uppfattar "upp till" som att hastigheten kan vara vad som helst, det kan lika gärna vara 1Mbit jag får men det verkar inte stå något mer än "Upp till 8Mbit/s". Vad tror ni?

när jag skriver in mitt tele nummer så säger den att jag kan få 24mbit..., men ringer man dem säger de att jag inte kan få dem.

Upp till menas med att max är 8, inte ofta alla får exakt 8mbit. Ju längre bort du bor desto långsammare blir det.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk

På de flesta adsl abonnemangen står det upp till pga att ,Det Kan vara dåliga ledningar,längd till telestationen osv många avgörande faktorer.

Permalänk
Medlem

Ok
Ringer dom nu för säkerhetsskull.

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Tror att alla fd Bostream 0.5mbitskunder kommer att få 8/1 eller om det är 10/1 automatiskt. Jag har iaf nyss fått 8/1 utan att be om det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Citro
Tror att alla fd Bostream 0.5mbitskunder kommer att få 8/1 eller om det är 10/1 automatiskt. Jag har iaf nyss fått 8/1 utan att be om det.

Det är vad jag har fått, utan att be om det, men inte funkar det tillfredsställande.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

jag sitter på bostream 0.5, men mitt har inte blivit uppgraderat till BBB 8/1

Visa signatur

| 3.6ghz p4 | 1.5gb ram | 2x250gb SATA | radeon x850xt pe | Soundblaster audigy 2 zs | Fujitsu Siemens hempc :( |

Permalänk
Medlem

Re: Bredbandsbolaget

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blazter
Var nyss inne och kollade ifall jag kunde få en bättre hastighet på bredbandet, har 0,5Mbit nu. När jag på deras sida skrev in mitt tele, adress och postnummer kommer jag fram till en sida där det står "Premiumabonnemang Upp till 8 Mbit/s", är detta 8Mbits bredband? Varför skriver dom "upp till"? Jag uppfattar "upp till" som att hastigheten kan vara vad som helst, det kan lika gärna vara 1Mbit jag får men det verkar inte stå något mer än "Upp till 8Mbit/s". Vad tror ni?

Upp till 8Mbit skriver man då det inte går att garantera användaren 8Mbit om det är mer än 2,5-3 km från telestationen. En del kan få 8Mbit på upp till 4.5km, och en del får det inte på 3km. Detta beror på kopparkabelns kvalitet.

Visa signatur

Signatur raderad. Max tre rader i upplösningen 1024 x 768. /GAPa

Permalänk
Medlem

Tack för svaren.
Ringde dom förut och dom sa att dom inte kunde uppgradera min uppkoppling förrän efter sommaren pga att dom behövde uppgradera något system först, så inga nuvarande kunder kunde uppgradera än det var bara dom som skulle bli kunder som kunde beställa det. :S

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4