Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Datorbutiken.com

Jag köpte en dator på datorbutiken.com. Jag satte ihop den. Det strulade. Till slut köpte jag ett nytt nätagg.

Sen tog jag isär det första nätagget. Och det är jättedammigt. Så med andra ord skickade dom med ett begagnat nätagg till min nya dator..(Satt färdigmonterat i chassit)

Man blir förbannad!

Permalänk
Medlem

Du kanske borde ha skickat tillbaka datorn istället för att plocka isär den, nu har du ju förbrukar garatin iallafall på nätagget.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Re: Datorbutiken.com

heheh de gör vad som för att sälja

QUOTE]Ursprungligen inskrivet av faker2
Jag köpte en dator på datorbutiken.com. Jag satte ihop den. Det strulade. Till slut köpte jag ett nytt nätagg.

Sen tog jag isär det första nätagget. Och det är jättedammigt. Så med andra ord skickade dom med ett begagnat nätagg till min nya dator..(Satt färdigmonterat i chassit)

Man blir förbannad!

[/QUOTE]

Permalänk
Medlem

Ja du ska absolut inte få ett dammigt helt klart, du borde direkt ringa och fråga vad det är som händer att det blir så.

Permalänk
Medlem

Jo, jag vet att jag borde klagat osv..Men har haft så mkt strul med den o nu funkar det..Jag orkar helt enkelt inte bry mig mer..Det var därför jag tog isär den.

Tänkte bara sprida deras sätt att arbeta på lite grann.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte speciellt om datorbutiken men dom är inte dom sämsta.
Komplett däremot har jag haft bra erfarenheter av.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Datorbutiken.com

Citat:

Ursprungligen inskrivet av faker2
Jag köpte en dator på datorbutiken.com. Jag satte ihop den. Det strulade. Till slut köpte jag ett nytt nätagg.

Sen tog jag isär det första nätagget. Och det är jättedammigt. Så med andra ord skickade dom med ett begagnat nätagg till min nya dator..(Satt färdigmonterat i chassit)

Man blir förbannad!

Hur länge hade du datorn innan du bytte nätagg?

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Hedersmedlem

Som Irlut frågade, hur länge sen var det du köpte datorn? Är man dålig på att hålla rent hemma så fylls datorn ganska fort av damm.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

det var nån månad..Men grejen var att den inte gick att starta innan, så den var aldrig igång. och "damm-spåren" syntes tydligt komma från fläktens vinddrag..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av faker2
Jo, jag vet att jag borde klagat osv..Men har haft så mkt strul med den o nu funkar det..Jag orkar helt enkelt inte bry mig mer..Det var därför jag tog isär den.

Tänkte bara sprida deras sätt att arbeta på lite grann.

Så bra, sprid så mycket negativt du kan på ett publikt forum _innan_ du ens hört med företaget i fråga om vad som kan ha hänt.

Errare humanum est, föreslår att du letar upp vad det latinska citatet betyder.

Visa signatur

God is just an imaginary friend for grownups.
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

"ettarebanana apanum est" - det är apigt att äta bananer

ontopic: jag tycker det låter smått otroligt att det dels finns ett köpställe för begagnade nätagg i rätt modell, antal som db behöver osv, och dels att ingen kommit på detta under de 7 år db varit aktiva? Jag tror på ett mänskligt misstag, eller att ditt nätagg faktiskt blivit så dammigt under den tiden du haft igång det. Hur som helst bör man alltid ta upp problemen med den berörda butiken innan man startar en smutskastningskampanj.

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLn
"ettarebanana apanum est" - det är apigt att äta bananer

ontopic: jag tycker det låter smått otroligt att det dels finns ett köpställe för begagnade nätagg i rätt modell, antal som db behöver osv, och dels att ingen kommit på detta under de 7 år db varit aktiva? Jag tror på ett mänskligt misstag, eller att ditt nätagg faktiskt blivit så dammigt under den tiden du haft igång det. Hur som helst bör man alltid ta upp problemen med den berörda butiken innan man startar en smutskastningskampanj.

CLn tänk så att du jobbar på DB och monterar datorn till en kund skulle vara så att ta ett begagnad nätagg och sätta den utan att veta .....och sen säger du at det var en "mänskligt misstag" TRY BETTER THAN DAT.....................

Visa signatur

------------------------------

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Getto
CLn tänk så att du jobbar på DB och monterar datorn till en kund skulle vara så att ta ett begagnad nätagg och sätta den utan att veta .....och sen säger du at det var en "mänskligt misstag" TRY BETTER THAN DAT.....................

? Ledsen hajjar inte den

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Getto
CLn tänk så att du jobbar på DB och monterar datorn till en kund skulle vara så att ta ett begagnad nätagg och sätta den utan att veta .....och sen säger du at det var en "mänskligt misstag" TRY BETTER THAN DAT.....................

Huh? Jag kan inte göra mer än att spekulera, jag har väl inget med trådskaparens nätagg att göra? Vad är det jag ska försöka bättre?

Om jag nu ska förtydliga mig..
Jag kan mycket väl tänka mig att ett begagnat nätagg (som db använt internt eller nåt) råkat hamna på fel ställe, det är för mig rimligare än att de med berått mod säljer begagnade nätagg för att på nåt sätt tjäna på det.

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLn
Huh? Jag kan inte göra mer än att spekulera, jag har väl inget med trådskaparens nätagg att göra? Vad är det jag ska försöka bättre?

Om jag nu ska förtydliga mig..
Jag kan mycket väl tänka mig att ett begagnat nätagg (som db använt internt eller nåt) råkat hamna på fel ställe, det är för mig rimligare än att de med berått mod säljer begagnade nätagg för att på nåt sätt tjäna på det.

Exakt. Jag tror inte att DB skulle bli rikare för att dom kör ett använt nätagg.
Få din jävla tumme ur din röv och ring och fråga innan du börjar storgråta på swec.
Swec har blivit ett ställe där folk på nåt sätt får ut sin ilska på.
Någon psykolog/studerande w/e som kan försöka svara på varför det är som det är?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Exakt. Jag tror inte att DB skulle bli rikare för att dom kör ett använt nätagg.
Få din jävla tumme ur din röv och ring och fråga innan du börjar storgråta på swec.
Swec har blivit ett ställe där folk på nåt sätt får ut sin ilska på.
Någon psykolog/studerande w/e som kan försöka svara på varför det är som det är?

För att väldigt många tycker att det är enklare att whina och gråta som en bebis och peka finger istället för att konfrontera företaget/personen som man gnäller på, och sedan finner tillfredställelse i att få medhåll?

/ Amatörpsyokolog.

Permalänk
Medlem

Lätt att det kan bli dammigt på en månad!

Jag tycker inte man ska klaga på ett företag när man själv har gjort fel och framför allt inte innan man har hört med företaget.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeus
Lätt att det kan bli dammigt på en månad!

Jag tycker inte man ska klaga på ett företag när man själv har gjort fel och framför allt inte innan man har hört med företaget.

Äntligen skriver du nånting som är vettigt :D:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Äntligen skriver du nånting som är vettigt :D:D

Det gör jag jämt. O=)

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Som jag skrivit tidigare i tråden var det aldrig igång. Inte så mkt att säga om det. Det kan inte ha blivit så dammigt hos mig.

Permalänk
Medlem

jag har också bara haft strul med db.com (jag är inte ensam om men alla har inte strul med dom) men jag tycket ändå att det låter smått otroligt att dom skulle med flit ha installerat ett begagnat nätagg.. hmm.. mjaaee.. men jag förstår hur du känner dig!

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Det också vara så att db kan ha skickat en returvara....

Permalänk
Medlem

Jaja, nog om det. Det är egentligen inte så stor grej för mig, men jag måste säga att jag blev väldigt förvånad när jag skruvade isär det.

Jag får tänka att det var ett misstag från deras sida så känns det bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av faker2
Som jag skrivit tidigare i tråden var det aldrig igång. Inte så mkt att säga om det. Det kan inte ha blivit så dammigt hos mig.

Nähänä, du har väl en helt steril miljö utan ett korn damm i hela ditt hem då? Om du har en dator i en månad hemma så blir det dammigt, det är inte ett misstag från deras sida.

Pinsamt värre när du börjar kasta skit på företag sådär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WaR
Nähänä, du har väl en helt steril miljö utan ett korn damm i hela ditt hem då? Om du har en dator i en månad hemma så blir det dammigt, det är inte ett misstag från deras sida.

Pinsamt värre när du börjar kasta skit på företag sådär.

Pinsamt värre är det när du kommer med påhopp utan att läsa tråden först.

Jag citerar väl då mitt egna inlägg högre upp:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av faker2
det var nån månad..Men grejen var att den inte gick att starta innan, så den var aldrig igång. och "damm-spåren" syntes tydligt komma från fläktens vinddrag..

Det är inget som helst tvivel på att dammet har kommit in när fläkten varit igång. Och eftersom den inte varit igång hemma hos mig har det kommit från nån annan som haft igång fläkten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av faker2
Som jag skrivit tidigare i tråden var det aldrig igång. Inte så mkt att säga om det. Det kan inte ha blivit så dammigt hos mig.

En snabb sökning på trådar du skrivit.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av faker2 2005-02-13 13:08
Jag har köpt en ny dator som jag byggt ihop själv.
Problem uppstår när jag ska starta den. Den startar typ en halv sekund. fläktarna tar ett par varv. Sen stendöd.

Ibland startar den normalt o fungerar felfritt. Lyckades formatera hårddisk o installera windows o allt.
Dessutom verkar den gå att starta om när den väl är igång.

Formatera hårddisken och installera winows utan att ha datorn igång är nästan lika märkligt som jungfru Marias havandeskap.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara