World of Warcraft - tråd #2

Permalänk

är det bara på argent som world server is down?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
ta bort WTF och WDB mapparna. Löser de flesta problem.

Hade samma sak, men jag tror för mig hjälpte de att relogga, lr så var de då jag tog bort wtf och wdb. Kommer inte ihåg va ett tag sen...

^

Tack så mkt för hjälpen det hjälpte

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb | HD 4870@CrossFireX | Gigabyte GA-X48-DS4 | Corsair TX750W | WD 640gb |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av byvall
Fan vad sne jag blir..behöver hjälp,Allt börgade med att jag inte kunde logga ut i IF för då kommer jag inte in utan att bli dissad efter 1min..sen nu då.Jag ser inte min gubbe jag ser inte vissa saker i mitt inventory där min gubbe ser ut som ett vitt spöke..alla mina talents och saker jag har i ryggsäcken är det ett frågetäcken över..:(

nån som gar hafft det här problemet?

Länkar en bild på hur det ser ut nu,

http://img426.imageshack.us/img426/3015/mmmmmmmmm1pa.jpg

Om du har nForce så disabla Checksum Offload i nätverksinst. Det funkade för mig.

Permalänk
Medlem

har haft det så 2 ggr : /
men reloggade så fungerade fint igen

Visa signatur

60 Human Paladin. Skullcrusher
60 Troll Hunter, Ravencrest

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Sluta spela om det laggar, det är enda sättet att fixa det. Blizzard har släppt in för många på varje server helt enkelt.

Uttala dig inte om saker du inte vet något om. Nej, det har ingenting att göra med att servrarna är överbelastade. Visst, det är de men då blir det köer och det laggar lite halvtaskigt, pingen stiger osv. Detta som varit de senaste veckorna är något _helt_ annat och har ingenting med varje enskild server att göra, laggar lika mycket på alla servrar som ligger på samma ställe oavsett om den är lowpop eller highpop. Något är fel, sen om det handlar med routningen till deras datacenter, i deras datacenter, om det hänt något i mjukvaran i 1.8 som skapar detta lagg eller vad det nu är kan man inte veta. Men det har ingenting med överbelastade realms att göra.

Visa signatur

hmm

Permalänk

Mitt UI:

http://img253.imageshack.us/my.php?image=silvionui3ji.jpg

Som ni ser laddade jag hem myTarget och myModel men har inte hunnit med mer än så. Vissa grafiska problem kvarstår som jag inte hittar felet till. T.ex. texturfel i Titanpanel och vid manasiffrorna. Nån som vet kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Mitt UI:

http://img253.imageshack.us/my.php?image=silvionui3ji.jpg

Som ni ser laddade jag hem myTarget och myModel men har inte hunnit med mer än så. Vissa grafiska problem kvarstår som jag inte hittar felet till. T.ex. texturfel i Titanpanel och vid manasiffrorna. Nån som vet kanske?

Många andra har haft samma problem, ungefär som punkter under texter osv... sök runt lite på blizzards forum...

Edit: Visste inte att du fortfarande var aktiv på Sweclockers, är du doktor nu eller?

Permalänk
Medlem

Till er alla som gnäller på lagg.

sluta förtusan att gnälla och gör någon åt det istället.

http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?ForumName=wow-tec...

kthxbye.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Många andra har haft samma problem, ungefär som punkter under texter osv... sök runt lite på blizzards forum...

Edit: Visste inte att du fortfarande var aktiv på Sweclockers, är du doktor nu eller?

Nein...sjuksyrra. Jobbar med endokrinologi och gastroenterlogi (hormonsjukdomar mag-tarm).
Läser troligen vidare inom intensivvård och narkos och möjligen om ett par år till läkare. Får se.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Nein...sjuksyrra. Jobbar med endokrinologi och gastroenterlogi (hormonsjukdomar mag-tarm).
Läser troligen vidare inom intensivvård och narkos och möjligen om ett par år till läkare. Får se.

Hurray för dig!

Nog med offtopic...

"Disconnected" när jag försöker komma in på Twisting Nether, jag vill bara köra en trick or treat innan jag gick o la mig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billy
Måste ju fråga.
Hur många här lirar på Al'Akir?

jodå Exerox, profil nedanför

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Vad är en bra specc på en rogue eg? Jag har en rogue nu lvl 28 och jag har funderat och funderat på hur jag ska specca den.

som det är tänkt nu är det

13 assassination
7 combat
31 Subtelty

att smyga mkt och använda daggers för ambush / backstab

MEN har även funderat på att använda 1h svärd och specca till mer Combat...

vilket är att föredra?... naturligtvis är det efter smak och tycke, men lite respons vore kul

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk

Synd att inte Eye of Shadow är värda mycket nuförtiden, fick inte ens såld en för 175g. Och dessutom hade vi ju hittat två stycken på under en timme. :/

Visa signatur

E ä e å å i å ä e ö meaning There is a small river and in this small river there is an island .

Permalänk
Avstängd

men bra för priests

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
är det bara på argent som world server is down?

Det var några som skulle raida Darnassus

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk

mina talents just nu... http://www.worldofwarcraft.com/info/classes/warriors/talents.... vad skall jag lägga resten på?

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk

Länken funkar inte. När du är klar väljer du save template och copypastar länken här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phasio
jodå Exerox, profil nedanför

Bwahahhaha! Våran guild fixade svärdet åt dej, det tycker jag du kan skriva i din sign!

Verkar vara populärt med svenska MT's, vår MT samt mainhealer är svenskar
När jag tänker efter, 20 / 80 är svenskar i vår guild. Svenskar är en sjujädrans exportvara!

// Eriond

http://sotg.sauft.org/
http://wow.allakhazam.com/profile.html?270107

Permalänk

Vad var ens andledningen till att de ökade dropchansen så mycket på Eye of Shadow?

Var det för att stora guilder campade kazzak hela tiden eller för att priests tyckte det var jobbigt att farma demonerna efter den?

VARFÖR görs inget åt Forors om de nu gör så här med Eye of Shadow, ja menar jämför. Foror's skulle jag säga är grymt mycket svårare att få tag i, vi tvingas farma DM hela dagarna och har oftast ingenting att visa upp efter det.

Nu har de dessutom nerfat vägen man kunde farma east och warpwood kan inte längre droppa boken, hur kul känns det på en skala?

VARFÖR inte lägga forors i majordomos kista som eye of shadow, hunter lövet m.m, vad i helvete är andledningen till att vi ska tvingas till DM farmning som inte leder till nåt..:(

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Om du har nForce så disabla Checksum Offload i nätverksinst. Det funkade för mig.

Blev tillsagd av en snubbe på blizzard att göra detta, fäljde hans instruktioner men hittade det inte :P. Har nforce.

EDIT: Kan någon hjälpa mig hitta ovannämnda inställning..?

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88
Blev tillsagd av en snubbe på blizzard att göra detta, fäljde hans instruktioner men hittade det inte :P. Har nforce. EDIT: Kan någon hjälpa mig hitta ovannämnda inställning..?

Nu har jag inte nforce i denna burk, men prova:

Startmenyn -> Högerklicka "Den här datorn" och välj "Hantera" från menyn som dyker upp. Klicka "Enhetshanteraren", dubbelklicka på "Nätverkskort" (eller en gång på +:et), dubbelklicka på ditt NForce/NVidia nätverkskort. Klicka på fliken "Avancerat", leta upp "Checksum Offload" i listan och disabla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Vad var ens andledningen till att de ökade dropchansen så mycket på Eye of Shadow?

Var det för att stora guilder campade kazzak hela tiden eller för att priests tyckte det var jobbigt att farma demonerna efter den?

VARFÖR görs inget åt Forors om de nu gör så här med Eye of Shadow, ja menar jämför. Foror's skulle jag säga är grymt mycket svårare att få tag i, vi tvingas farma DM hela dagarna och har oftast ingenting att visa upp efter det.

Nu har de dessutom nerfat vägen man kunde farma east och warpwood kan inte längre droppa boken, hur kul känns det på en skala?

VARFÖR inte lägga forors i majordomos kista som eye of shadow, hunter lövet m.m, vad i helvete är andledningen till att vi ska tvingas till DM farmning som inte leder till nåt..:(

Kan säga att vi har dödat kazzak dom senaste 20 gångerna eller så. Har du dessutom pakter med andra guilds i din faction så kan du nästintill garantera att den andra factionen knappt får röra han. Antar att det var sånt som avgjorde. Dessutom är det svårare att farma utomhus i pvp zoner, speciellt också eftersom eliter respawnar långsammare utomhus.

Citat:

citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Om du har nForce så disabla Checksum Offload i nätverksinst. Det funkade för mig.

Varför ska man göra det? Vad blir det för bättre av det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arch

Varför ska man göra det? Vad blir det för bättre av det?

Jag har haft mycket problem att min char inte syns, eller att spelet aldrig joinar kanalerna, att jag får mkt dissconnect. Får endel items som är röda "?" i inventory, etc.

Mailade blizzard och de sa att jag skulle göra det, gjorde det nu och får se om det hjälper.

EDIT: Tack Buio )

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arch
Kan säga att vi har dödat kazzak dom senaste 20 gångerna eller så. Har du dessutom pakter med andra guilds i din faction så kan du nästintill garantera att den andra factionen knappt får röra han. Antar att det var sånt som avgjorde. Dessutom är det svårare att farma utomhus i pvp zoner, speciellt också eftersom eliter respawnar långsammare utomhus.

Ok men fortfarande finns ju då alternativet att farma dem från demoner? Samt att du kan få den i Majordomos kista?

Samt jämför det med att få ihop en DM grupp och den nya cappen på hur många ggr/timme du kan göra en instans

Chanserna att få tag på ett öga överstiger iaf vida chansen att få forors.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Ok men fortfarande finns ju då alternativet att farma dem från demoner? Samt att du kan få den i Majordomos kista?

Nej, nu blandar du ihop dem. The Eye of Divinity droppas från domos kista, och det är den som startar questen. För att avsluta epicquesten måste du förutom att hjälpa de där spök-stadsborna även få tag på Eye of Shadow, vilket droppas från Kazzak eller demonerna i winterspring.

Apropå det. Skulle hjälpa en präst i guilden att farma ögat i Winterspring. De började i förväg, och jag kom dit när de var på den fjärde demonen eller nått sånt. Chargade in, körde en execute och gissa vad som droppades?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arch
Bwahahhaha! Våran guild fixade svärdet åt dej, det tycker jag du kan skriva i din sign!

Verkar vara populärt med svenska MT's, vår MT samt mainhealer är svenskar
När jag tänker efter, 20 / 80 är svenskar i vår guild. Svenskar är en sjujädrans exportvara!

// Eriond

http://sotg.sauft.org/
http://wow.allakhazam.com/profile.html?270107

Fixade svärdet? nåja, ni sålde iaf elementium ore

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RatFace
NU BLIR DET LITE RANDOM BILDER! xD

............länkar...........

jag, jag, jag... xD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Navy_FarM
haha jag har ju snackat med dig
spelar druid "weewe" i guilden illuminators

trodde jag var ensam om att lira skullcrusher från swec.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farner
Jag lirar också på Skullcrusher lvl 52 Gnome mage "Sigbritt"

Jag håller också till på Skullcrusher, men jag tillhör det gröna folket RatFace du dansade bra i Silithus

Visa signatur

Citera om du vill ha ett svar. Tack.

Permalänk
Medlem

Igår var det fin loot ifrån dom två drakarna efter firemaw..

Trinket med 56ap
Belt med 60ap

Sen Applenågot ring med 26agi..

Men tog inget sparar mina points till en dagger eller svärdet ifrån Chrom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Mitt UI:

http://img253.imageshack.us/my.php?image=silvionui3ji.jpg

Som ni ser laddade jag hem myTarget och myModel men har inte hunnit med mer än så. Vissa grafiska problem kvarstår som jag inte hittar felet till. T.ex. texturfel i Titanpanel och vid manasiffrorna. Nån som vet kanske?

Vad kör du för addons? Om du inte har något imot det, skulle du kunna .rara ner din addons mapp och lägga upp den någonstans? Tyckte det såg hur bra ut som helst

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billy
Måste ju fråga.
Hur många här lirar på Al'Akir?

*Räcker upp en hand*