Nytt (jättefånigt) program: TypeHacker

Permalänk
Medlem

Nytt (jättefånigt) program: TypeHacker

Jag kom på en idé till en roligt program för nån dag sedan. "Hehe, det vore fräckt om man gjorde ett program som gör så det ser ut som man är helt övergrym på att skriva på tangentbordet eller nått, typ, bah.", tänkte jag.

Satt ett par timmar med det idag och fick ihop TypeHacker. Programmet är nästan lika fånigt som dess namn:

1. Dra en textfil till programikonen.
2. Starta t.ex. notepad. (kvittar egentligen var du skriver, programmet tar ändå full kontroll över tangentbordet)
3. Tryck på PAUSE-knappen på tangentbordet, detta aktiverar programmet.
4. Knattra loss slumpmässigt på tangentbordet, detta kommer skriva texten från textfilen istället för den text du skriver.
5. Programmet avslutas när texten är slut, eller då du trycker PAUSE igen.

That's it

Filen (2,2 kB):
http://www.home.no/filipsprogram/TypeHacker.ZIP

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

hmm
Java2 Required.

Edit: eller är det bara jag som inte får igång det ?

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

Roligt! Snabb feedback. Kör XP Home:

- Quit-knappen verkar inte göra nåt, måste stänga med X:et.
- Programmet aktiveras vid första PAUSE-trycket men deaktiveras ej vid andra.
- Att dra en textfil till programikonen gör ingenting för mig; jag måste klistra in texten i rutan.

Permalänk
Medlem

Men tjena.....fel version. Jag råkade ladda upp min debug-version Hur fasen gick det till????

Ladda hem igen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hahahahaha! Detta är underbart.

Permalänk
Medlem

Kod om nån är intresserad (C-aktig 32-bitars assembler (men klaga inte på indentering å sånt detta är inget seriöst projekt)):
http://www.home.no/filipsprogram/TypeHacker%5Fsource.ZIP

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Kod om nån är intresserad (C-aktig 32-bitars assembler (men klaga inte på indentering å sånt detta är inget seriöst projekt)):
http://www.home.no/filipsprogram/TypeHacker%5Fsource.ZIP

eh.. Varför använder du HLASM egentligen? .. om man ska programmera i assembler är det ju riktig asm man ska använda och inte sån skit =P .. Skulle ju lika gärna kunna använda C istället för HLASM, är ju nästan samma syntax m.m. =P ..

Permalänk
Hedersmedlem

Haha, är du lika lat som jag är på att fixa error checking i icke-seriös kod?

"Nah..." är allt jag får fram när jag kör programmet, dock på skolans burk så det kanske har något med rättigheter att göra.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

MagnusL: Jag orkar inte lära mig C och dessutom avskyr jag alla jäkla typer som i slutändan bara är dword ändå. Sen får jag inte samma kontroll över koden i C. HL-asm är en perfekt kombination av lågnivåprogrammering och tidsbesparande makron (.if ... .endif t.e.x). Men smaken är som baken. Sen är 32-bitars assembler mycket lättare än C om man har rätt verktyg. I mitt program använder jag typ bara tre olika instruktioner.

Thomas: "Nah..." kommer upp när nått går snett. I ditt fall är det för att du inte angav någon filparameter. Dra en textfil till programikonen istället.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Haha fan va skönt program

Permalänk
Medlem

Coolt.

Några tankar... Det är bara .txt-filer som går? Hade vart bättre om man kunde ta vilken fil som helst, säg .cpp eller.py så man sen kan visa sina feta skillz genom att skriva ett färdigt 200-radersprogram på typ 30 sekunder utan att ens behöva tänka.

Sen så är det lite jobbigt att programmet tar över alla knappar. Går inte att alt-tabba t.ex. och sådär. Alla "texttangenter" borde räcka.

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Medlem
Citat:

MagnusL: Jag orkar inte lära mig C och dessutom avskyr jag alla jäkla typer som i slutändan bara är dword ändå. Sen får jag inte samma kontroll över koden i C. HL-asm är en perfekt kombination av lågnivåprogrammering och tidsbesparande makron (.if ... .endif t.e.x). Men smaken är som baken. Sen är 32-bitars assembler mycket lättare än C om man har rätt verktyg. I mitt program använder jag typ bara tre olika instruktioner.

Thomas: "Nah..." kommer upp när nått går snett. I ditt fall är det för att du inte angav någon filparameter. Dra en textfil till programikonen istället.

tyvärr blir det inte lika portbart och du har ingen kompilator som kan optimera lika hårt åt dig :\ Jag tycker det är rätt roligt att du skriver alla dina program i asm dock

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk

Hehe, vad kul program. Det fungerar ju i Start - Kör också.

Permalänk
Medlem

sjukt kul litet prog!

Permalänk
Medlem

Haha Jag lurade just min lillasyster. Jag hade memorerat början på texten och tryckte rätt tangenter i ganska lagom takt i början. Sen ökade jag tempot och efter några sekunder hade jag spårat ut helt, fullständigt misshandlade tangentbordet och skrev ett mail på typ tre sidor på 30 sekunder. Hur kul som helst, hon bara stog där och gapade

Srekel: Det ska funka med .cpp filer också. Den läser in vilken fil du än ger som parameter, det kan vara allt från en liten textfil till en 800mb filmfil. Att tillåta specialtangenter är nog enkelt att fixa. Får se om jag orkar göra det nån gång.

matricks: ASSEMBLER FOR PRESIDENT!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

roligt program

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

HAHAHA jag älskar detta program!

Visa signatur

Är du också lite less?

Permalänk
Medlem

hehe riktigt kul om man vill lura någon

EDIT: hittade en liten bugg dock...
provade att droppa dll filen som följde me på progget och sedan skriva i notepad, märkte att det buggade lite och körde PAUSE igen för att döda progget.
men sen när jag droppade .txt filen som följde med på programmet så började mitt winamp spela
har en global hotkey i winamp satt till CTRL+SHIFT+X för play
nån liten bugg där eller?
programmet ska väl dö när man trycker PAUSE andra gången?

Visa signatur

i7-4770K @ 3.5GHz - 32GB RAM - 2x 500GB SSD - 40TB HDD - GTX770

Permalänk
Medlem

lol nice program :D:D:D
Delight, vill bara påpeka att folk reagera starkt när man börja skriva C++ kod på MSN eller mIRC

Bra jobb!

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

Haha, sjukt roligt

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Svincoolt.
Imponerande kodningskunskaper man fick nu...

Det är lite film-känsla över det. Man knappar lite på tangenterna och så dyker det upp en massa text. Precis som i filmer
Det som fattas är bara allt plippande och blingande som hörs när man använder en dator i filmer.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem

tufft

Visa signatur

Jag gjorde ett forum en gång. Det var i ASP. Nu kodar jag mest PHP. Men jag har en sajt som heter Clanhost.se också!!!11 ONEONE

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha Jag lurade just min lillasyster. Jag hade memorerat början på texten och tryckte rätt tangenter i ganska lagom takt i början. Sen ökade jag tempot och efter några sekunder hade jag spårat ut helt, fullständigt misshandlade tangentbordet och skrev ett mail på typ tre sidor på 30 sekunder. Hur kul som helst, hon bara stog där och gapade

Srekel: Det ska funka med .cpp filer också. Den läser in vilken fil du än ger som parameter, det kan vara allt från en liten textfil till en 800mb filmfil. Att tillåta specialtangenter är nog enkelt att fixa. Får se om jag orkar göra det nån gång.

matricks: ASSEMBLER FOR PRESIDENT!

haha

iaf, jag drog en .py-fil till exen, men det funkade inte. Sen tokkraschade datorn efter några minuter, men jag vet inte om det hade med det att göra.

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

hah. nu ska jag stajla lite inför bruden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Svincoolt.
Imponerande kodningskunskaper man fick nu...

Det är lite film-känsla över det. Man knappar lite på tangenterna och så dyker det upp en massa text. Precis som i filmer
Det som fattas är bara allt plippande och blingande som hörs när man använder en dator i filmer.

Nullsoft har i alla fall skrivit ett sånnt prog... Du kan köra det också

Visa signatur

http://ubuntu-se.org - Ubuntu Sverige. Hjälp och support för Ubuntu
Svensk IRC-kanal för Ubuntu

Permalänk

Detta är fan en av dem bästa program-ideerna som jag hört talas om!

Permalänk
Medlem

Fungerar inte här.

Windows XP SP2.

Permalänk
Medlem

AzII, det borde fasen fungera. Jag kör XP SP2 Home själv.

Visa signatur

Permalänk

Felmeddelade:
Nah!