Världens sämsta program - enligt SweC

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggah
Jag lägger en röst på windows me. men det är ju lite fel att kalla det ett program

Ett operativsystem är väl ett systemprogram?

Permalänk
Medlem

Internet Explorer!

Permalänk
Medlem

Adobe reader.. Programmet är ju ett jävla skämt. 20 mb för ett program som bara ska läsa pdf filer.. hah.. helt otroligt, man kan ju undra vad det är för skit som programmerarna bakar in för att komma upp i den storleken. Inte nog med det.. Programmet tar ovanligt lång tid att ladda in alla sina otroliga onödiga allehanda latjolajban moduler (som inte alls behövs för att visa själva dokumentet) Vilket ochså får till följd att programmet blir extra ostabilt och ofta drar ner webbläsaren i samma sörja..
Det roliga är att det GÅR att göra program som har exakt samma grundläggande funktioner och samma GUI till en storlek runt megabyten.. (Se min sign.)

Permalänk

windows

Visa signatur

Firewall 1 och 2: obsd Filserver: fbsd Mediaserver till Atv: debian Testserver: debian Produktionsserver: debian Desktop: os x, svorak

Permalänk
Medlem

Det som toppar ALLT måste ändå vara det första spelet jag gjorde i vb.
En tank som skuter på en vägg, träffar man väggen så vinner man. Det roligaste är att man har 100 skott och kan inte sikta på nått annat än just väggen.........

Visa signatur

Best file compression around: "DEL *.*" = 100% compression

Permalänk
Medlem

Jag säger Realplayer för att det är så jobbigt att de måste ha ett eget format som vissa envisas med att använda som strömmande media (host, Sveriges Radio bl.a.)

Det andra bidraget blir nog MSN för att Windows måste ha en egen version av det som är inställd på autostart och för att det ser ut som ett fjortisprogram. Tackar vet jag Miranda-IM och Trillian. Även MSN protokollet är ganska dåligt eftersom det tar en halvtimma att logga in (känns det som) och att det inte går att skicka meddelanden till de som är offline

Hoppas bara ingan MSN människor blir arga nu för att jag säger att det ser fjortigt ut.

Visa signatur

I been away since 1945

Corsair TX 650W | ASRock P67 Extreme 4 | Intel Core i5 2500K 3,3GHZ | Corsair 2x4GB DDR3 | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | Corsair SSD Force Series 60GB

Permalänk
Medlem

1 - Internet Explorer. Slutat hjälpa människor som använder skiten och sen drabbas av virus/spyware.

2 - Outlook. Jävla skräp, osäkert, värdelöst filter, omständigt.

3 - Realplayer. Tror 50% av alla inlägg här i tråden besvarar den frågan.

4 - MSN Messenger. Reklamskit nej tack.

5 - MS Officespacket. Varför betala för något när det finns OpenOffice. Det är mindre, drar mindre resurser och är bättre.

Och till alla dom som använder Acrobat. Byta till FoxitReader för fan.

Permalänk
Medlem

1. Norton Anti-Virus och alla dess tidigare versioner. Värre program får man leta ordentligt efter.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Helt klart är Lunarstorm, Helgon mf världens sämsta program. Idéen är väll ok men det hänger för många snuskgubbar där och allt för många blir kraftigt beroende av tjänsten. Nu är inte det ett "program" i bemärkelsen att man installerar det osv men det är en mycket avancerad webapplikation, alltså ett webbaserat program

Visa signatur

/ KirkaN

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary and those who don't.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exzdream
Det som toppar ALLT måste ändå vara det första spelet jag gjorde i vb.
En tank som skuter på en vägg, träffar man väggen så vinner man. Det roligaste är att man har 100 skott och kan inte sikta på nått annat än just väggen.........

låter som något för mig. lust att lägga upp?

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Och till alla dom som använder Acrobat. Byta till FoxitReader för fan.

Tyvärr går det inte då FoxitReader har mycket stora problem att läsa PDF filer, bla dom manualer som jag kommer åt via Internet i mitt jobb.
Den visar ofta bilder uppochner.
Krachar för en del PDF filer.
Får inte genvägar att fungera riktigt.
Kan inte visa rätt poppupp fönster med info mm.

För övrigt så skulle jag GÄRNA använda ett alternativ än Adobes egna, fast med 7:an så har det blivit mycket bättre i alla fall.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fralle88
Det andra bidraget blir nog MSN för att Windows måste ha en egen version av det som är inställd på autostart och för att det ser ut som ett fjortisprogram. Tackar vet jag Miranda-IM och Trillian. Även MSN protokollet är ganska dåligt eftersom det tar en halvtimma att logga in (känns det som) och att det inte går att skicka meddelanden till de som är offline

Hoppas bara ingan MSN människor blir arga nu för att jag säger att det ser fjortigt ut.

Vad jag vet så finns inte MSN installerad i Windows.
Däremot så finns Windows Messenger, det ser inte ut som något 14:is program som Microsoft MSN gör.
Skulle aldrig i mitt liv installera MSN.

Ser detta 14:is ut enligt dig?

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Mera fjortigt än Miranda-IM i alla fall.

Fast det kan ha med att göra att alla som jag vet som använder det seriöst är fjortisar.

Visa signatur

I been away since 1945

Corsair TX 650W | ASRock P67 Extreme 4 | Intel Core i5 2500K 3,3GHZ | Corsair 2x4GB DDR3 | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | Corsair SSD Force Series 60GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fralle88
Mera fjortigt än Miranda-IM i alla fall.

Fast det kan ha med att göra att alla som jag vet som använder det seriöst är fjortisar.

Det där var bara så korkat att jag inte vet vad jag skall svara på det Håller dock med om att MSN Messenger inte är vackert, dock inget som helst fel på Windows Messenger. Och måste allt se ut som något från 80-talet i GUIt för att det skall räknas som "leet" och ickefjortis?
Slänger in en bild på mitt Miranda:

Permalänk
Medlem

Acrobat Reader: hänger sig jämt så fort det ska öppnas i en webbläsare, och är allmånt segt

msn messenger: säger bara en sak FJORTIS

Alla windowsen: kunde gjort så mycket bättre på dom flesta sätten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzer
msn messenger: säger bara en sak FJORTIS

Vad är MSN messenger??? Något nytt?

Eller menar du Microsoft MSN
Eller kanske Windows Messenger???

För MSN Messenger finns inte något som heter.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Vad är MSN messenger??? Något nytt?

Eller menar du Microsoft MSN
Eller kanske Windows Messenger???

För MSN Messenger finns inte något som heter.

MSN Messenger: http://messenger.msn.se/Xp/Default.aspx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Vad är MSN messenger??? Något nytt?

Eller menar du Microsoft MSN
Eller kanske Windows Messenger???

För MSN Messenger finns inte något som heter.

Inte? Står så i titelbaren på mitt iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Inte? Står så i titelbaren på mitt iaf
http://www.ibisaeg.mine.nu/msn.jpg

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zacksen
MSN Messenger: http://messenger.msn.se/Xp/Default.aspx

Ursäkta, tar tillbaka.
Förlåt adzer, tar tillbaka allt.

Så fel man kan ha ibland.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Ursäkta, tar tillbaka.
Förlåt adzer, tar tillbaka allt.

Så fel man kan ha ibland.

Hehe, alla kallar ju det kort och gott MSN ändå vad jag har hört, så inte så konstigt ändå

Permalänk
Medlem

1. acrobat Reader - seg och för mycket bloatad
2. ICQ - irriterande banners och annat
3. WinZIP

Enligt min åsikt ...!

Visa signatur

Din sökning - läsningsvänlig - matchade inte något dokument. Your search - site:sweclockers.com mats-ats - did not match any documents.

Permalänk
Medlem

1) FireFox. Otroligt segt, fult, helt enkelt onödigt. Länge leve IE 7!

2) Acrobat Reader. Segt som attans. När Microsoft släpper XPS så kommer Acrobat att förintas.

3) WinZip, Zippa upp filer går minst lika bra med det där inbyggda i windows. För rar-filer finns alltid Winrar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vimpyboy
1) FireFox. Otroligt segt, fult, helt enkelt onödigt. Länge leve IE 7!

2) Acrobat Reader. Segt som attans. När Microsoft släpper XPS så kommer Acrobat att förintas.

3) WinZip, Zippa upp filer går minst lika bra med det där inbyggda i windows. För rar-filer finns alltid Winrar.

1. ...tills nästa mask kommer och äter upp det.

2. Inte en chans. PDF fungerar hur bra som helst i open-source-kloner till Linux och Mac.

3. Håller med dig om att WinZip har blivit överflödigt.

Sämsta program enligt mig:
IE: stödjer inte gällande standarder för webben och läcker som ett soll.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk

Quicktime & Realplayer
Msn

Permalänk
Medlem

1) Internet Explorer som fungerar som spyware-magnet och som inte vet hur man läser html kod.

2) Norton AV som skapar "system drag" och som är ett allmänt dåligt av.

Permalänk
Medlem

Hade ett operativsystem gått under "program" så hade Windows ME och XP hamnat där, men det är inte rätt att kalla ett os för program, så jag skippar det.

1. Internet Explorer: Öppet som ett såll.

2. Windows XP:s "sökhund": Den går inte heller under kategorin "program", men är det något jag föraktar av hela mitt hjärta så är det denna helvetiska skapelse. Därför kommer den före både Avant browser och bittornado med sin ypperliga minneshantering*.

* aka "du är väl inte snål? Minnesläcka? Det finns alltid. Köp mer minne!"

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Det där var bara så korkat att jag inte vet vad jag skall svara på det Håller dock med om att MSN Messenger inte är vackert, dock inget som helst fel på Windows Messenger. Och måste allt se ut som något från 80-talet i GUIt för att det skall räknas som "leet" och ickefjortis?
Slänger in en bild på mitt Miranda:
http://www.ibisaeg.mine.nu/Miranda.jpg

precis! varför i hela friden måste allt vara fult för att vara bra
själva burken får se ut hur som helst, men på skärmen är det det gråa från windows 95 som gäller. ffs.

men men.

IE skyr jag som elden. det är bara när jag ska boka biljetter på sas.se som jag måste använda IE, annars är det firefox som gäller.

som tvåa finns det fruktansvärt många alternativ det mesta, skulle jag vilja säga.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
2. Windows XP:s "sökhund": Den går inte heller under kategorin "program", men är det något jag föraktar av hela mitt hjärta så är det denna helvetiska skapelse. Därför kommer den före både Avant browser och bittornado med sin ypperliga minneshantering*.

du vet att det finns en stor knapp som står "avaktivera den animerade hunden"

Sedan är det lite drygt kanske å lägga XP under sämsta program-katerogin

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
du vet att det finns en stor knapp som står "avaktivera den animerade hunden"

blir lite jobbigt i längden att avaktivera den i alla användare på alla datorer

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plurikus
Windows 95/98/me, världens mest spridda virus. Inget operativsystem som det ska se ut, bygger på DOS i botten och omkompilerat til 32-bitar. Det är för mej ett mysterium att dom kunnat sälja denna skit och ta betalt för den. Att inte folk har klagat mer!
IE av samma skäl som andra har skrivit här ovan.
(Sen lite utanför uppgiften finns MSN och Outlook Express men eftersom jag aldrig har Installerat/öppnat dom programmen på mina datorer kan jag inte uttala mej om dom!)

Så vad var det för OS du satt med 95 då?

Visa signatur

xciso

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morran59
Mediaspelaren har ju en massa plugins i form av codex, så jag har då inga som helst probbs att använda den.

Mediaspelaren duger inte till även om man har massa codec när man ska streama i explorer eller firefox eller vad som helst suger mediaspelaren. Ta svts arkiv tex. där kan man inte använda mediaspelaren.

Visa signatur

nämen tjenare