Spel som jag varit med och proggat! Nu på gamespot.

Permalänk
Avstängd

Spel som jag varit med och proggat! Nu på gamespot.

Hej,

http://www.gamespot.com/pc/action/manhattanchase/index.html

Detta spelet är det vi söker musik till. Tydligen låg demon redan på Gamespot så jag delar med mig till er.

Tydligen försvann min andra tråd om musik till spel..?

De bilderna ni ser bara från demon.. Grafiken kommer att se ganska så annorlunda ut när själva releasen kommer.

Och den versionen som läckt på nätet är inte retail. Ser att den finns ute på vissa siter. Den riktiga kommer att släppas nästa år.
Med nytt ljud och förbättrad grafik,mer missions osv.

Det är detta som är så trist med grupper som släpper spel. Allt för creds och folk laddar då ner och ser vad är detta för trist spel? Sedan kommer den riktiga releasen och då kanske intresset är svalt.

Så nu vet ni lite hur spelet ser ut.

Ha det gott.

/Allan

Permalänk

Ser ut som en gta kopia.
Trist att nån har lagt ut den ofärdiga produkten

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut. Kommer det bli gratis eller är det dags att börja spara?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Avstängd

Team6 betalar oss rätt hyffsat bra. Så jag kan tänka mig det kostar som ett vanligt 400:- spel. Om man förhandsbeställer det kommer det att kosta runt 20€.

Men holländarna har nog gott om pengar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stolt Piratpartist!

Permalänk
Medlem

Usch, kom på något nytt och eget i stället. T.om fodralet var för likt gta's fodral.

Permalänk

Ser rätt ballt ut , men hur är AI och hur stort är spelet i en skala?

Permalänk
Avstängd

Vi jobbar på AI'n just nu. Den kommer att vara grym. Jag har testat GTA sanandreas och det kommer nog att vara minst lika stort. Svårt att säga egentligen. Sedan kommer vi ha missionpacks och map-packs som är gratis att ladda ner från hemsidan.

Så spelet och kartorna kommer att vara så pass stort som du själv vill ha det. Du kommer även att kuna göra egna map-packs och skapa dina egna missions.

Permalänk
Medlem

Testade demot, riktigt skönt ljud och kännsla när man skjuter.
Det enda jag stör mig på är att det ser lite "blobbigt" ut, modellerna och skuggor samt blod etc.
Hur är det med multiplayer?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

Som flera andra sagt så är det lite för likt GTA, till och med omslaget. Är det meingen? Är det en mod? Är grafikmotorn helt egenutvecklad? I sånna fall känns det bättre men annars får ni nog stå ut med att folk kommer säga: "pfft gta rip"

Har själv gjort lite "spel", modellering, 2D-grafik och programering. Det är grymt kul, skulle ju varit skapligt skoj om man hade fått till det så seriöst att man kunde släppa spelet. Grattis!

Permalänk
Avstängd

Demot är ingenting jämfört med release. Jag tycker själv att de kunnat hålla inne med demon och även pre-releasen som även den finns ute på nätet knäckt av Hoodlum.

Modeller, AI, Musik kommer att vara extremt förbättrade.

Det kommer att finnas CO-OP missions där man är tvungen att vara 2st för att klara osv.

chilly_schrimp: Grafikmotorn är helt egen. I mina ögon så suger GTA's grafikmotor, vi lever inte på 80-90 talet längre

Team6 som jag jobbar för på konsultbasis just nu har ganska många i teamet. Ska man göra ett spel på egen hand så får man nog vara jävligt duktig på allt. Och ha mycket gott om tid.

Permalänk
Medlem

Nice, tycker inte att det gör något att det är likt gta. Det kanska är så mycke mer än bara en gta kopia?!

Visa signatur

| A64 3200+ @ 2600 Mhz | MSI K8N Neo2 | 1GB Corsair TWINX4400 @ 260Mhz 2.5-4-4-8 | HD 120+120 | Powercolor x800Pro vivo | SuperPi 32sec |

Permalänk
Medlem

Vapen+bilar+stad=GTA

att säga att det är en ripoff på GTA tycker jag är fel, lite som att säga att UT är en ripoff på quake eller att Farcry är en ripoff av Half-life ^^

Spelen är i samma genre helt enkelt

Spelet ser tufft ut, kommer hålla ögonen på det

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Jag är grymt imponerad, men jag kan inte undgå likheten med GTA.

Kartongen, designen, typsnitten, färgerna, det är ju en totalrip av GTA kartongen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Vapen+bilar+stad=GTA

att säga att det är en ripoff på GTA tycker jag är fel, lite som att säga att UT är en ripoff på quake eller att Farcry är en ripoff av Half-life ^^

Spelen är i samma genre helt enkelt

Spelet ser tufft ut, kommer hålla ögonen på det

Word.

med MP nu vet jag inte hur det är med GTA:SA skulle bli jävligt skojigt ,
men blir det MP mot varandra då?

kan tänkta sig fullt krig i en stad , roligt som fan

[EDIT] Måste bara säga att Kartongen ser ut som GTA-Vice City och inte GTA som alla påpekar

Permalänk
Medlem

Men herregud har ni till och med använt GTA-fonten på framsidan?

Permalänk
Avstängd

Pratade precis med sales på Team6. Kartongen kommer inte att se ut så här som på bilderna.

Permalänk
Medlem

Tja, det ser ju väldigt välgjort och proffsigt ut, men några grejer som jag stör mig på:

1. Fåniga klichéer - Bredhakade muskelberg och tjejer i tajta sparkdräkter är INTE intressanta eller nyskapande. När ska speltillverkare fatta att spelbranschen kan erbjuda mer än ett interaktivt Paradise Hotel?
2. Kartan är löjligt lik Grand Theft Auto-varianten. Åtminstone andra färger vore att föredra.
3. Bisarrt ljus - eller är det cyborgs man siktar på? http://image.com.com/gamespot/images/2005/076/926996_20050318...

Jaja, det ska väl också sägas att jag också blir imponerad, inte av konceptet men av tekniken och spelet som helhet. Lycka till!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Untitled
Tja, det ser ju väldigt välgjort och proffsigt ut, men några grejer som jag stör mig på:

1. Fåniga klichéer - Bredhakade muskelberg och tjejer i tajta sparkdräkter är INTE intressanta eller nyskapande. När ska speltillverkare fatta att spelbranschen kan erbjuda mer än ett interaktivt Paradise Hotel?
2. Kartan är löjligt lik Grand Theft Auto-varianten. Åtminstone andra färger vore att föredra.
3. Bisarrt ljus - eller är det cyborgs man siktar på? http://image.com.com/gamespot/images/2005/076/926996_20050318...

Jaja, det ska väl också sägas att jag också blir imponerad, inte av konceptet men av tekniken och spelet som helhet. Lycka till!

Tyvärr så skickades demon ut för tidigt. Spelet är inte klart på långa vägar. De bilderna ni ser stämmer inte överens med verkligheten.

Fast vi går även ut med att det är GTA genren på Team6 hemsida. Som dock är på holländska just nu :\

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlkaStar
Tyvärr så skickades demon ut för tidigt. Spelet är inte klart på långa vägar. De bilderna ni ser stämmer inte överens med verkligheten.

Fast vi går även ut med att det är GTA genren på Team6 hemsida. Som dock är på holländska just nu :\

Fixa ett riktigt screenshot då. Änsålänge ser det bara fult ut

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
Fixa ett riktigt screenshot då. Änsålänge ser det bara fult ut

word!

Permalänk

Fan vilket jävla gnäll det var på dom flesta.
Tror det kan bli kul när det blir klart. Hur svårt kan det vara att begripa ?
BILDERNA/DEMOT ÖVERENSSTÄMMER TYDLIGEN INTE MED FÄRDIGA VERSIONEN.
Knip och vänta tills det släpps istället.
Såg lite från den läckta versionen förut och kan hålla med om att det inte såg ut som en toppenlir, men eftersom riktiga versionen kommer först nästa år så lovar jag att ge det en chans till.
Keep up the goodwork !

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Avstängd

Trist att grafiken ska vara så avgörande i spel idag. Men jag känner att jag gör något vettigt med min datorkunskap än att bara sitta och spela CS hela dagarna.

Permalänk
Medlem

Verkar intressant, orkade inte ladda demot eller kolla några screenshots p.g.a modem och tidsbrits.

Men ett GTA med riktigt stöd för Multiplayer vore inte fel. Hoppas det går bra med spelet

Visa signatur

All Eran Belysning Är Tillhör till mig! || Mustela är inte finskt! Det är latin! || Om jag fick 1 krona varje gång någon särskrev på detta forum...

Permalänk
Medlem

Spelade det, tyckter det var ganska skoj. Verkar vara mycket som behöver göras.

Grafiken var lite konstig för mig, var ränder på golvet. Det hela slutade med att jag fick bluescreen och fick starta om datorn

Edit: Hur fan stavade jag? Jävla bra att man inte tittade till det!

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem

Tycker det låtar rätt så sjysst med New York och allting som du sagt, hoppas det blir bra i slutändan. Synd att du inte skrev detta igår så kunde man tankat demon när man ändå lanade hos en polare (sitter på 56k hemma ).

Sen som sagt var så är kartong-framsidan lite väl rippad:

Se till att göra ett bra spel så ska du se att mer folk köper än tankar

P.S: varför skrev du inte att det var ett sånt här über-spel som ni höll på med när du skrev musik-tråden?

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

håller med att san andreas grafiken är ganska dålig jag kör på full grafik med antialasing och sånt skit men endå ser gubbarnas nävar ut som en klump runt vapnet/styret

Visa signatur

Antec p160 med plexi sida Pentium 4 2.8 Ghz @ 3.2, Club 3d radeon 9600 xt, twinmos 2*512mb ram 400mhz bus, 120gig hårddisk plus en 60gig plus en S-ata 200gig

Permalänk
Avstängd

Nu ska vi inte hacka ner på han här om nån kan göra bättre än AlkaStar här så är ni ju givetvis varsågoda å slänga fram era egna kodade spel eller liknande. Spelet ser iallafall både bra och roligt ut hoppas de går bra för er AlkaStar!

Permalänk
Avstängd

Fint, men fodralet är ett skämt. Säger inte att jag är bättre, men skulle nog kunna skissa ihop ett mer nyskapande fodral. Copycat!

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+
2x GeForce 6600GT 256 mb ddr3 (SLi)
2048 mb ram minne

Permalänk
Medlem

Alltså, fodralet. Vice City och ert fodral är ju identiska nästan? Finns det någon speciell mening med det?

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!
...And justice for all!