Permalänk
Medlem

Billigaste bredbandet?

Ska snart flytta hemmifrån för första gången, bor i Mora nu men ska flytta till Arvidsjaur och gå på flyggymnasium. Frågan är vilket det billigaste ADSL abonnemanget för mig som ungdom och student är? Troligen går det bara att få Telia/Spray där uppe, frågan är måste man ha ett vanligt telefonabonnemang för att ha ADSL? Tips mottages tacksamt!

EDIT: Är inte i behov av någon extrem hastighet, bara det räcker till att surfa, MSN, nätradio osv

Permalänk
Medlem

Så gott som ingen DSL-leverantör kommer att koppla in dig utan ett fast tele-abbonemang. Detta är lite vrickat iom att du rent tekniskt inte behöver ett sådant för att få DSL, men leverantörerna kräver det. Du kan dock dra en fuling, dvs koppla in fast telefon, skaffa DSL och sedan säga upp telefonen. Dock praktiskt att ha en fast telefon, blir billigare i långa lopper om man ringer hem till päronen etc.

Vad gäller billigt DSL så måste jag påpeka att det är ingen vits att stirra sig blind på prislappen. Tar du det absolut billigaste så tjänar du kanske några tior men får å andra sidan mer begränsningar och (tyvärr) ofta mycket sämre kundtjänst. Glocalnet och Spray må vara billiga, men Glocalnet verkar ha glömt bort sin kundtjänst och Spray sätter diffusa nedladdningsgränser.

Your choice.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

jag tror att www.pricerunner.se kan hitta den billigaste internet för dig om du bara skriver ditt hem nummer där.

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

tror Comhem är billigast 169:- mån dock är det via kabeltv nätet.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem

Eurobell är nog den billigaste svenska ADSL leverantören.

http://www.eurobell.se/

2Mbit 198kr/mån
8Mbit 235kr/mån
24Mbit 298kr/mån

Men jag skulle satsat på Telia.
0,25 Mbit/s 239 kr
0,5 Mbit/s 309 kr

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sQueZZe
Eurobell är nog den billigaste svenska ADSL leverantören.

http://www.eurobell.se/

2Mbit 198kr/mån
8Mbit 235kr/mån
24Mbit 298kr/mån

Men jag skulle satsat på Telia.
0,25 Mbit/s 239 kr
0,5 Mbit/s 309 kr

iom att han ska gå på gymnasium finns det ju en del pengar att tjäna om han säger upp det på sommaren och bör därför inte ha någon bindningstid som telia har!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokia6230
iom att han ska gå på gymnasium finns det ju en del pengar att tjäna om han säger upp det på sommaren och bör därför inte ha någon bindningstid som telia har!

Man kan välja att skaffa Telia utanbindningstid, men dock då blir priset 30kr dyrare per månad.