Permalänk

RSC Webpad?

Är det nånting och ha?
Har fått tag på en sån utan några sladdar till överhuvudtaget och vet inte om den funkar.
Är det värt och försöka skaffa fram sladdar till den?
Nån som vet vafan man kan göra med den?
Jag vet knappt vad det är ens... Misstänker att det är en surfboard eller nått liknande.

Mvh Herman

Permalänk
Medlem

Japp det är en s.k. "Surfbräda" med Win CE i botten. Fungerar riktigt bra faktiskt. Om jag fattat det rätt slutat tillverkas så det är omöjligt att hitta ordentliga manualer eller uppdateringar för den. Dessutom fungerar den inte med alla trådlösa kort eller access punkter... Det som föjde med startpaketet fungerar dock. Har en själv som vi köpte på jobbet för några år sedan, den fungerar som sagt väl men saknar uppdateringar. RSC www.rsc.se som tog in dem i Sverige verkar inte så seriösa så från dem har vi inte lyckats få några uppdateringar, och det känns nästan som om de inte finns längre om man granskar deras webbplats, men jag blir osäker..

Taiwanesiska "Biostar" är de som från början monterat enheterna och jag lyckades hitta en sida som de antagligen råkat glömma kvar, för den går inte att hitta från deras webplats på ett normalt sätt..

http://www1.biostar.com.tw/products/ia/rt380.php3

Har även från dem försökt få tag på uppdateringar men hittills utan resultat. Tråkigt för det är en mycket gedigen produkt som väl lämpar sig för surfande i TV soffan. Men min jakt på uppdateringar kommer att fortsätta, ska ge mig på Biostars alla support adresser den här gången.

Visa signatur

Work - Lenovo X220T CI7 8GB/120 SSD 3G | Galaxy Note Pro 12.2 4G | Galaxy Note 3 |
Game - CI7 4770K 120 SSD 16GB GTX 780 | Samsung Galaxy Tab S 10,5" | Samsung Galaxy Tab S 8.4" 4G | Lumia 920 |

Permalänk

Där ser man. Jag har 4st ligger. Men jag vette fan vad jag ska göra med dom. Tappat intresset för dom ärligt talat... Vet inte om dom funkar överhuvudtaget. Har ingen AC/DC adapter till dom så jag har inte fått nått liv i dom alls.

Permalänk
Medlem

Du är inte intresserad utav att bli av med en av dom?