Problem med FF7 till Pc

Permalänk
Medlem

Problem med FF7 till Pc

Som topicen lyder har problem med FF7 till pc:n.. Kommit till andra skivan och när jag ser på en film efter en boss så hänger sig hela spelet.. Spelet har vart felfritt ända fram till nu.. nån som har samma problem eller vet hur man kan lösa det?.

Permalänk
Medlem

Patchat?

Permalänk

Alltså, det blir 100000 X lättare om du förklarar mer.. Tex vad du har för system, installerat de nyaste drivrutinerna m.m Det är som att be hjälp om bygga en dator åt en fast man inte har delarna:)

Permalänk
Medlem

Jo har patchat det vet inte vilken patch det är. Kör på en 3.0 Ghz, 512 minne och Geforce Fx5700LE.

Permalänk

för bra dator:P? kanske får köra en defrag, o allt va det heter.. o kanske en ominstallation av spelet.. fel p åskiorna kanske??

Permalänk
Medlem

Hade gryma problem när jag köpte spelet för typ 7 år sedan, skiverna jag fick var urkass kvalite och cd spelaren hade grymma problem att läsa dem, ja redan från när jag köpte det. Antar att fler skivor har det här problemet.

Löste det senare genom min nya brännare som knappt kunde läsa skiverna och brände en kopia av dem.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Kört XP fixen?

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Whoa, har du FF7 till PC?
Då hade jag lagt undan det och inte tagit fram det på 10 år

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Hittat felet.. kollade på filmsnutten direkt ifrån skivan och då fick jag error på filmen där spelet hänger sig för mig.. Nu hoppas jag bara att man kan tanka bara den där filmsnutten ifrån nått ställe.

Permalänk
Medlem

Det är nog ej troligt tyvärr.
Kanske nån som har spelet kan slänga upp en ftp, men det skulle väl vara det enda fallet isåfall.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Har samma problem, fast det är när man precis fått flygplanet och hänger fast efter det, då kommer det felmeddelanden och sen hänger sig allt. Har testat med att ta tandkräm för att "slipa" eventuella repor och liknande. Inget verkar funka.

Finns FFVII nånstans att köpa för PC?

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!
...And justice for all!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trek
Har samma problem, fast det är när man precis fått flygplanet och hänger fast efter det, då kommer det felmeddelanden och sen hänger sig allt. Har testat med att ta tandkräm för att "slipa" eventuella repor och liknande. Inget verkar funka.

Finns FFVII nånstans att köpa för PC?

final fantasy 6 finns på den här sidan:
http://www.tvspeloteket.com/

dock inte hittat 7:an

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Browing
Hittat felet.. kollade på filmsnutten direkt ifrån skivan och då fick jag error på filmen där spelet hänger sig för mig.. Nu hoppas jag bara att man kan tanka bara den där filmsnutten ifrån nått ställe.

Skapa en blank videofil, döp den till det namn som den film som skall spelas upp, gör en image utav originalskivan, kopiera över den blanka filen till imagefilen och starta upp spelet. Borde fungera.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

jag har nog filen om inte skivan är sönder, och nej jag spelar inte ff7 på PC, bara på Playstation eller emulator. Hatar midi låtarna och de gigantiska pixlarna i filmsekvenserna.

Så säg vilken fil det är så kan jag skicka över den till dig

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem

Fixa ett PS1 och få den riktiga känslan. (; Har hört att FF7 till PC buggar ganska mycket så det kasnke är värt att köpa en PS1 som inte är så farligt dyr heller.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

FF7 på PC är en riktigt raritet

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Molotov]
FF7 på PC är en riktigt raritet

Jaså? Varför är det så, det såldes väl som vilket annat spel som helst när det begav sig?

Edit: Hur mycket kan man sälja det för då? (Kommer ej göra det)

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!
...And justice for all!