Permalänk
Medlem

Fuck, beställde ett psp ifrån Gametronics igår.. kom senare att tänka på att det kanske inte är 2.0 firmware. Vet någon vad de har för version?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Aha är det tenchi-browsern. Det är på japanska och inte kinesiska.

Dessa webbläsare finns till PSP:
Wipeout-browser
Tenchi-browser
Fired Up-browser
Firmware 2.xx browser från sony

Jag har testat alla förutom 2CH. Den inbyggda i 2.xx fungerar så klart bäst. Wipeout är sämst då det inte finns någon bakåtknapp och att man måste köra genom ett dns-hack. Tenchi funkar riktigt bra då man har en egen startsida och att det går att starta direkt från PSP-menyn. Ett minus till tenchi är att det går inte att köra med "dölja korruptdata tricket". Fired Up funkar typ som Wipeout, men har bakåtknapp. Man kan även ha en egen startsida med Fired up browsern.

edit: Efter att ha kollat på lite bilder från "Me & My Katamari Damacy" blir jag verkligen sugen på det spelet. Originalspelet till PS2 släpptes aldrig här i Europa, men jag har kollat på lite video och det verkar ritkigt kul. Nu när det släpps till PSP, kommer det nog bli ett köp. PSP-versionen har även 2d-minispel som ser riktigt tufft ut:
http://pspupdates.qj.net/kata37_1216.jpg

Wipeout har ju en bakåtknapp, nämnligen L. Det går även att köra utan DNS hack genom att modda lite filer. Tenchi No Mon går förövrigt att gömma den korrupta datan på, bara det att du måste återställa dina systeminställningar efter.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Ok, då hade jag tydlgen fel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
om vad då dräparen?

Om firmware, emulatorer etc. Kanske är olagligt iofs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dräparen
Om firmware, emulatorer etc. Kanske är olagligt iofs.

kolla www.pspupdates.com deras forum har bra faqs för sådant

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

har haft en psp sen realesen och jag är verkligen nöjd, jag har beställt min andra nu (ceramic white), men blir nog att sälja den första hehe

Permalänk
Medlem

Vilket spel tycker du är roligast då? du lär väl ha provat några om du haft psp såpass länge.

Permalänk

Oj, 3 dagar sedan sista inlägget, inte på förstasidan längre...

Hur som helst.
Skulle någon kunna sammanfatta vad som gäller för PSP nu?
Ja, jag skulle kunna läsa igenom de 20 senaste sidorna, eller så frågar jag er.

1. Vilka firmware har stöd för hemmagjord programvara?
2. Vilka firmwaremodeller finns ute på marknaden nu?
3. Hur är det med 4GB-disken med X2-batteri. Sticker den ut ur PSPn? Är den bra? Kostar trots allt 2k, det är över 4k för PSP+4gb hdd
4. Hur är det med SNES samt Genesis-emulatorerna, funkar det utan hack? Hur lång är batteritiden när man kör låt säga Sonic the Hedgehog eller liknande spel som drar en del?
5. Finns det någon bra mediaspelare som klarar MOD, MID, IT, NSF, SID etc?
6. Hur är det med webbrowsern, skulle jag smärtfritt kunna läsa Sweclockers i originalform? (Alltså inte någon specialanpassad version)
7. Vad jag har förstått finns det klocka och datumfunktion inbyggd. Finns det något program som ger alarm-möjligheter? Min klockradio buggar, och det är inte särskilt tufft att köra med mobilen, så...
8. Finns det något program som ger mig åtkomst till hårddisken på Wlan-datorn? Alltså, att man trådlöst kan spela upp musik från datorn som skickar ut WLANet. På så sätt bör jag kunna koppla in PSPn till stereon, och på så sätt spela upp musik från datorn i stereon trådlöst.
Likaså, går det att streama video på samma sätt? (Dock utan att koppla den till något såklart, då PSP inte har någon video-ut-funktion).

Det blev en del frågor på en gång, men lyckas ni övertala mig så har ni värvat en ny PSP-pojke. Är tämligen ointresserad av spelen.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

1.0, 1.5 och 2.0. Sen har man genom något hål i GTA: LCS fått igång "Hello World" på 2.6, eller 2.01

(inte säker på dessa)
1.5 (har man tur så kan man hitta), 1.51, 1.52, 2.0, 2.01
(finns en lista där de står, och hur man kan se vilken fw det är på PSPn genom att kolla på baksidan av kartongen)
Edit: http://pspupdates.qj.net/2005/12/know-firmware-before-you-buy...

3. Hur är det med 4GB-disken med X2-batteri. Sticker den ut ur PSPn? Är den bra? Kostar trots allt 2k, det är över 4k för PSP+4gb hdd

PSPn kommer bli tjockare, och sticka ut lite på sidorna. Fast enligt de som gjord dem så "Blir det bara skönare att hålla" hmm. Har inte det så kan inte säga om de är bra eller dåligt.

4. Hur är det med SNES samt Genesis-emulatorerna, funkar det utan hack? Hur lång är batteritiden när man kör låt säga Sonic the Hedgehog eller liknande spel som drar en del?

SNES funkar bra tycker jag, om man klockar till 333mhz, sen finns det över känsliga som säger att de upplever hack.
Inte testat genesis.
Då man måste klocka till 333mhz, så tar de mer på batterierna, men min visar runt 4h spel tid.

?

6. Hur är det med webbrowsern, skulle jag smärtfritt kunna läsa Sweclockers i originalform? (Alltså inte någon specialanpassad version)

Läsa går det ganska bra. Men skriva är inget man vill göra. Tar en himmla tid. Fast kommer det ett externt tagenbord så borde de också gå.

7. Vad jag har förstått finns det klocka och datumfunktion inbyggd. Finns det något program som ger alarm-möjligheter? Min klockradio buggar, och det är inte särskilt tufft att köra med mobilen, så...

Hör de något om det. Eller så var det någon som leta efter ett liknande, vet inte.

8. Finns det något program som ger mig åtkomst till hårddisken på Wlan-datorn? Alltså, att man trådlöst kan spela upp musik från datorn som skickar ut WLANet. På så sätt bör jag kunna koppla in PSPn till stereon, och på så sätt spela upp musik från datorn i stereon trådlöst.
Likaså, går det att streama video på samma sätt? (Dock utan att koppla den till något såklart, då PSP inte har någon video-ut-funktion).

Borde gå om du köper till en sak, kommer inte ihåg va den heter... Men du kopplar den till datorn så skickar den ut de trådlöst som PSPn kan ta upp, fast då krävs det 2.6...
Kostar en del, så måste man ha 2.6, så ingen homebrew.
Fast läste om att man kan lyssna på web radio så då kan du spela upp på nätet, och ställa in kanalen på pspn och därifrån till steron, lite krångligt men borde gå.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Oj, 3 dagar sedan sista inlägget, inte på förstasidan längre...

Hur som helst.
Skulle någon kunna sammanfatta vad som gäller för PSP nu?
Ja, jag skulle kunna läsa igenom de 20 senaste sidorna, eller så frågar jag er.

Det blev en del frågor på en gång, men lyckas ni övertala mig så har ni värvat en ny PSP-pojke. Är tämligen ointresserad av spelen.

3. Den sticker ut en hel del och gör PSP:n betydligt klumpigare. Till musik och Video är den dessutom rätt så värdelös, då den buffrar ungefär var 30:dje sekund, vilket orsakar irriterande hack på en halv sekund.

4. Beror på. Chrono Trigger i 333mhz med 44khz ljud och utan något grafiskt filtrer ligger ungefär runt 25-30 fps i stridsscenerna. FF6 med samma inställningar ligger runt 20, Contra - Alien Wars snittar på 50-60, Secret Of Mana snittar 50 och Super Mario World runt 46-60. Skiljer rätt mycket ifrån spel till spel. Sedan ifall det är spelbart är en annan femma. När det gäller Genesis ligger nästan alla spel på runt 30 fps, inklusive Sonic 1,2,3 samt Knuckles expansionen.

5. Finns ingen som fungerar tillfredställande. Antagligen så spelar de bara en låt oändligt, har inte stöd för alla instrument och liknande.

6. Den officiella fungerar hyffsat. Naturligtvis inget substitut till en riktigt PC eller ordentlig Smartphone, men för mindre grejer fungerar det utmärkt. Jag använder den till att styra min Xbox tex.

7. Inget officiellt, men hemmagjorda program har den funktionen.

8. Ja. För musik finns det ett antal alternativ, för video existerar inget för tillfället förutom Sony´s egna grejer som kostar mer än vad det är värt. Hemmagjord mjukvara är det som gäller.

Visa signatur

<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Tack till er båda! Nu förstår man lite mer.

Kazen - Webhallen säljer firmware 2,5 just nu (på Giga Pack).
Okej, hårddisken är inget att tänka på alltså. Nåja, 1GB duger för video och sånt, med hård komprimering så får man plats med runt 5 timmar video på 1GB.
Synd att den inte klarar av någon chipmusik.

Då det finns en mp3-spelare, så gissar jag att Sonys officiella spelare (som sitter i PSP från början dvs) klarar av MIDI?
I absoluta nödfall kan man alltid konvertera om chipmusiken till wav, och sedan till midi. Inget superljud kanske, men det borde funka?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Tack till er båda! Nu förstår man lite mer.

Kazen - Webhallen säljer firmware 2,5 just nu (på Giga Pack).
Okej, hårddisken är inget att tänka på alltså. Nåja, 1GB duger för video och sånt, med hård komprimering så får man plats med runt 5 timmar video på 1GB.
Synd att den inte klarar av någon chipmusik.

Då det finns en mp3-spelare, så gissar jag att Sonys officiella spelare (som sitter i PSP från början dvs) klarar av MIDI?
I absoluta nödfall kan man alltid konvertera om chipmusiken till wav, och sedan till midi. Inget superljud kanske, men det borde funka?

He, tyvärr så pallar den inte midi, utan endast MP3, deras egna Atrac3 och okomprimerad WAV.

Visa signatur

<Zaq> shot

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
He, tyvärr så pallar den inte midi, utan endast MP3, deras egna Atrac3 och okomprimerad WAV.

Den klarar också av AAC.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halligalli
Den klarar också av AAC.

Just det, det stämmer. Men den pallar ju inte musik som är köpt ifrån I-Tunes med DRM skydd, tråkigt nog.

Visa signatur

<Zaq> shot

Permalänk
Medlem

För er som inte vet, har PSP OSS släppts. Det är ett "skal" som funkar rätt hyffsat!

http://pspupdates.qj.net/2005/12/psp-oss-version-01-beta-rele...

Permalänk
Medlem

Det ska finnas en liten SID-spelare, har inte testat den själv så om det fungerar bra eller inte är ju frågan.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

fick hem wipeout och metal gear acid häromdan och är mkt nöjd med spelen.
lite tråkigt att man inte kunde få in alla expansioner till wipeout på ett 32mb ms så jag fick ta och beställa ett 512 sandisk gaming från dustinhome till det överkomliga priset 395 kr. tog en playgear pocket från logitech också för att komma upp i 500 och fraktfritt

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Om jag nu fattat allt rätt e de 1,0 1,5 eller 2,0 som gäller om man ska köra emulatorer? Finns de nått ställe där man kan köpa en psp o va säker på att få någon av dom 3??

Visa signatur

FinX

Permalänk
Medlem

version 1.5 är det du ska ha isåfall.

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finx
Om jag nu fattat allt rätt e de 1,0 1,5 eller 2,0 som gäller om man ska köra emulatorer? Finns de nått ställe där man kan köpa en psp o va säker på att få någon av dom 3??

Du kan kolla på förpackningen om vilken firmware du får:
http://pspupdates.qj.net/2005/12/know-firmware-before-you-buy...

Du lär inte hitta någon 1.5, men 1.52 och 2.0 kan finnas kvar. Med 2.0 kan du nedgradera till 1.5.

Permalänk

En europeesk 1.5 är helt omöjlig att hitta med tanke på att de inte finns, köper man nu så gissar jag på att man får nog en 2.00 eller 2.01. 1.00 fanns bara ett tag i japan innan 1.5 kom, så de är väldigt ovanliga.
Men om man absolut måste ha en 1.5 finns det faktiskt fortfarande nya att köpa på www.videogamesplus.com.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem

va det inte nåt snack om att man inte kunde köra liberty city stories o andra nya spel på nån version lägre än 2.5?

jag funderar starkt på att köpa en psp, version 1.5... dock så e det ganska dyrt, 2500-3000kr för ett psp med 1gb minne...

Permalänk

Har några funderingar kring psp. Det står att det fungerar att spela MP4 filer på psp:n, men jag vet inte var jag ska lägga dom?:S det står inte i manualen.. så vet ni var man ska lägga dom? Försökte göra en "Video" mapp i PSP mappen, precis som när man ska lägga in MP3filer för då gör man ju en mapp som heter "Music".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JimpaStockholm
Har några funderingar kring psp. Det står att det fungerar att spela MP4 filer på psp:n, men jag vet inte var jag ska lägga dom?:S det står inte i manualen.. så vet ni var man ska lägga dom? Försökte göra en "Video" mapp i PSP mappen, precis som när man ska lägga in MP3filer för då gör man ju en mapp som heter "Music".

Lägga dem i x:\MP_ROOT\100MNV01

GTA: LCS kan man inte spela på versioner lägre än 2.0, funkar inte ens om man har version changer.

Andra spel som kräver 2.0 går att spela om man har Version Changer, som lurar spelet att tro du har 2.0>

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChAoX
va det inte nåt snack om att man inte kunde köra liberty city stories o andra nya spel på nån version lägre än 2.5?

fick GTA: LCS is julklapp , jävligt najs spel asså , jag har 2.0 och det funkar!

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Hej alla. Fick igår en PSP i julklapp. Öppnade paketet och upptäckte att PSPn hade firmwaren 2.01 vilket gör att jag inte kan spela homebrews på den. Idag gick jag därför till OnOff och köpte en andra PSP med firmwaren 1.52 vilket efter lite nedgraderingsmetoder gör att jag kan spela mina homebrews. Dock uppstod ett problem. När jag jämförde min 2.01 PSP med min 1.52 PSP så upptäckte jag att 1.52 versionen var betydligt sämre när det gällde knapparna och kvalitén. X knappen är sladdrig och det är knappt något motstånd för att trycka in den :S, de övriga home, start, select,är mycket mycket segare än 2.01 PSPn, och även min batterilåda på 1.52 sitter lite taskigt. 1 utav dom ska jag lämna tillbaka. Vad ska jag göra? Är det svårt att få tag på en 1.52 version i dagsläget och ska jag därför behålla den? Är det olika prestanda i 1.52 vs. 2.01 maskinen? Är rädd för att om jag köper 1.52 versionen så får jag äldre prylar i den som kanske är sämre än om jag hade tagit 2.01? Hjälp mig killar asså! /Johan

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av j_runbert
Hej alla. Fick igår en PSP i julklapp. Öppnade paketet och upptäckte att PSPn hade firmwaren 2.01 vilket gör att jag inte kan spela homebrews på den. Idag gick jag därför till OnOff och köpte en andra PSP med firmwaren 1.52 vilket efter lite nedgraderingsmetoder gör att jag kan spela mina homebrews. Dock uppstod ett problem. När jag jämförde min 2.01 PSP med min 1.52 PSP så upptäckte jag att 1.52 versionen var betydligt sämre när det gällde knapparna och kvalitén. X knappen är sladdrig och det är knappt något motstånd för att trycka in den :S, de övriga home, start, select,är mycket mycket segare än 2.01 PSPn, och även min batterilåda på 1.52 sitter lite taskigt. 1 utav dom ska jag lämna tillbaka. Vad ska jag göra? Är det svårt att få tag på en 1.52 version i dagsläget och ska jag därför behålla den? Är det olika prestanda i 1.52 vs. 2.01 maskinen? Är rädd för att om jag köper 1.52 versionen så får jag äldre prylar i den som kanske är sämre än om jag hade tagit 2.01? Hjälp mig killar asså! /Johan

det mesta funkar väl på 2.01 maskinen med eboot loader?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

nej, tror bara att det gäller 2.00 versionen =/. 2.01 finns bara hello world meddelandet till. Det är riktigt svårt.. vad säger ni ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Där har du ett dilemma. Jag skulle valt att kunna köra homebrew men samtidgt ha sämre kvalité på produkten. Men jag tror nog att det kommer komma en lösning i framtiden som gör att du kan nedgradera eller köra homebrew på nyare firmware.

Permalänk
Hedersmedlem

jag köpte min för 2 veckor sen på Maxi,
min var version 1.52