Tid på low level formatering

Permalänk
Medlem

Tid på low level formatering

Skulle vilja veta ungefär hur lång tid en low level formatering kan ta?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Ja asså - tiden är irrevelant om sista utvägen är low level som sliter på disken men kan tro det tar minst 2 timmar/100GB.

Varför skulle en lågnivåformattering slita på disken? Vet du öht hur en hd fungerar fysiskt?

Tillägg:
Med 'slita' menade du kanske skada vilket i sig själv inte är möjligt då dagens diskar lågnivåformatteras på fabrik och logiken i disken tillåter inte ytterligare LNF. Allt enligt följande länk:
http://www.pcguide.com/ref/hdd/geom/formatLow-c.html

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Jo jag ska nämligen köra low level formatering 3 gånger på en av mina maxtor diskar enligt maxtor supporten, därför undra jag hur lång tid en tar.

Men jag tvivlar på att en low level format ska fixa mitt problem eller vad tror ni? Det är såhär att min systemdisk en 120gb DM9 har börjat betee sig konstigt, vid varje uppstart av datorn så startar disken om hela tiden, dvs stänger av sig och sätter på sig flera gånger tills den kommer till xp loading screen. Väl där hänger sig datorn och jag är tvungen att starta om. Så håller denna procedur på 2-3 ggr tills den startar normalt, nu undrar jag då tror ni att en low level format kommer att lösa detta problem som maxtor supporten sagt till mig?
För att för mig låter detta som något fel inne i disken, tex vad jag tror då elektronik fel.

Har förövrigt testat byta kablar, nätagg, dator etc men fortfarande samma problem