Är jag mossig som inte har någon DVD i min burk?

Permalänk
Medlem

Är jag mossig som inte har någon DVD i min burk?

Tjena alla!

Sitter å lirar demot till BF2, vilket äger rätt fett. Men jag kan inte köpa hela spelet då jag inte har DVDläsare. Givetvis borde jag köpa en, men då skulle det naturligtvis bli en brännare, men det känns så onödigt då jag redan har en snabb CDbrännare. Och att köpa en läsare har jag faktiskt inte behövt förrän nu till BF2 som är det första spel jag stött på som inte släppts i CDversion också.

Så, är jag mossig som inte sitter på DVD, eller har jag rätt i att det är dumt med DVD som krav?

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Ja, lite mossig är du allt...

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

redan två svar .. nej tre svar som säger att jag är mossig

Då är ju frågan om man ska satsa på en brännare eller läsare...

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk

ta en brännare eftersom det skiljer så lite i pris mellan dem. och ja du är lite mossig som inte har dvd. det är bara så skönt att slippa bytta cd i deamon tools:D

Permalänk
Medlem

Jag tvingades också köpa en DVD-spelare till datorn i.o.m BF2. Fast sen är väl min dator heller inte den nyaste och har inte haft någon användning av en DVD i datorn förräns nu.

Så har du inte skaffat en tidigare så har du väl helt enkelt inte behövt en. Inget mossigt med det

Permalänk
Medlem

Köp spelet och ladda sedan ner det så kan du lira med dc-keyn.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Jo lite mossigt är det allt

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Köp spelet och ladda sedan ner det så kan du lira med dc-keyn.

Det är olagligt att ladda ner saker.. Även fast han köpt det kan han ju inte ladda ner det.

Nä, du är inte mossig, kan inte köra bf 2 i min dator heller.. Dock inte bara för dvdspelaren utan resten innuti.

Permalänk
Medlem

Ja, du är mossig. Kan man betala för dyrt grafikkort kan man väl lägga några hundralappar på DVD-spelare.

Annars får du väl helt enkelt beställa 3 CD-versionen, kostar 360 kr inkl frakt från www.dvdboxoffice.com i Kanada.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Köp spelet och ladda sedan ner det så kan du lira med dc-keyn.

Permalänk

det finns en helt okey brännare på onoff tror jag för 400 kr ... en kompis har den och den funkar fint... billig ochså.. eller titta runt för en dyrare om du vill

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Annars köp en nec brännare dom är billiga nu, för det kommer nog ändå börja bli mer o mer på dvdn spelen.

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk

Ja nog är du allt lite mossig men det kan vi snabbt ändra på

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=309417&cks=PRL

Visa signatur

|MacBook 1.83 | 60 gb | 1024 ram| iPod Shuffle G2 | Iphone
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur.

Permalänk
Medlem

Jag har inte heller någon DVD läsare/brännare i min dator , jag kan låna en från datorn som står i rummet brevid.

på något sett så hindrar jag mig själv från att köpa en =/ Antar att jag också är lite mossig.

Permalänk
Medlem

Finns ju DVD-brännare för 350:-

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Mossig är man Jag har struntat i dvd för att de bränner cdr långsammare. Dock väntas cod2 komma på dvd så då blir man tvungen att köpa en sån där ny grej

Visa signatur

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=47745...
| Shuttle SN25P | AMD Athlon64 Venice 3500+ | 2gb Corsair TWINX 3200 | HIS Radeon X850XT | WD Raptor 74gb | WD Caviar 160Gb | Hyundai L90D+ 19" TFT | Glatt humör |

Permalänk
Avstängd

Vägrar DVD spelare i datorn asså..

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Längtar till dom slutar trycka upp spel på cd. känns så meningslöst att köpa ett spel och boxen innehåller 3cd när man får in samma skit på en dvd. mycket smidigare och bekvämare.
Varför folk inte köper en dvd-spelare till datorn kan jag inte förstå... bakåtsträvare? klart. det kan ju inte vara bra med ny teknologi...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

MOSSI MOSSI

Permalänk
Medlem

Definitivt mossig. Jag trodde jag var sist i (spel)världen med dvd som köpte det för att kunna lira WoW.

Har brännare, men fortfarande inte bränt en enda dvd, så det känns lite lyxigt, men förr eller senare kommer det väl.

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk
Medlem

Nä då, jag tycker det är bättre med CD faktiskt. Men jag måste ändå införskaffa en DVD-spelare till burken för att kunna spela GTA San Andreas

Permalänk

Som att sitta o glo på VHS-filmer när man har DVD.

Permalänk
Medlem

Köp en dvd-brännare. Tänk dig att kunna göra stora backuper istället för en massa cd-r och att titta på dvd film istället för vhs

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

ja du är mossig
Den här är ju inte så dyr:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=309417&cks=PRL

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

Du är tyvärr mossig

Visa signatur

1,2,3 på händerna stå.

Permalänk
Avstängd

Jag instämmer med norados formulering nedan:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
MOSSI MOSSI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
MOSSI MOSSI

MOLEY MOLEY.. vänta nu.. Jajaj

Permalänk
Medlem

Re: Är jag mossig som inte har någon DVD i min burk?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av david nordberg
Tjena alla!

Sitter å lirar demot till BF2, vilket äger rätt fett. Men jag kan inte köpa hela spelet då jag inte har DVDläsare. Givetvis borde jag köpa en, men då skulle det naturligtvis bli en brännare, men det känns så onödigt då jag redan har en snabb CDbrännare. Och att köpa en läsare har jag faktiskt inte behövt förrän nu till BF2 som är det första spel jag stött på som inte släppts i CDversion också.

Så, är jag mossig som inte sitter på DVD, eller har jag rätt i att det är dumt med DVD som krav?

gubbjävel

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

DVD-spelare är billigare att köpa än spel. Du är mossig och konstigt.

Permalänk
Medlem

Du är inte mossig!
Helst skulle jag se att alla spel kom i formatet 1.44 MB-disketter