Patch för Dualcore cpu i Win XP

Permalänk

Patch för Dualcore cpu i Win XP

Kom det inte en patch till XP för dualcore cpu som gjorde att XP drog mer nytta av just dualcore?

Någon som har en länk?

Tack!

Permalänk
Medlem

det hade jag ingen aning om

mig vill ha! nuuuuuuuuu!

länka nu! era latmaskar

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

Eftersom stöd för dualcore redan finns i Xp eftersom man kan köra både dual system och hyper treading så behövs ingen patch.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

Men detta gäller bara XP Pro va? Home har väl inte stöd för Hyperthreading eller dualcore va??

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

Re: Patch för Dualcore cpu i Win XP

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bredbandsbandit
Kom det inte en patch till XP för dualcore cpu som gjorde att XP drog mer nytta av just dualcore?

Någon som har en länk?

Tack!

finns drivrutiner till amd 64 Dual Core på AMDs hemsida... kör med dem men vet inte om det är någon strörre skillnad

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMannen
Men detta gäller bara XP Pro va? Home har väl inte stöd för Hyperthreading eller dualcore va??

XP home stödjer både HT och dual core.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
XP home stödjer både HT och dual core.

Nej .. XP home har endast stöd för en fysisk kärna, alltså den kan inte utnyttja Dual Core .. men den har stöd för logiska processorer vilket medför att HT fungerar.

Permalänk
Medlem

vart kan man ladda ner denna fixen?
antar att den inte bara ligger uppe på windowsupdate då alla inte har x2 prollar..

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL

Nej .. XP home har endast stöd för en fysisk kärna, alltså den kan inte utnyttja Dual Core .. men den har stöd för logiska processorer vilket medför att HT fungerar.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5766761...
Det grundar jag mitt på. Men får väl vänligt reservera mig mot fel eftersom jag inte kunnat testa detta själv (ev kan ju stödet ha introducerats senare, typ SP2 eller så när multicoreteknik kommit på tapeten). Men att både AMD och Microsoft skriver att det ska fungera känns faktiskt tillräckligt starkt.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNi
vart kan man ladda ner denna fixen?
antar att den inte bara ligger uppe på windowsupdate då alla inte har x2 prollar..

prova att läsa artikeln/kommentarerna till den.