Permalänk
Medlem

Min överclockade Getto Dator!!

satt just och funderade på hur länge min dator kan tänkas fungera med min über-klockning. så här ser det ut OBS detta är min första överklockning :D.
En dump från wcpuid, som visar det mesta

Och här är en till dump på wcpuid cpu mhz hoppar mellan 1119,9 och 1120.0

Och här är en dump från everest som visar klockningen i procent
samt vad den ska vara orginal

EDIT nartuligtvis vill ju ni veta vad min dator ligger på för temp me. Här är en bild på det. I ett rum på 25grader

Visa signatur

..::Några visa ord::..
Livet är det man gör det till!!

Permalänk
Medlem

fint..

Visa signatur

Game | Northwood P4 2.0 | XFX Geforce 6600Gt | 2st 256mb Cruical | 80gb+80gb extern | and a smile :)
HTPC | P3 1.0 | 256mb Cruical | 20gb | Wireless | Meedio

Permalänk
Hedersmedlem

Ingen chans att nå upp till 150 MHz FSB och nå den magiska 50%-gränsen?

Snyggt jobbat i vilket fall, Cu128 överklockade väldigt bra. *torkar nostalgitåren ur ögonvrån*

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EliP4
fint..

Nopp då hänger den sig, nartuligtvis har jag testat :D, detta gör den även om jag sänker mulitpliern. Jag tror att det är minnena som är för dårliga, några "lågbudget grejer". Köpte moderkort processor och minnen i låda beg för 500:- för 2år sen.

Visa signatur

..::Några visa ord::..
Livet är det man gör det till!!

Permalänk
Hedersmedlem

Multipliern är låst, så den kan du varken höja eller sänka.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Multipliern är låst, så den kan du varken höja eller sänka.

aha det är därför den helatiden står på 8. ja ja, jag är inte så hemskt insatt kanske :D.

Visa signatur

..::Några visa ord::..
Livet är det man gör det till!!

Permalänk
Medlem

Najsigt med gamla fina pryalr. Jag kommer ihåg vilket ståhej det var när 1 Ghz vallen passerades.