Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Data butiker i norrköping

Permalänk
Medlem

Data butiker i norrköping

Tja jag undrar om någon har kolla på några data affärer i norrköping.
Jag har gogglat lite men jag hittar bara skräpbutiker. Borde det inte finnas några vettiga data affärer. Det ända jag har hitta är Alina som har lite grejer och vissa fall har vettiga priser. Web adress uppskattas!

Permalänk
Medlem

OT: DATOR!

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Data Behandling i Norrköping

Permalänk
Medlem

alina är väl typ den enda som kommer i närheten av hyfsad enligt mig. och gameshop har lite datatillbehör och delar, dock är det rätt dyrt där. vad är det du ska ha?

när jag skaffar dataprylar brukar jag först söka på nätet, sen kanske kolla på grejerna i en riktig butik (tex alina) och sedan beställa på internet (dustin el. db.com)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killah2

när jag skaffar dataprylar brukar jag först söka på nätet, sen kanske kolla på grejerna i en riktig butik (tex alina) och sedan beställa på internet (dustin el. db.com)

Det är nog just därför vi snart inte kommer ha några datorbutiker kvar... Inget fel i att beställa på nätet, men att först utnyttja en butiks resurser och tid, DET är fel.

PS: Har du reflekterat över vad som står i din signatur?

Permalänk
Medlem

Alina är den enda som håller måttet av de jag besökt. Inte jättebilliga, men helt okej för att vara över disk.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Det finns ju alltid JN data, men ser att du kör AMD så då är det NO GO med dom.
AMD är skräp enligt dom, fick höra det när jag kollade ram minne till min athlon 750mhz för några år sedan

Alina är den bästa i stan skulle jag säga

Dataref kan vara billiga på en del saker, men servicen och personalen är det lite si och så med.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem

Ja jag bor typ 50m från alina så det får väl bli dom. Var inne där en sväng i lördags och fick helt okej servic. Bara dom inte försöker ta överpriser för det är ju alltid bra att ha en dator affär nära tillhands som man kan handla hos.