Permalänk
Medlem

du lämnade in datorn för en rengörning och för att sätta dit en 80 mm fläkt?

Visa signatur

E6600 | Arctic Freezer 7 Pro | 7600 GT @ passiv kylning | Spinpoint 250 GB | Asus P5B | Hiper 530 @ zalman fläktstyrning | Coolermaster Mystique 631

Permalänk
Avstängd

Mitt hjärta blöder.

Visa signatur

Må edra kameler aldrig gå törstiga!

[img]http://www.the-north-pole.com/carols/images/ansanta.gif[/img]

Permalänk

jepp är noob på sådant önslar man vågade mer men det gör jag ej

jo vet att det är sket enkelt bara köpa luft på burk eller dammsuga men då luft på burk kostar 120reksdaler är 80spänn inte mycke pengar så därför lämnade jag in den på en firma för att blåsa den ren.

men ONT: vad tror ni om vapochill CPU kylarna???

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Avstängd

De är troligen bra, men förmodligen inte så bra att de blir värda 400 spänn. Skulle satsat på en freezer om jag var du.

Visa signatur

Må edra kameler aldrig gå törstiga!

[img]http://www.the-north-pole.com/carols/images/ansanta.gif[/img]

Permalänk
Medlem

ni snackadeom att 700G skulle knäcka modekotet Waf skulle inte den här bamsen göra tros? http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=305690&cks=PRL

Visa signatur

skriva kan jag läsa kan jag, men bra de får du bedöma själv. står bara upp till en sak och de är att jag är LAT.
Gigabyte P35 DS4 || Intel E6750 || Corsair XMS2 Xtreme 4096MB || Xfx 9800Gt || 4250Gb Hdd 2x2Tb 1x250Gb || Corsair VX550w

Permalänk
Medlem

att byta kylare verkar onödigt, du har ju redan en av dom bättre som finns just nu?
Har du 70 grader så är det ju nått fel, med den kylaren bör du kanske ha kring 50 grader

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=

Permalänk
Inaktiv

Ang. tyngden, de flesta tunga kylarna monteras med en platta på baksidan av moderkortet som skruvas fast, man bör även ha moderkortet skruvat med riktiga distanser o inte nåra såna där plastmojänger eller det är bara vad jag tror iof, kanske har dom räknat ut att de plastpluppar som finns överallt ska hålla men men...

Jag skaffade mig en freezer 4 till min socket 478 o den är inte så tung men jag bytte ut mina plastpluppar på den där org. plastramen o skruva fast den ist.

Delvis för att jag kanske kan behöva ännu mer kylning senare, ex zalman 7000 cu.

Freezer 4 kyler riktigt bra faktiskt men det beror nog på att jag har lite bättre tryck på cpun nu än med där org plastplupparna, när jag kör min prescott 3.0 på 3.82 med en rumstemp. på 28-30 grader som idag så ligger den idle på 52 och runt 62-66 på full load, jag har bara 1 extra 80 mm chassifläkt.

Jag testade denna freezer när jag körde på 3.0 och ingen övrig klockning på nåt så låg den på ca: 37/55 (idle/full load)

Nackdelen med denna freezer är att jag inte får plats med fläkt på northbridge, jo kanske en 1 cm tunn liten 40 fläkt men då är frågan hur luftflödet blir när dom är precis bredvid varandra i 90 graders vinkel (blir nog halvskum turbulens), jag måste förösöka lösa det på nåt sätt för jag ska köra lite högre på allt sen och min northbridge börjar bli ganska het när jag klockar mer än 20 % ...

Glömde säga att den är mycket tystare än org och så prova jag med ett extra utblås o nu skönk den till 46 på idle och klockad till 3.6 och med något högre vcore

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JannoL
En massa text...

Jag har en Zalman CNPS7000B-CU som sitter fast i original plastramen på ett P4 478 moderkort. Inga problem alls att det ska vara klent, känns stabilt också

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Jag har en Zalman CNPS7000B-CU som sitter fast i original plastramen på ett P4 478 moderkort. Inga problem alls att det ska vara klent, känns stabilt också

Jag är glad att du känner så men du ligger väl i närheten av vad som är maxvikt enligt tillverkaren av ditt moderkort så ta det lugnt när du flyttar omkring din dator om du behöver göra det, det behövs nog ingen kraftig skakning för att org. plast hållaren ska ge med sig nån millimeter så att du får sämre kylning som följd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JannoL
Jag är glad att du känner så men du ligger väl i närheten av vad som är maxvikt enligt tillverkaren av ditt moderkort så ta det lugnt när du flyttar omkring din dator om du behöver göra det, det behövs nog ingen kraftig skakning för att org. plast hållaren ska ge med sig nån millimeter så att du får sämre kylning som följd.

Jag är aldrig på lan så mina flyttningar består av från golvet till skrivbordet. Skulle jag åka på lan så väljer jag att ha det liggandes i bilen så det inte blir samma belastning.
Ang vikten så väger 7000B-Cu 755g och rekomenderad vikt är 450g för Intel Socket 478/775 och AMD Socket 754/939/940 samt 300g för AMD Socket 462.