Permalänk
Medlem

Problem med mejl hos home.se?

Är det någon mer än jag som inte kommit åt mejlen hos home.se sedan igår?

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem

för mig funkar det hur bra som helst...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

home.se är väl ganska opålitlig, du borde skaffa en annan mail om du vill komma åt den 24/7!

Permalänk
Medlem

Mer nere än uppe numera känns det som. Supporten finns inte heller, det tar ibland en hel månad innan de svarar tillbaks. Gratis i all ära, men de suger. Surt att jag har haft konto hos dom i flera år och använder adressen flitigt.

Permalänk

Min erfarenhet är att dom blivit ordentligt mycket sämre sedan dom fick nya ägare i form av Tiscali. Sedan Spray?

Förr fungerade det bra, nu är det riktigt dåligt.
Enda anledningen att ha den kvar, är att man har den adressen istället för sin riktiga när man reggar sig på halvsuspekta sajter. För att slippa få reklam o skitmail in i outlook.

Visa signatur

Teknikkonsult inom el, fiber, nätverk, antenn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas Epradius
Min erfarenhet är att dom blivit ordentligt mycket sämre sedan dom fick nya ägare i form av Tiscali. Sedan Spray?

Förr fungerade det bra, nu är det riktigt dåligt.
Enda anledningen att ha den kvar, är att man har den adressen istället för sin riktiga när man reggar sig på halvsuspekta sajter. För att slippa få reklam o skitmail in i outlook.

Jag har snarare motsatt uppfattning, innan spray tog över så fungerade det inte alls i långa perioder men nu fungerar det hur bra som hellst med enda nackdelen att det är lite lite utrymme.

Vad denna meningsskiljaktighet beror på förstår jag inte? de kanske har flera olika system där användare till ett visst system är nöjda och användare på det andra systemet är missnöjda...(?)

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

http://www.home.se/driftsinformation.php

"Driftsinformation

[2005-06-20] Vi har för närvarande driftproblem med servern som hanterar mailadresser som börjar på H-M. Felavhjälpning pågår. "

Det är den servern som mitt primära slit-och-släng-konto ligger på. Den är ofta nere, kommer igång en kort stund och går ner igen. Särskilt helgerna är det problem.

Har två andra konton också som ligger på A-servern. Funkar nästan alltid.

Permalänk
Medlem

det verkar vara logiskt, min adress startar på A

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

Ja, det är alltid vissa mailservrar som strular. Och dom har aldrig lyckats få ordning på detta. Men som jag tidigare sa; jag använder det bara som slit och slaskkonto. Jag skulle aldrig rekomendera någon att ha endast home.se som primära e-post.

Sen beror det nog på hur pass mycket man använder e-post.
Kollar man mailen en gång i veckan så märker man nog inte så mycket
av att det strular. Men lägger man ett home-konto i outlook med hämta/skicka inställt på några minuter... Ja.. då lär man snart märka hur ofta det blir fel när man försöker ansluta mot deras servrar.

Visa signatur

Teknikkonsult inom el, fiber, nätverk, antenn.

Permalänk
Medlem

Min home-mail har varit nere sedan i onsdags eftermiddag. Helt sanslöst. Vad är det som kan strula så pass mycket att det ska ta så lång tid att fixa det? Eller är det tekniker som inte kan ett skit?

Permalänk

Slutat att använda home.se sedan 9 månader tillbaka pga allt strul dom har haft.
Min mail var l***@home.se alltså den server som har haft mest strul.
Röstar för att ni byter tjänst.

Permalänk
Medlem

Det skulle jag gärna göra, men så lätt är det ju inte att bara byta en adress man haft i ca 7 år....

Permalänk
Medlem

kul att när folk har problem med sin home.se mail ringer de till mig på Spray.se's support och skäller

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

ska oxå lägga min home.se i hyllan som jag så flitig har använt dem senaste 5åren.. men men.. får väl bli Gmail.. om jag inte skaffar mig ett eget domän..

det jobbiga är nu att ändra alla forum konto etc till det nya e-mail adressen.. jobbig.. =(

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .di
ska oxå lägga min home.se i hyllan som jag så flitig har använt dem senaste 5åren.. men men.. får väl bli Gmail.. om jag inte skaffar mig ett eget domän..

det jobbiga är nu att ändra alla forum konto etc till det nya e-mail adressen.. jobbig.. =(

du kan testa vidareskickning från din home adress. Har gjort det själv nu i några veckor och inte märkt av driftstörningar. En idé bara....

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [krook]
kul att när folk har problem med sin home.se mail ringer de till mig på Spray.se's support och skäller

Jo, jag ringde i dag och skulle skälla ut idioterna men blev naturligtvis placerad i en oändlig kö. Spray är fan värre än comhem och telia.

Permalänk
Medlem

Mitt Home-konto som ligger på A-servern har inte fungerat på en månad nu. Vet inte riktigt vad de sysslar med faktiskt. Kontakten med supporten gav inte heller så mycket, tyvärr. Det är ju inte mitt primära konto som tur är, men det vore ju kul om det kunde fungera någon gång emellanåt åtminstone.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cvic
Jo, jag ringde i dag och skulle skälla ut idioterna men blev naturligtvis placerad i en oändlig kö. Spray är fan värre än comhem och telia.

Ganska dumt att ringa Spray, dom kan juh inte hjälpa dig med Home. Home har bara support via mail (formulär på deras hemsida), fax eller snigelpost, som sagt, man får vad man INTE betalar för.

Home.se - en enda stor driftstörning.

Permalänk
Medlem

Samma här. Mycket missnöjd!

Permalänk
Medlem

Jag började avvekla mitt home.se-konto för 2 år sedan pga alla driftstörningar. Jag har nu mailen på egen mailserver och använder bara home.se-kontot till träning av spam-filter.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rangwald
Ganska dumt att ringa Spray, dom kan juh inte hjälpa dig med Home. Home har bara support via mail (formulär på deras hemsida), fax eller snigelpost, som sagt, man får vad man INTE betalar för.

Home.se - en enda stor driftstörning.

Man får svar från Spray om man skriver till Home. Så då kan man lika gärna höra av sig direkt till Spray.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VaCUm
Jag började avvekla mitt home.se-konto för 2 år sedan pga alla driftstörningar. Jag har nu mailen på egen mailserver och använder bara home.se-kontot till träning av spam-filter.

Det är faktiskt grymt bra till det, jag får skitmycket spam dit av nån anledning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cvic
Man får svar från Spray om man skriver till Home. Så då kan man lika gärna höra av sig direkt till Spray.

Tja, men Spray har ingen support på Home.se via telefon så du måste ändå mejla...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cvic
Man får svar från Spray om man skriver till Home. Så då kan man lika gärna höra av sig direkt till Spray.

Nej det kan man inte, lyssna på Rangwald.
Ringer du till Spray kommer de säga "Gå in på www.home.se och välj 'kontakta oss' och fyll i formuläret där" och vips så har du suttit i kö i onödan.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)