Går det att överlåta ens WoW-konto...

Permalänk

Går det att överlåta ens WoW-konto...

till någon annan och låta honom använda sitt kreditkort istället för mitt?

Permalänk
Medlem

Ja.

Visa signatur

System: Intel Pentium 2.4GHz (533) | Abit BE7 | 768Mb DDR | 6600GT | MX500
Jag har reserverat mig för felstavningar och/eller har fel i nåt jag säger.

Permalänk

ok. ska se om jag kan lista ut hur man gör då

Permalänk
Medlem

Se till att inte byta adress och sånt, annars blir det för uppenbart att kontot har bytt ägare.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk

Det bryter dock med EULAn, alltså kan kontot bli avstängt.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Det bryter dock med EULAn, alltså kan kontot bli avstängt.

För det första går det inte att upptäcka utan en totalt omrimlig instas från blizzard, Sen så lär inte blizzard göra minsta lilla försök att stoppa det då varken dom eller spelarna tar skada av det.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Avstängd

Dom tar ju skada av det. om nån som ska börja spela köper ett "gammalt" konto, istället för ett nytt i butik förlorar dom på det.

Permalänk
Medlem

Har en annan fråga, är det möjligt att Blizzard kan föra över en karaktär från ett account till ett annat om man äger båda accounten? Karaktären kommer vara på samma server också. Nån som vet?

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Har en annan fråga, är det möjligt att Blizzard kan föra över en karaktär från ett account till ett annat om man äger båda accounten? Karaktären kommer vara på samma server också. Nån som vet?

Inte än, men de har sagt att det kommer gå i framtiden.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K

Det diskuterades om att det skulle komma account transfer för en summa pengar. Vet dock inte om dom kommer genomföra det eller slopade iden helt.

Vet heller inte alla detaljer runt hur begränsat det skulle vara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
Dom tar ju skada av det. om nån som ska börja spela köper ett "gammalt" konto, istället för ett nytt i butik förlorar dom på det.

Men dom tjänar ju mest på månadskostnaden ändå så spela roll

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |