Multi-core åt massorna

Permalänk
Melding Plague

Multi-core åt massorna

<font style="font-size: 10pt"><b>Multi-core åt massorna</b></font> <small class="small">tisdag 6 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Förr eller senare kommer dual core-processorer sälja bättre än single core-varianter enligt processortillverkare. Frågan är bara när detta kommer att hända. Intel hoppas på att de själva kommer nå den här punkten tredje kvartalet 2006. Analysfirman Gartner menar även att majoriteten av alla processorer kommer ha flera kärnor år 2007:
<br />
<br /><i>"By 2007, dual-core processors will represent the majority of units shipped. Dual-core processors will deliver the greatest advance in performance since the introduction of the 386, but developers and users must test and tune their software to receive the full benefit of this performance boost."</i>
<br />
<br />Intressant är även att 2007 även är året där processorer med fyra kärnor kommer att introduceras av AMD och Intel.
<br />
<br />Läs mer hos <a href="http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20051201235525.html" target="_blank">X-bit labs</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

mm quadcore =D
samt 4GB minne ...

fast det dröjer nog till 2008 innan det är billigt nog

Visa signatur

https://www.piratpartiet.se/ - Ljuset i politiskt mörka sverige
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

Permalänk
Medlem

ge mig 512 kärnor

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

Fram tills att fler program stöder flera kärnor är jag 100% nöjd med mina två kärnor...

När mitt gamla moderkort dog och jag var tvungen att byta till min gamla socket 754 3200+ känndes den hopplöst trög i gämnförelse med min 4400+.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

Tredje 2006? Jag gissar på slutet av andra. Redan idag börjar ju fler och fler X2 säljas väl, då det är ett bra sätt att lura folk på. "Din gamla dator hade bara en processorkärna, DEN HÄR JÄTTENYA INTEL PENTIION HAR DUBBLA PRÅCCESÅÅÅRER!"
(Lura är väl att ta i iofs).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet

Förr eller senare kommer dual core-processorer sälja bättre än single core-varianter enligt processortillverkare. Frågan är bara när detta kommer att hända.

När dom sänker priserna. Precis som vanligt.