Världens sämsta program - enligt SweC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hetzz
msn messenger kommer inte långt ifrån, samma fenomen som IE... man kollar på konkurrenterna och inser att man blivit omsprungen för ett par ÅR sedan... synd att just msn messenger inte utnyttjar protkollet till sin fulla styrka.

Som sagt, snart kommer Messenger 8.0 med det nya protokollet.
Kör det själv nu.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk

Real Player - Finns inget värre.
iTunes - uruselt på vissa funktioner, mycket bra på andra.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Medlem

Quicktime
Realplayer

Båda är sega dretprogram, som gillar att ligga i autostart och en almänt dålig program upbyggnad.

Edit: Just det glömde det förbannade msn

Visa signatur

"Duct tape is like the force it has a light and dark side and it holds the universe together"

Permalänk
Medlem

Nej, nu får ni ta och ge er.

För det första, MS-röj är faktiskt ett jättekul spel. Och för det andra klarade faktiskt RealPlayer att spela upp en film med både bild och ljud, något som jag inte lyckades med i varken Windows Media Player, QuickTime, WinAmp eller VLC.

Sedan tycker jag inte att ni ska tracka ner på Joppe för hans förslag. Jag tycker synd om honnom om han har drabbats av virus. Det är inte roligt. Jag tycker att i fortsättningen så kan vi försöka hjälpa varandra. Och vara lite gladare.

Visa signatur

Don't worry, be happy <°)))><

Permalänk
Medlem

det var då inte kanske en *.ram fil som bar gick att öppna i realplayer?

att man får virus är trist dock finns det mer eller mindre puckade sätt att få virus på sin dator

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
Det där var tja ..dåligt
Sedan sitter dessa mindre vetande människor som du beskriver tjejen och hennes kommpisa rofta med minst ett p2p-share progz typ kazza dc. så lyckas de inte trixa ner playern från nätet så kan de nog få tag i den på så vis.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamman
Eller så frågar tjejen bara sin pojkvän/bror som fixar det på 5 minuter...(eller så är hon smart nog att söka efter programmets namn, och klicka på det första resultatet på google)

När jag var liten läste jag Kalle Anka en del. Där fanns Uppfinnar-Jocke med, och han skulle jobba som brevbärare ett tag. Första dan kommer han fram till första villan på sin runda och där var brevlådan trång som fasen, han fick inte ner posten där. Men det kunde han ju fixa, så han drog hem till sin verkstad och meckade ihop en "brevlåde-uttänjnings-grej" som han sen återvände till villan med och tänjde ut brevlådan så han fick ner posten. Nöjd med sig själv gick han till nästa villa, och där flög en hund på han och rev av han brallorna och tugga dom i småbitar. Han drog till sin verkstad igen och uppfann ett par specialbrallor, så när han kom tillbaka till andra villan, och hunden högg i brallorna igen så sprutade brallorna i sömngas i nosen på han - och han kunde dela ut posten. Men, nu hade han ju tappat en jäkla massa tid på att springa hem och uppfinna lösningar hela tiden, så måste han ju finna en lösning på det problemet med. Han återvände hem, igen, och grejade ihop en slags super-hoppstylta. Med den skulle han kunna hoppa direkt ifrån en farstu-bro, över staketet eller häcken och landa direkt vid nästa villas farstu-bro, och spara in en massa tid på att slippa gå runt allas gårdar. Men när han ska testa den vid den andra villan, så kommer hans chef farandes och undrar vad i helvete han håller på med? Det har gått 3 timmar och han har bara hunnit med TVÅ kåkar?? Folk har ringt och klagat och undrat var posten håller hus ... and the story goes on and on ..

Så, visst, det finns alltid, alltid lösningar på problem. Alltid, och hur många som helst. Men livet består av annat än problemlösning med.

Visa signatur

Jag använder datorn för att göra jobb bättre, inte för att jobba med att göra datorn bättre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TomKe
När jag var liten läste jag Kalle Anka en del. Där fanns Uppfinnar-Jocke med, och han skulle jobba som brevbärare ett tag. Första dan kommer han fram till första villan på sin runda och där var brevlådan trång som fasen, han fick inte ner posten där. Men det kunde han ju fixa, så han drog hem till sin verkstad och meckade ihop en "brevlåde-uttänjnings-grej" som han sen återvände till villan med och tänjde ut brevlådan så han fick ner posten. Nöjd med sig själv gick han till nästa villa, och där flög en hund på han och rev av han brallorna och tugga dom i småbitar. Han drog till sin verkstad igen och uppfann ett par specialbrallor, så när han kom tillbaka till andra villan, och hunden högg i brallorna igen så sprutade brallorna i sömngas i nosen på han - och han kunde dela ut posten. Men, nu hade han ju tappat en jäkla massa tid på att springa hem och uppfinna lösningar hela tiden, så måste han ju finna en lösning på det problemet med. Han återvände hem, igen, och grejade ihop en slags super-hoppstylta. Med den skulle han kunna hoppa direkt ifrån en farstu-bro, över staketet eller häcken och landa direkt vid nästa villas farstu-bro, och spara in en massa tid på att slippa gå runt allas gårdar. Men när han ska testa den vid den andra villan, så kommer hans chef farandes och undrar vad i helvete han håller på med? Det har gått 3 timmar och han har bara hunnit med TVÅ kåkar?? Folk har ringt och klagat och undrat var posten håller hus ... and the story goes on and on ..

Så, visst, det finns alltid, alltid lösningar på problem. Alltid, och hur många som helst. Men livet består av annat än problemlösning med.

huh? fattar inte din poäng, skall man sluta ta hem windows updates nu då det är lösnigar på fel och errors i resans väg + att alla svensson som då inte ens förstår sig på att trixa med denna onödighet som bra krånglar till allt.

lovar att de som har nyttan av att se en filmsnutt söker sig till att få se den medans dem som skiter i allt förutom postgirot och sin hotmail inte ens kommer till situationen där de måste lösa ett problem med fel mediacodec

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
Du var tråkig joppe. Att du inte kan komma på nåt bättre.

1. MSRÖJ
Nåt tråkigare spel får man nog leta efter. Med ett klick eller 2 och boom. Så är spelet slut. Tycker spelet är ett jävla stort påskägg bara, som skapades just för att någon på Microsoft inte hade nåt att göra under just den kafferasten.

2. kommer nog snart me edit

Haha, orkade inte läsa igenom tråden för att se om någon kommenterat detta, men MSRÖJ är inte alls ett klick eller 2 och sen boom (jo, om man inte fattar vad det går ut på)...
är inte meningen att vara nedlåtande, men det var roligt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av henke_hinken
Haha, orkade inte läsa igenom tråden för att se om någon kommenterat detta, men MSRÖJ är inte alls ett klick eller 2 och sen boom (jo, om man inte fattar vad det går ut på)...
är inte meningen att vara nedlåtande, men det var roligt...

Nej, det verkar faktiskt som om personen inte har fattat riktigt hur man spelar MS-röj...

Visa signatur

Don't worry, be happy <°)))><

Permalänk
Medlem

1.Realplayer är ju riktigt vidigt faktiskt

2.FlashFXP är ett program som jag bara inte klarar av. Tvi! alla andra FTP-klienter är sååå mycket bättre. Förstår inte hur man lyckats göra FTP:ande så krångligt. Good Work FFXP

jag kan nämna några till, men de där två toppar listan.

Internet Explorer, kraschar, man får spyware och adware bara man öppnar läsaren, typ.
Outlook (Express), usch...bara usch.

Tilläggas bör att jag inte använder Windows längre, hehe. Men de där programmen stör mig mest när jag använder en Windowsmaskin

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad har den där berättelsen att göra med att installera program i Windows? Tror du verkligen att Svensson aldrig installerar program själva efter att de har köpt datorn?

Permalänk
Medlem

som flera har sagt
real player
quicktime
winamp 3(tror jag det var)

men det värsta är M$ autoroute som ville skicka mig rakt genom skogen på någon stigvid ett tillfälle.....

Visa signatur

Ett gäng datorer med lite olika prestanda.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Oppfinnar-Jocke*

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

1. Norton antivirus
2. Quicktime
3. Real player

Visa signatur

Bastun skall vara varm när kylan drar in över kalfjället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio
WinZip

Både fult och i stort sett värdelöst !!

Ehm. NEJ!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZoWio
1. Norton antivirus
2. Quicktime
3. Real player

Håller med till 100%!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silenceville
Ehm. NEJ!

Jämfört med Winrar så vill jag nog påstå att Winzip är ganska värdelöst. Ganska många år sedan det var ett program som var värt att installera.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SNix
Håller med till 100%!

Jämfört med Winrar så vill jag nog påstå att Winzip är ganska värdelöst. Ganska många år sedan det var ett program som var värt att installera.

Vad är det för fel på det igentligen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silenceville
Vad är det för fel på det igentligen?

Att säga att det är fel på programmet är kanske inte rätt. Det gör ju det som det är tänkt att göra. Bara det
att det inte direkt finns nån anledning att använda det då bättre alternativ finns, som t.ex. Winrar och 7-zip.

OnT: Nu när jag tänker efter så är MSN Messenger inget höjdarprogram heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av salmiak
Internet Explorer, kraschar, man får spyware och adware bara man öppnar läsaren, typ.

Hur fan surfar du egentligen?

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk

Acrobat reader, pdf... formatet borde göras om från grunden
MSN (senaste) - massa onödigt kraffs
Nero 7 - buggigt med mycket medföljande skräp

Permalänk

1. Internet Explorer, Oavsett som du är inne på "cleana" sidor får så mycke skit att du måste dammsuga datorn efter varje gång du surfat...

2.Alla virusprogram, okej, ni må kalla mej idiot. Men ja hatar virusprogram, dom gångerna ja har haft dom aktiva, har inget gott kommit ur dom. Sega å släpper in virus iställe. Sen ja övergick till en router me bra brandvägg, samt började använda firefox har ja inte haft ett virus(kollade för nån dag sen, bara för att vara säker...) Skaffa en riktig brandvägg å surfa med förstånd i en bra webbläsare, så slipper du skiten....

I övrigt så vill ja lägga till nått, som inte är ett program. Å de är Ipod.... Varför i hela helvete köper folk skiten, en Mp3-spelare utan några som helst extra-ordinära funktioner, dålig batteritid å svartvit display(inte nya modellen dock...), dessutom till överpris. visst, den må va snygg, men inte fan köper man grejer bara för att dom är snygg, då gör man oftast bort sej ordentligt...

Thats my 2 cents... lr vafan man nu säger

Visa signatur

// Major_XboX

Permalänk
Medlem

itunes och msn messenger - program för alla förståndshandikappade mainstreambarn. *ka-tisch!*

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Medlem

Man gör allt för att det ska se bra ut. Estetik är ju alltid viktigare än funktion, iaf på accessoarer, frisyrer, smink och kläder.

Nya iPod är f ö riktigt billig. 4MB flashminne är typ dyrare än spelaren. Men som sagt, jag skulle köpa den för dubbla priset om konkurenterna var lika fula som idag.

Edit: Smink är ju iofs funktionen jävligt viktigt på. Men det är ju en kombinationsprodukt där resultaten är estetiskt och inte produkten. jaja.

Permalänk
Medlem

1. Windows ME...Längsen nu så man BORDE ha förträngt skiten - men icke. Förlåter dig aldrig Bill...
2. Sonys´ "Sonicstage", eller vad det heter, för att föra över mp3or till minidisc. - Fruktansvärt.
3. Nero 7. Fullt med buggar och onödigheter. "Nero Mediacenter" - i knallande rött - hahahahah!!

Kul tråd.

Permalänk
Medlem

1. Internet Explorer, att microsoft skryter med säkerheten i internet explorer under windows installationen är ju bara otroligt skrattretande. avskyr dessutom alla äckliga, kladdiga toolbars som av någon anledning installeras allt efterom (om man är dom nog att använda skiten). Nej använd en vettig webläsare istället.

2. MSN messenger, detta hemska spawn of satan men all sin ögonskärande kladdiga reklam och totalt onödiga funktioner. Eller vad sägs om felsökaren till mesenger som tvingas upp varannan gång man ska logga in och som inte gör någonting annat än samlar in information om dg och skickar den raka vägen till Mr Gates. Nej använd en vettig klient (tillexempel Miranda eller Gaim) åtminstone ifall du tänker använda detta förfärliga protokoll.

3 och 4. Windows mediaplayer och realplayer. Innehöll båda två spyware förut men ska tydligen vara "borttaget nu", sääkert... använde vlc,zplayer, mediaplyer clasic eller annan vettig spelare.

5. WinZip. Är kanske inte så dåligt för karin eller lars 45 men eftersom det finns så många bättre alternativ (winrar eller winace för att nämna två) så känns det nästan idiotiskt att M$ klänger kvar vid sitt värdelösa program som endast klarar av att hantera ett komprimeringsformat.

6. Alla andra Micro$oft program platsar ju ganska bra i denhär listan.

Nu så har jag nog tömmt ut dagens portion utav hat och skall ägna mig åt lite hjärndött IRC:ande.

Edit: Glömde nämna den idiotiska inmatninge av musik till ipod, vad var det för idiot som kom på att låta itunes bygga en databas i spelaren, hemskt osmidigt i många lägen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zircular
5. WinZip. Är kanske inte så dåligt för karin eller lars 45 men eftersom det finns så många bättre alternativ (winrar eller winace för att nämna två) så känns det nästan idiotiskt att M$ klänger kvar vid sitt värdelösa program som endast klarar av att hantera ett komprimeringsformat.

Så du tror altså att alla program som innehåller "Win" i namnet ägs av MS, förlåt, M$ (Yeah, jag känner coolheten som just översköljde mig)?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Så du tror altså att alla program som innehåller "Win" i namnet ägs av MS, förlåt, M$ (Yeah, jag känner coolheten som just översköljde mig)?

Finns det nått program gjort av microsoft som börjar med win?

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight

Windows Medial Player? =P

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight

WINdows Movie Maker
WINdows Messenger
WINdows Media Player

EDIT: Tog det verkligen fem minuter för mig att skriva detta inlägg? Rekord

Visa signatur

->Can you still feel the butterflies?<-
Jimmy Eat World | Fall Out Boy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.

Förstår inte riktigt vart du vil komma. Jag nämde WinRar och WinAce som bättre alternativ till WinZip, inte som usla alternativ för att dom började på win

Delight: Windows börjar på win

edit: Jag kan inte stava ;P

Visa signatur