Permalänk

Sony PSP

Funderar lite på ett Sony PSP, men när kommer det till sverige? med svenska menyer osv.?

Och vad ligger spelen på för nåra diskar? kan man bränna såna skälv, men t.ex mp3, film och spel på, i sin vanliga brännare?

Någon som har koll på detta?

Visa signatur

P4 2,6ghz MSI 845PE Max GeForce FX 5600 ULTRA - AGP, 128MB DDR,TV-Out, 512Mb ram 120Gb Hd. HEARTAND

Permalänk

Psp kommer till Sverige i September och den kommer nog att ha svenska menyer för att det är en europisk version.Spelens skivor heter Umd.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

PSP kommer att lanseras i Europa den 1:de september. Svenska menyer tvivlar jag på då PS2:an inte har det samt att Svenska är ett sådant litet språk. Spelen och filmerna ligger på UMD skivor, tänk dig minidisc så har du ett humm om hur de ser ut. För tillfället så går det inte att bränna egna UMD skivor, men ryktet säger att PS3:an gör det möjligt. Det du kan göra är att lägga in filmer och musik på ett Memorystick DUO.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Nej man kan inte bränna UMD skivor själv. Därimot kan du vara olaglig och lägga spelen på MS duo pro kort

Permalänk

humm..okej, d e inte så att d går o ta ut skivan hur plastfodralet den ligger i, bränna den i sin vanliga brännare, o sen sätta tilbaka den?

Visa signatur

P4 2,6ghz MSI 845PE Max GeForce FX 5600 ULTRA - AGP, 128MB DDR,TV-Out, 512Mb ram 120Gb Hd. HEARTAND

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lilllundgren
humm..okej, d e inte så att d går o ta ut skivan hur plastfodralet den ligger i, bränna den i sin vanliga brännare, o sen sätta tilbaka den?

Näää det tror jag knappast.

Permalänk

synd..:(

Visa signatur

P4 2,6ghz MSI 845PE Max GeForce FX 5600 ULTRA - AGP, 128MB DDR,TV-Out, 512Mb ram 120Gb Hd. HEARTAND

Permalänk
Medlem

Det lär ju komma brännare för UMD

Permalänk

får hoppas på d.. fram till dess håller ja mig lugn på PSP fronten..

Visa signatur

P4 2,6ghz MSI 845PE Max GeForce FX 5600 ULTRA - AGP, 128MB DDR,TV-Out, 512Mb ram 120Gb Hd. HEARTAND

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectre
Det lär ju komma brännare för UMD

Lär nog ta ett bra tag med tanke på hur petiga Sony är med att bara de kan bränna skivor, inte ens utvecklarna får pröva. Dessutom har den (om jag minns det rätt) 128 bitars realtidskryptering. Enklast vore att skaffa ett ms på 1 Gb när priserna har fallit, en UMD rymmer bara 1,8 Gb, och priserna på ms lär falla.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk

d borde väl iofs gå o få in ganska många filmer på ett 1gb MS.?

Visa signatur

P4 2,6ghz MSI 845PE Max GeForce FX 5600 ULTRA - AGP, 128MB DDR,TV-Out, 512Mb ram 120Gb Hd. HEARTAND

Permalänk
Medlem

en 2 timmars film i bra kvalité blir ca 500 mb

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk

va?inte mindre? om man drar ner upplösningen? den behöver väl inte va så hög, för skärmen e ju inte så jätte stor precis..

Visa signatur

P4 2,6ghz MSI 845PE Max GeForce FX 5600 ULTRA - AGP, 128MB DDR,TV-Out, 512Mb ram 120Gb Hd. HEARTAND

Permalänk
Medlem

du kan ju dra ner den,men vill du ha kvalité som motsvarar när du ser filmen på datorn får du räkna med 500 mb.

Sen spelar det väl ingen roll om skärmen är liten, en film i bra kvalité är fortfarande bättre än en i dålig kavlité,beror på hur kräsen du är.

PS. Så liten är inte skärmen på psp

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tayano
du kan ju dra ner den,men vill du ha kvalité som motsvarar när du ser filmen på datorn får du räkna med 500 mb.

Sen spelar det väl ingen roll om skärmen är liten, en film i bra kvalité är fortfarande bättre än en i dålig kavlité,beror på hur kräsen du är.

PS. Så liten är inte skärmen på psp

om du drar ner filmer till den upplösning som skärmen har så blir det ingen kvallitets säkning jämt imot om du har större upplösning.

på min handdator, som har upplösning 320*240 så blir alla sagen om ringen filmerna runt 800MB

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectre
Det lär ju komma brännare för UMD

Det finns redan! Men självklart äger ju speltillverkarna dem! UMD brännare till privatpersoner? Well om de har 30 000 kr på fickan så visst..

Permalänk
Medlem

UMD har faktiskt blivit antaget som en standard nu, så det kan nog komma nångång framåt..

Annars har ju 2GB memory stick precis kommit

Permalänk

o hur mycke kostar 2gb ms då?

Visa signatur

P4 2,6ghz MSI 845PE Max GeForce FX 5600 ULTRA - AGP, 128MB DDR,TV-Out, 512Mb ram 120Gb Hd. HEARTAND

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lilllundgren
o hur mycke kostar 2gb ms då?

Bara 2000:- så skynda dig till närmsta butik och köp så många du kan! Först till kvarn gäller.

Visa signatur

Skalmoan

Permalänk
Avstängd

För tillfället används ju UMD bara i PSP så att hoppas på en brännare och ok pris på skivor och brännare är nog att hoppas på för mycket.

Permalänk

Hur stort är ett spel som man laddar ner till PSP:t då? Tänkte kan man köpa ett 1GB minne och lägga ner spel på det?

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Young_Newbie
Hur stort är ett spel som man laddar ner till PSP:t då? Tänkte kan man köpa ett 1GB minne och lägga ner spel på det?

Vill du veta det får du gå till ett annat forum, för här snackar vi inte pratade spel. Och de är rätt stora.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
För tillfället används ju UMD bara i PSP så att hoppas på en brännare och ok pris på skivor och brännare är nog att hoppas på för mycket.

varför skulle ens sony vara villiga att släppa en brännare?
de vill ju uppenbarligen sälja både spel och film. att tillverka en brännare så att folk kan kopiera spel och bränna film själv vore ju att skjuta sig själv i foten.

titta bara på firmware-updatesen, såfort en firmware blivit knäckt kommer det en ny fort som attan.
finns ju tom. officella uttalanden där sony-representanter säger rakt ut att pspn "inte är menad till att låta folk leka med"

Permalänk

ok, tänker endå köpa lagliga spel.. tänkte bara ifall om dom var små så jag kan lägga in flera spel på minneskortet utan att behöva släpa på alla.. men till nästa fråga.. Finns det något program så jag kan göra om mina DVD filmer, .avi xvid o allt vad filformaten heter till film som passar och får plats i en PSP med 512MB eller 1024MB?

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Medlem

nån som vet vilka tredjepartsprogram(andra?) som finns till PSPn?
Tänker på emulatorer eller liknande program

om det inte är tillåtet att fråga ursäktar jag mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Young_Newbie
ok, tänker endå köpa lagliga spel.. tänkte bara ifall om dom var små så jag kan lägga in flera spel på minneskortet utan att behöva släpa på alla.. men till nästa fråga.. Finns det något program så jag kan göra om mina DVD filmer, .avi xvid o allt vad filformaten heter till film som passar och får plats i en PSP med 512MB eller 1024MB?

http://www.pqdvd.com/psp/

inte testat själv dock, men det verkar lovande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Young_Newbie
ok, tänker endå köpa lagliga spel.. tänkte bara ifall om dom var små så jag kan lägga in flera spel på minneskortet utan att behöva släpa på alla.. men till nästa fråga.. Finns det något program så jag kan göra om mina DVD filmer, .avi xvid o allt vad filformaten heter till film som passar och får plats i en PSP med 512MB eller 1024MB?

PSPVideo 9 använder jag de få gånger jag ser på film på PSP:n, fungerar bra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorteM
nån som vet vilka tredjepartsprogram(andra?) som finns till PSPn?
Tänker på emulatorer eller liknande program

om det inte är tillåtet att fråga ursäktar jag mig

Finns alltifrån VNC klienter till Snes Emulatorer till PSP, en hel drös med program mao.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum