SanDisk Sansa M200 "First to match the iPod nano"

Permalänk
Medlem

SanDisk Sansa M200 "First to match the iPod nano"

http://www.sandisk.com/pressrelease/20051004.htm

Sandisk släpper alltså en ny flash spelare med 4GB minne och ett rek. konsumentpris på 200 USD. Vilket i Svenska priser bör betyda ganska precis 2000kr. (Jämför med iPod Nano, 249 USD, 2499Kr).

FM-Radio, använder vanliga AAA batterier (19 timmar), röstinspelning, DRM etc.

Ingen färgskärm visserligen, ingen flashig design, men ett bra pris och den repar nog inte lika lätt som nanon

Ett problem för dem blir säkert att göra ett bra GUI, för med så mycket minne är det ett måste...

2GB för 1599:-.

Inte helt tokigt för somliga kanske? Vad tycker ni? I min bok hade den vunnit över nanon om den hade varit lite vackrare. Gillar inte det där tjockare partiet och att den sedan "smalnar av" där... ser becht ut.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk

Jäklar... hade tänkt mig en mycket fulare skapelse när jag läste om den. Men den var ju sketsnygg för att komma från Sandisk!

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Medlem

Bättre än Nano, Apple hindrar ju en från att använda den som bärbar hårddisk.

Permalänk
Medlem

Helt klart intressant, bara att vänta på det svenska priset då

Permalänk
Medlem

skabb om man jämför med nanon... inte ens i närheten av samma stil...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

FM-radio, standardbatterier är en klar fördel Sandisk.

Däremot blir den tjockare och det är just
tunnheten som Nanon står för.

Permalänk
Medlem

ja vacker var den inte, men å andra sidan så slipper man itunes

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denethor
Bättre än Nano, Apple hindrar ju en från att använda den som bärbar hårddisk.

Eh, nej det gör dom inte.

Visst är det bra med alternativ, men det här var ett riktigt dåligt försök att komma ikapp Apple. Den är fruktansvärt ful, inga laddningsbara batterier, liten och monokrom skärm och Sandisks är inte direkt mästare på att göra bra gränssnitt. Och vem sjutton lyssnar på radio? Om man har 4GB av sin favoritmusik så är väl radio ganska onödigt?

Och så har ju inte sandisk iTunes, stor nackdel.

Permalänk
Medlem

Huga, fy fan så hemsk. SanDisk har nog anställt ett par vinögda designers från IKEA...

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
inga laddningsbara batterier

Torde väl vara ganska valfritt. Det är väl bara att skaffa laddningsbara AAA?

Citat:

Och vem sjutton lyssnar på radio?

"Dagligen lyssnar 78,8 procent av befolkningen (9-79) år på radio,"
http://www.sr.se/omsr/press/press2004/0416.stm

Permalänk

Jävligt trevligt med radio, och bra pris också. Kommer nog att sälja rätt bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quartus
Torde väl vara ganska valfritt. Det är väl bara att skaffa laddningsbara AAA?

"Dagligen lyssnar 78,8 procent av befolkningen (9-79) år på radio,"
http://www.sr.se/omsr/press/press2004/0416.stm

Visst kan man skaffa laddningsbara batterier separat, men det blir mer att tänka på. Med iPoden behöver man inte bry sig, bara låta den sitta i usb-porten lite extra länge när det börjar ta slut.

Radio lyssnar man ju bara i brist på annat. Enda gången folk jag känner lyssnar på radio är i bilen.
Och när iTunes har podcasts blir ju radio ännu onödigare, varför lyssna på skit som någon annan valt när man kan välja själv?

Permalänk
Medlem

Näe, du har rätt. FM-Radio är något som finns för alla som inte har en iPod. Rix-Fm rapporterar att dom håller på att gå i konkurs då fler och fler skaffar iPod. Radio är helt värdelöst och ingen vill lyssna på det tydligen.

Att kunna strömma obegränsat med inehåll till sin spelare vart man än befinner sig i världen är en helt värdelös funktion som man endast använder i brist på en iPod.

Fan vad jag önskar att jag ägde en iPod.

Och laddningsbara batterier separat.. huvva. Hur fan orkar man? Det skulle utan tvekan okupera mitt huvud hela dagarna. "Jag måste ladda batterierna - separat!". Att jag kan ta med mig några extra och förlänga batteritiden markant är ju helt värdelöst. Och iaf jag skulle befinna mig någonstans i världen där jag inte har tillgång till min dator, varför skulle det då vara bra att kunna gå och köpa några vanliga AAA batterier hursomhelst? Vilken värdelös funktion. med iPod har man ju helt enkelt slut på batteri då, inget mer att tänka på. Dessutom behöver man bara släpa på USB kabeln med iPod, man slipper tänka på att bära med sig några batterier.

Kontrollerna ser bra ut, bara dom nu har lyckats göra ett bra gränssnitt. Det vet vi ju inte än... men dom lyckades ju väldigt bra med sina tidigare spelare.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Visst kan man skaffa laddningsbara batterier separat, men det blir mer att tänka på. Med iPoden behöver man inte bry sig, bara låta den sitta i usb-porten lite extra länge när det börjar ta slut.

Radio lyssnar man ju bara i brist på annat. Enda gången folk jag känner lyssnar på radio är i bilen.
Och när iTunes har podcasts blir ju radio ännu onödigare, varför lyssna på skit som någon annan valt när man kan välja själv?

Visst blir det lite mindre krångel med inbyggt. Problemet blir dock när man inte har tillgång till usb-port. Har själv en JOS vilkens nackdelar märks tydligt om man åker iväg någonstans, särskilt då den redan har dålig batteritid, för att inte tala om ipodens...

Angående radio så är det trots allt många som inte lyssnar för musikens skull, hur skulle man annars förklara P3:s popularitet före kommersiella mer musikinriktade kanaler som t.ex. RixFM? Allt tjöt och tugg om aktuella händelser får man inte genom iTunes, Yahoo eller MSN.