Permalänk

Laptop + GPS mottagare = Bil tracker?

Kan man med hjälp av en Blåtands GPS och en Laptop/Handdator typ logga vart man kört och hur fort man kört, om man nu skulle lägga den i bilen så kan jag gå dit 5 timmar senare och se vart bilen har varit och hur fort den kört, går det?

Har sett GPS trackers som kostar skjortan men om man nu redan har en laptop + GPS mottagare borde det ju funka.

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk

det skall fungera iaf.

har inget tips på universallösning, men med min gps kan jag se hastighet, och med laptopen vart jag kört.

Måste gå att knopa ihop någon smart lösning.

lycka till, berätta hur det blev!

Permalänk

Vad har du för program?

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk

Microsoft Mappoint 2004. Europe

Har de flesta funktioner jag önskar.

Edit: Dock inte realtids hastighet, någon som jag endast har i gps modulen. (fan vet, det kanske finns bara att jag inte letat tillräckligt) Du kan väl läsa runt vad de olika kartprogrammen har för funktioner.

Permalänk

Tack, det programmet värkar ballt! Men det finns inget liknande eller? Tänkte om det fanns något mer?

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk

Med programmet GPS Tuner kan du i realtid se din rutt och hastighet samtidigt som det loggas. Finns dock endast till SmartPhone och Pocket PC. Se mer information på www.gpstuner.com

Visa signatur

Det är inte vad du gör, utan hur du gör det!