Permalänk

Vad tycker ni om glocalnet?

Tänkte skaffa deras 8/1 lina och underar vad ni (som har eller haft) tycker om den?

Permalänk

Jag har haft det sedan mars och det har då fungerat för mig. Då det strulat så har det varit något stort avbrott som även berört de andra leverantörerna, inget specifikt för Glocalnet.

Ett par bilder från Tptest och Firefox.
Enligt uvtc.com mätning så har jag 978m till stationen

Permalänk
Medlem

På deras hemsida står det att om man använder deras 8/1-tjänst genom telia finns ett tak på 30gb/mån. Det är ju inte särskilt lockande...

Visa signatur

How peculiar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bantumi
På deras hemsida står det att om man använder deras 8/1-tjänst genom telia finns ett tak på 30gb/mån. Det är ju inte särskilt lockande...

Det var nytt för mig. Men jag tror de flesta väljer att ha dem som förval så man får det 50 spänn billigare.

En liten edit.
Läste om och fattade vad de menade men att vara kopplad via telia. Var ju mer utrustningen, gäller att man kollar på texten nästan gång man läser.

Permalänk
Medlem

jag är nöjd med Glocalnet (Telenor), stabilt och bra hastigheter. Jag kan inte påminna mig om att jag har märkt någon downtime alls men å andra sidan så sitter jag inte och surfar dygnet runt. Läs även min signatur.

Det här med att man kan bli uppkpopplad via telia om inte telenor eller song har byggt ut är något nytt, priser och villkor verkar vara beskrivet på: http://www.glocalnet.se/tjanster/bredband/prices.jsp

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

8 meg mattias?

mattias har du 8 meg?

jag har med det fast med comhem och jag for upp hastighet över 1mb/s med mitt 8 när jag laddar hem från hemsidor som du gjorde på bilden samma med tp testet får mycket högre än vad du fick med mitt 8 meg comhem man får det man betalar för rätta mig i fall jag ljuger!!!

mvh: johan

Visa signatur

johan572

Permalänk

Re: 8 meg mattias?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av johan572
mattias har du 8 meg?

jag har med det fast med comhem och jag for upp hastighet över 1mb/s med mitt 8 när jag laddar hem från hemsidor som du gjorde på bilden samma med tp testet får mycket högre än vad du fick med mitt 8 meg comhem man får det man betalar för rätta mig i fall jag ljuger!!!

mvh: johan

Inte tror jag att du juger, finns väl ingen anledning och ja i många fall så får man det man betalar för.

Jag är då nöjd med den hastighet jag fått, sedan beror det ju lite på vad man kan få. Jag har inget tredje hål i väggen eller någon koppling så man kan få fiber. Så då var denna lösning den bästa för mig och blev ju även billigt.

Sen tror jag inte Glocalnet har upp till 1000 Kbit/s i uppladningshastighet utan något lägre.

Men grattis till dig för de hastigheter du fått och om trådskaparen kan få ComHem så kan han ju kolla på det.

Permalänk
Medlem

Har nyligen bytt från Bostream/BBB 8/1 till Glocalnet 8/1 och fick därmed en prissänkning från 399:-/mån till 249:-/mån

Än så länge har det fungerat mycket bra - får tom lite bättre hastigheter än med BBB, men det beror nog på det nya modemet

Hade inte hört om högre priser och laddningstak om man hade Telia på telestationen - så jag slog en signal till Glocalnet och de bekräftade att det fanns andra leverantörer än Telia på min station - så jag har låga månadskostnader utan laddningstak

Jag är nöjd med Glocalnet.

Permalänk

Tackar för alla svaren. Får kolla så inte tjejen har telia som förval bara.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
detta tycker jag om glocalnet!
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=457878&h...

Det hände för mig också!

Var fullt i stationen för 8 Mbit från dem, men det kunde de inte se innan.
De skyllde dock på Spray hela tiden osv, tillslut gav vi upp och gick tillbaka till Spray.

Men Glocalnet skickar fortfarande fakturor och skit om telefoni fast vi gick tillbaka till Spray även där.
Mitt råd: befatta dig inte med dem.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Min kusin har Glocalnet.
Först tog det väldigt lång tid innan han fick det, fick ringa väldigt många gånger. Var helt utan Internet länge, minns inte hur länge, men oacceptabelt länge i alla fall.
Är även nere väldigt ofta, men oftast kort, men nere några gånger varje vecka som jag förstått det.

Han förlorade även nästan 1Mbit/s i DL och lite i UL om man jämför med Telia 8/0,8 som han hade innan.

Permalänk
Medlem

Tycker dem verkar bra, har haft dem i ca en månad. Har strulat lite grann, men kommit fram relativt snabbt till supporten, som verkade vara kunnig. Strulet beroode på mina dåliga skarvar av telesladden märkte jag sedan, så de ska inte klandras. Bor 2 km från stationen med ung. 7/0,8. Jag är nöjd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattias.F
Jag har haft det sedan mars och det har då fungerat för mig. Då det strulat så har det varit något stort avbrott som även berört de andra leverantörerna, inget specifikt för Glocalnet.

Ett par bilder från Tptest och Firefox.
Enligt uvtc.com mätning så har jag 978m till stationen

http://www.torrente.se/blandat/tptest-2005-07-13.jpg

http://www.torrente.se/blandat/ff-hl.jpg

7Mbps upstream med ADSL????

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus

Mottagning står det ju.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus

Varför inte? Följer standarden men är förmodligen inte implementerat av någon Svensk ISP. Bl.a. för att det skulle medföra en download på 1 Mbps.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk

har haft deras 0.5mbit ett himla tag. får väl säga att det har fungerat ok. har vart lite strul vid kraftig belastning av linan. var tvungen att sätta hastighetsbegränsning strax innan max på UL och DL för att inte kopplas ner. inga större problem så sett. tror det är kassa teleledningar i mitt hus. har nog inget att göra med glocalnet. lite störande bara.

uppgraderade för nån vecka sen till 8mbit. får ut ca 6,2mbit vilket jag är mycket nöjd med. tycker att det funkar hur bra som helst. får fortfarande begrännsa strax innan max men gör mig inte så mkt. helt ok support oxå.

/Carl

Permalänk
Medlem

Jag skulle definitivt avråda från Glocalnet!

För att göra en plågsamt lång historia kort, så skulle jag byta från Bostream 8/1 till Glocalnets 'riktigt låga' 8/1 tjänst tidigare i år, tanken var att tjäna en slant på den billigare månadskostnaden. Jag skulle enligt Glocalnets kundtjänst vara utan Internet i max några timmar i.o.m. att jag bytte från befintligt abonnemang. Bostream kopplade ur mig men Glocalnet höll inte sin del av avtalet, så 4 månader och 8 ej infriade inkopplingsdatum senare fick jag nog av allt skit och undanflykter de serverade mig och beställde Com Hems 8/1 tjänst. Fick papper och modem från Com Hem två dagar senare (!) och kopplade upp mig direkt samma dag utan några som helst problem. Jag har haft ett antal olika bredbandsleverantörer men har aldrig varit med om ett så dåligt bemötande, så många brutna löften och så lång väntan som jag fick uppleva hos Glocalnet!