Jag Orkar Inte LÄngre Med Wow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av förbannad
det är alla turkar fel!

Vad var det för idiot inlägg

Permalänk

*förbannad är rapporterad*

elyzium

jojo jag håller med om att det är till stor del av att wow har väldigt många spelare men jag menar att OM dom skulle göra som guildwars att dom streamar uppdateringar samtidigt som man spelar så tror jag att det skulle bli mer stabilt,
självklart måste det vara svårt att hålla alla servrar igång men jag menade i mitt inlägg att det kanske skulle vara bättre

Visa signatur

"Ta 1x kedja surrad runt 2 individers fötter, 2x dremel och 1x bord + massa prylar släng in ett par skruvade hjärnor och whooops så har vi Wolverin och Mig fastkedjade på DH.." Citat - GoTall

Permalänk
Medlem

Jag hadde ju oturen att börja spela ca. en vecka innan alla problem med servrana började. Så mitt första intryck av WoW är ju inte direkt bra, har aldrig varigt med om sämre servrar på nått av alla dom MMO spel jag har spelat. Vist det är det populäraste och mest spelade MMO spelet just nu men då borde man också ha resurser till att bygga ut och underhålla sitt system lite bättre.

Permalänk
Medlem

Detta kanske?
05-09-12
Att Blizzard har haft problem med sina World of Warcraft-servrar den senaste tiden har retat många av dess spelare. Idag råkade man ut för ytterligare trubbel då kylsystemet i en av deras maskinparker helt gick ner. För att rädda all sin hårdvara stängdes sonika alla maskiner av vilket har lett till att många realms vart omöjliga att komma åt under måndagen. Ett problem brukar sällan komma ensamt.

05-09-13
Gårdagens problem med World of Warcraft-servrarna (som enligt uppgift berodde på problem med kylning) ser ut att fortsätta även i dag. En titt på sidan för serverstatus visar att samtliga realms är nere för tillfället. Någon förklaring finns ännu inte, men håll koll på sidan för vidare information.

saxat från www.fragzone.se
Är väl inte riktigt något dom kan beskyllas för (force majore)
Dom ersätter väl fortfarande folk för missad speltid?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Detta kanske?
05-09-12
Att Blizzard har haft problem med sina World of Warcraft-servrar den senaste tiden har retat många av dess spelare. Idag råkade man ut för ytterligare trubbel då kylsystemet i en av deras maskinparker helt gick ner. För att rädda all sin hårdvara stängdes sonika alla maskiner av vilket har lett till att många realms vart omöjliga att komma åt under måndagen. Ett problem brukar sällan komma ensamt.

05-09-13
Gårdagens problem med World of Warcraft-servrarna (som enligt uppgift berodde på problem med kylning) ser ut att fortsätta även i dag. En titt på sidan för serverstatus visar att samtliga realms är nere för tillfället. Någon förklaring finns ännu inte, men håll koll på sidan för vidare information.

saxat från www.fragzone.se
Är väl inte riktigt något dom kan beskyllas för (force majore)
Dom ersätter väl fortfarande folk för missad speltid?

Nån mer än jag som känner igen det där?
Kommer ihåg i våras då det var "problem med kylningen i serverpark" bla bla bla...
Det här är 3:e gången jag läst det ursäkten, och inte har jag fått någon kompensation över huvud taget heller. Dessutom lyckades de vid ett tillfälla sabba just servern jag lirar på extra mycket så den var nere i flera dar. I frågan om kompensation vart svaret - "Du kan fortfarande spela på andra servrar"

Jag vet iallafall att jag absolut tappat allt förtroende för Blizzard efter WoW, även om jag
ändå lirar och tycker om spelen (dock tvivlar jag på att jag någonsin kommer köpa ett spel från dem igen... D3 inkl). Jag menar Battle.net till d2 och SC funkar ju utmärkt med undantag för vissa småsaker men WoW tjafsar o härjas det med hela tiden. Det värsta tycker jag är att Bliz inte ens verar inse hur förbannade folk blir och hur det skadar deras anseende, utan tuggar på som om inget hänt när de väl fixat lite...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Jag håller med alla andra som är arga på Blizzard. Jag började spela wow för drygt en vecka sen och är redan rejält trött på alla deras serverproblem. Detta är tredje gången på en vecka som jag inte har kunnat spela! Det känns som om US servrarna prioriteras högre än de till EU. Visst, många spelar och wow är poppis, men då är det deras ansvar och skyldighet att åtgärda problemen. De tar betalt för en tjänst och då duger det inte att månad efter månad skylla ifrån sig och be om ursäkt. Jag har spelat D2 i åratal och har knappt haft så mkt downtime under den tiden, som med wow på en vecka.

Permalänk
Medlem

Spelar inte skitspelet men med tanke på summan enorma pengar de tjänar på alla skallar som faktiskt köper spelet så borde det funka bättre och problemet åtgärdas 10x snabbare, tycker man.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

maintance!

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

Förut fick man tillbaka dom dagar man inte kunde spela, ex servern var nere en till två dagar så blizz bjöd på två dagar extra utan extra kostnad. Men det låter som om det börjar bli lite dyrt att göra så

Permalänk

Är också riktigt less på Blizzard, då inte servrarna är nere så toklaggar dom. Laggar det inte så blir man dissad titt som tätt. Instanceservrarna laggar ju också apa oftast. Nä no more money for blizzard.

Permalänk
Medlem

Jag antar att jag har haft tur eller nåt, för jag har inte alls haft så mycket downtime som alla verkar gnälla över. Och då spelar jag ändå vardagar efter 18.00 och på helger. Men jag antar att det inte var helt fel att välja en lowpop. server. Är endast några enstaka gånger det inte gått att logga in, eller att servern varit nere. Jag är nöjd med servern jag valde att lira på..

Visa signatur

Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd

Permalänk
Medlem

*glad att han inte köpte WoW*

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Hur många på det här forumet spelar WoW? Hur lång är WoW-tråden? Hur lång är L2 och SWG-trådarna? Svar: WoW-tråden har 19,000 inlägg medan SWG och L2 har 6k tillsammans. Vad kan vi anta med denna information? JO! Att WoW är ett mer populärt spel än SWG och WoW. Det kan också märkas på internet med tanke på att ALLA spelar WoW. Alltså, Blizzard har en jävla massa människor som ska spela på deras servrar. Många fler än vad hela Sony Online Entertainment har utspritt över alla deras spel tillsammans. Antagligen många fler än alla andra MMORPG's tillsammans.

Är det då så konstigt att deras servrar blir väldigt belastade? Nej. Och vad gör spelarna för att motverka det här? Inte ett jota. Trots detta fortsätter ni skapa era nya karakärer på samma gamla överbelastade servrar, och klagar sen på att det inte funkar. Hade fördelningen varit jämn över alla servrar hade problemen antagligen varit brutalt mycket färre, men eftersom att ingen skapar karaktärer på nya servrar kommer det inte hända. Skulle jag kunna bli ett allmänt medvetande över alla mina kompisar och min guild skulle jag mer än gärna flytta hela bunten till en mindre belastad server. Men det går inte, så jag är förpassad till Bloodscalp och får stå ut med all skit som uppstår när nonchalanta as skapar nya karaktärer där dagarna i ända. Sluta klaga, spela ett mindre populärt (sämre) MMORPG om det inte passar.

Permalänk
Medlem

Problem med ett kylsystem är enligt mig inte en force majeure händelse, det är snarare en bevis på dåligt underhåll/system planering. http://susning.nu/Force_majeure

Och med tanke på att det trillar in minst 400 miljoner sek på Blizzards konto endast i abbonemangsavgifter varje månad så tycker iallafall jag att de borde ha möjlighet att se till att ett par serverhallar har adekvat kylning.
Det är trots allt inte första gången de skyller på att just kylsystemet har falerat.

Ett stort irritationsmoment för mig är dock att en europeiska websidan är så extremt dåligt skött, kan på rak hand inte komma på något annat större företag som har så instabil websida.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Jag har spelat wow i 6 månader ungefär, har 3st lvl 60 alts på en server som har normal population. laggar jämt oavsett tid på dygnet. servern är nere i snitt 2-3ggr i veckan förutom maintenace uppehållet varje vecka. detta är ej acceptabelt och funderar på att sluta spela detta laggspel.
Blizz prioriterar us servrar före eu tyvärr...varför??

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel nu på servrarna lr?

brukar det inte vara 3:pm till 11:am?

Permalänk
Medlem

Där tyckte jag ändå att ex. EVE-Online hade en smart grej.
varje dag runt kl 13:00 togs servrarna/servern ner i 1 timma och fixades.
och deras server funkar fint.

vi har ju sedan SWG deras servrar tas ner lite då och då. men deras servrar funkar också fint.

så vad har blizzard för orask? brist på personal?
har själv lirat wow sedan betan. och blizzard är riktigt dåliga på att åtgärda server problem som buggar i spelet. vi har ju tex loot bug som varit väll känd av blizz sedan betan men inte har de gjort nåt för de.

de bryr sig nog bara om pengarna.

kanske det är detta som fått en del av blizz staff att lämna företaget och startat egna projekt?

Permalänk
Medlem

Ja dom har säkert lämnat företaget eftersom dom är trötta på att bli rika...

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk

Trådskaparen: Om du blir så förbannad av att servrarna är nere och att dom "buggar". Så är det nog dags för en liten pause, om du inte känner att du får spela nog mycket. För servrarna är inte SÅ mycket nere, men kan ju hålla med om att dom har krånglat lite granna, men inte nog för att jag ska lägga ner WoW.

Sen är ju inte iRO/euRO något MMO dirket det och Runescape ligger i samma liga.

Permalänk
Medlem

Hmm klart att RO är ett MMO och ett mycket bra sådant me. Tycker det finns mer RPG känsla i det spelet änn i WoW iallafall. Under den tiden jag spelade (3-4 månader skulle jag tro) så blev jag dissad 2-3 gånger, hade alldrig några som hellst problem med att patcha spelet och vad jag märkte så la servrarna bara ner då dom ska tas ner. Brossan spelar fortfarande WoW och vad jag vet så har bara servrarna krånglat sen igår eller i förgår och idag så funkar dom väll fint ?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag Guild Wars.. Spelat det sedan början av sommaren och bara märkt av att det laggade som fan en gång men det fixades till på 2h verkade som

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

Servrarna är nere nu även deras hemsida.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lithium
Servrarna är nere nu även deras hemsida.....

Stormscale är iallafall uppe.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk

Jag bryr mig inte det minsta om kompensation på 3 dagar...

Det är så j-a surt när man har planerat in en kväll med polarna att köra nån tung instance, man har klargjort med regeringen o riksdagsmedlemmarna (tjej o familj)...Och sen kan man inte logga in för det är något tjall... Då spelar de där kompdagarna ingen större roll. Vad är dom värda i pengar? 10 spänn eller? 30? Skit i kompensationen och anställ istället vassa killar som löser problemen.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem

SAMMA SKIT IDAG IGEN, jag skulle lirat Zul farrack idag, men det går ju inte

Permalänk
Medlem

Sluta stödja 'skitspelet' då? WoW är fan en folksjukdom, löjligt hur lätt det är att göra folk beroende - Spelet buggar, servar som inte fungerar, kö i upp till flera timmar för att ens få börja spela spelet, och folk fortsätter att betala en avgift varje månad... larvigt.

Slutsats: Sluta spela, finns inget positivt med WoW och kommer aldrig att finnas, vilket folk troligtvis först inser när det är försent.

Visa signatur

Levnadsstandarden i Sverige är numera så hög att endast ett fåtal når upp till den.

Permalänk
Medlem

Jag måste vara mästare på att välja dåliga servrar.

När jag började spela så valde jag bladefist - dåligt val, var 5min eller något så tappade man uppkopplingen i 10-30sek och chaten fylldes med folt som skrek "lag!!!", detta pågick i flera/många veckor.

När jag sen ville börja spela horde istället så valde jag stormscale och alla som spelar där vet hur bra det fungerar. för dom som inte gör det kan det sammafattas men 3 enkla punkter. Hög ping (nära 3000 förra veckan). disconnects (var 5:e minut vissa dagar). Fett me downtime (uptimte förväntas vara 01:00-04:30 när det är fullmåne )

Sen ska vi inte glömma ett begrepp alla WOWare känner till - Ospelbara Onsdagar, det går sällan att spela utan väldiga störningar på onsdager efter maintnence. Idag fungerade det dock...

När min speltid går ut 29 sep tror jag det får vara nog för ett tag. För 125:- månad förvätar jag mig mer än dåliga ursäkter.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Sicket klaganeds det är.
WoW äger MMORPG marknaden, vilket givetvis betyder att dom har offantligt mycket spelare online under dagarna, kylningen kruppar, och servrarna är inte dom bästa. Eller är det spelet i sig som är dåligt programmerat?

Dessa problem har funnits med sen betan, så varför skapa onödiga trådar överallt om att du/ni inte klarar av dessa serverproblem?

Och som alla borde veta:
-Servrarna är aldrig stabila på onsdagar.
Så har det alltid varit, kommer aldrig och ändras. Antingen är det loginservern som dyker eller så börjar folk få massvis med laggspikar.

Det är inte första gången någonting liknande händer, planera inte in någon tung instance run på onsdagar.
Servrarna är inte och lita på.

Finns tusentals likadana trådar som denna fast på engelska som begraver alla intressanta trådar på wow-europe.com, skriv en rad där istället.

Visa signatur

--: En vanlig burk och skärm :--
Micek 60 rogue @ Warsong
Micek 60 warrior @ Lightning's blade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [jossan]
Jag antar att jag har haft tur eller nåt, för jag har inte alls haft så mycket downtime som alla verkar gnälla över. Och då spelar jag ändå vardagar efter 18.00 och på helger. Men jag antar att det inte var helt fel att välja en lowpop. server. Är endast några enstaka gånger det inte gått att logga in, eller att servern varit nere. Jag är nöjd med servern jag valde att lira på..

Håller med.. Ända problemet jag har är köer.

Visst kö in till spelet gör inget.. men att bli disconnect pga av ISP eller spelet under Molten Core sen att komma in i en kö med 300pers är inte roligt.

Permalänk
Medlem

Har forumet invaderats av kärringar istället för teens? Attans vad ni gnäller.. skit i att spela spelet om allt är så dåligt och irriterande. Finns många andra MMORPGs ni kan testa. Dock tror jag att ni inte kommer finna dem bättre än Wow.
Tycker det är dåligt att det inte finns någon form av trial, förutom guest accountet. Man borde ju kunna testa på det innan man köper det tycker jag.

½ OT:

Själv tycker jag att Blizzard är en av de bättre spelutvecklarna där ute. Finns det något annat företag som släpper patchar och banor till så pass gamla spel som Blizzard gör? D2 t.ex.. släpptes ju en patch för någon månad sen, och då är spelet från 2000 om jag minns rätt.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -