Permalänk
Medlem

Vilken kabel ska det vara till molex

Hallå.

ska bygga mig några egna molex(vet att det är ett företag som heter så men alla ve vad jag menar när jag skriver molex)
har hittat själva kontakterna men jag undrar vilken kabel som jag ska använda mig av, vill köpa de på http://www.elfa.se eller på http://www.kjell.com/

vill ha kabel som är snarlik de som sitter som standard.

Tack på förhand.

Permalänk

ta en som är specad för över 10A så är det helt lungt..

annars så kan du slakta ett gammalt agg på kablar så vet du att du får samma eller nästan samma spec på sladdarna... OBS om du löder eller sockerbit så isolera bra (krympslang) om du ska ha krympslang om en sockerbit så köp 2-3 olikastorlekar en som går över sockerbiten och sedan en som går över den där första som inte gick ända intill kablarna.. köp hem lita sleevning samtidigt.. är inte alls svårt att göra det

ska inte säga så mkt mer då MBY kommer o leker då...

edit: tror de kablarna som sitter i agget är på 6A eller liknande det har det iaf stått på 3 y-delningarna jag har

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Tackar för svaret, jepp jag ska sleeva dom, tänkte köpa lite såna grejer från elfa okså.

Jag har letat runt på elfa.se men om jag ska vara ärlig så hittar jag inte några liknande kablar alls.

skulle du ha tid och kolla där och se om du kan hitta nått åt mig?
eller nån annan kanske har tid?

edit: kan detta vara nått att ha artikelnummer på http://www.elfa.se 55-402-08

Permalänk
Medlem

http://www.elfa.se/
inte elfa.com det är fel sida.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

Sorry, tänkte mig inte för,

Permalänk

jag skulle häldre slakta ett gammalt agg at eller atx agg på molex kontakterna o kablarna.. blir bättre.. sen så kan man få de gratis lite varstans.. behöver ju inte funka.. gå till någon datorfirma som reparerar datorer istället.. de brukar ha något de vill slänga eller sälja billigt.. bara att klippa så många sladdar man behöver o trycka dit i en socker bit eller löda... (krympslang)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
ta en som är specad för över 10A så är det helt lungt..

annars så kan du slakta ett gammalt agg på kablar så vet du att du får samma eller nästan samma spec på sladdarna... OBS om du löder eller sockerbit så isolera bra (krympslang) om du ska ha krympslang om en sockerbit så köp 2-3 olikastorlekar en som går över sockerbiten och sedan en som går över den där första som inte gick ända intill kablarna.. köp hem lita sleevning samtidigt.. är inte alls svårt att göra det

ska inte säga så mkt mer då MBY kommer o leker då...

edit: tror de kablarna som sitter i agget är på 6A eller liknande det har det iaf stått på 3 y-delningarna jag har

10 Amper är väl att ta i. 4 räcker,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
10 Amper är väl att ta i. 4 räcker,

kan aldrig vara för försiktig

Visa signatur

Intel Pentium 4 Prescott, 3.39 GHz | 1024MB DDR pc3200 | 2 st 250 Seagate Barracuda S-ATA | Radeon x600 pro 256 Mb | Hiper Type-R 580 W Black

Permalänk

gory.. en del snackar om att de kör runt 6-8a på en lina så varför inte??... dock så drar hela min burk kanske 3A (3 gamla hdds 1 fläkt ett ccfl rör... )dock inte modekortet inräknat...

sen vad du gnäller om 4 A .. de kommer ju bara bättre o bättre agg (q-tec släng dig i väggen) som har 25A eller där runt.. och skulle det inte vara bättre o vara på den säkra sidan?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
gory.. en del snackar om att de kör runt 6-8a på en lina så varför inte??... dock så drar hela min burk kanske 3A (3 gamla hdds 1 fläkt ett ccfl rör... )dock inte modekortet inräknat...

sen vad du gnäller om 4 A .. de kommer ju bara bättre o bättre agg (q-tec släng dig i väggen) som har 25A eller där runt.. och skulle det inte vara bättre o vara på den säkra sidan?

Ser ingen aledning till att ta en större kabel då de bara blir jobbigare att krympa stiftet,
Dom klablarna som normalt fall används i nätagget pallar inte 10Amper/st, du ska upp mot 2,5mm3, Kontakten typen som ni kallar molex är heller inte specad för 10Amper/stift så varför ha fetare kablar i onödan?