En kortlek till den som hjälper till

Permalänk
Medlem

En kortlek till den som hjälper till

Hej hej!
Jag och några polare driver en sida som handlar om poker. Vi skulle behöva nya ideér, nåt fräscht, eller innovativt. Hur skulle du göra om våran sida om du hade fria händer? Vill vill försöka vidga våra vyer och inte tänka i våra begärnsade banor

En kortlek till den som kommer med det bästa förslaget!

Våran sida kan du se om du klickar på mitt namn och går därifrån, vill inte göra reklam därav gör jag det så här krångligt. Hoppas man kan göra så här annars får ni gärna stänga ner denna tråd!

Tack på förhand!

Visa signatur

Driver Presenta.nu som ger dig presenttips när du behöver det

Permalänk
Medlem

Tycker den var ganska bra.
Du får nog specifiera dig lite mer vad du vill ha /behöver.
Jag utgår från att det är sidan du länkat i din profil?

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem

Jag tycker att sidan är väldigt snygg! Men ni borde göra någon slags knappar/bilder för kategorierna i forumet. Det känns lite ihoptrycktsom det är nu och det kan göra att man inte klickar sig vidare in bland trådarna.

Obs! Om det här mot förmodan är det bästa förslag ni får så avstår jag från kortleken.

Permalänk
Medlem

jag tycker faktiskt att den är störtbra... riktigt skön design, jag stengillar menyn, koden är rätt bra, lite för mycket tabeller för min smak, men whatever.

Det finns två designmässiga saker som jag finner tvivelaktiga då de känns "lite" fel, men det är verkligen detaljer... Och det är bakgrunden med toning som känns lite mysko, kanske skulle den sträckas ut, så att den inte blev upprepad... jag vet inte, alternativt enfärgad... Sedan är de de små rubrikfälten (dina tableheaders) som är grågröna, de ställer jag mig också svaaaagt tvivelaktig till då jag inbillar mig att färgerna kan vara smått "operfekta" så att säga. Ja, som sagt, detaljer, jag tycker att sidan är skitbra, men om den vore min så skulle jag experimentera med dessa bakgrunder och se om man kan få fram nåt bättre, men det kanske redan är perrffa!

Ah, copyrighttexten längst ner känns jävligt billig, lägg 10 minuter på den (typ vit bakgrund kanske) så blir det nog bättre...

"Startsida" och "Kontakta oss" hade skitful hovereffekt

Sökrutan har ju ingen submitknapp, och jag vet av erfarenhet att det är långt ifrån alla som fattar att det räcker med ett Entertryck, tro mig

Ah, det får duga, men jag tycker inte att sidan på något sätt är illa...

Permalänk
Medlem

Hmm.. Det kanske bara är jag, men jag tycker att det är lättare att läsa texten när den är utdragen så den "passar in" i rutan. Kommer inte ihåg hur man fixade det, men så texten blir utdragen till kanterna liksom. Argh, kan inte komma på vad man ska skriva för att fixa det bara. :/ text-align: stretch;? Aja, ni kanske fattar ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robino_
Hmm.. Det kanske bara är jag, men jag tycker att det är lättare att läsa texten när den är utdragen så den "passar in" i rutan. Kommer inte ihåg hur man fixade det, men så texten blir utdragen till kanterna liksom. Argh, kan inte komma på vad man ska skriva för att fixa det bara. :/ text-align: stretch;? Aja, ni kanske fattar ändå.

<div align="justify">text här</div>

Brukar själv ha det på mina sidor, man skall ju ha det i alla uppsatser för att det är lättare att läsa, så varför inte på webben?

Tyckte förövrigt att sidan var helt ok, blev faktiskt medlem precis

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk

Tack för all bra feedback! Det är lite för tekniskt för att en sån som jag ska förstå, men jag hänvisar denna tråd till vår websnubbe. Det är faktiskt vanne här på forumet som gjort loggon (cred till honom).

Permalänk
Testpilot

Har inga direkta "supertips" men en sak jag störde mig på var felstavningar. Läste recensionen om kortlekar och hittade flera på bara den:

Korten är också böjbara. Bårde ni och vi förstår att det givetvis gäller till en viss gräns men ändå

Ett perfekt alternativ för den som vill ge hemmapokerkvällen lite extra klass och få känna sig som Erick Lindgren och grabbara en kväll.

Denna gång från ett lite exklusivt bolag från(dubbla mellanslag)nordöstra Italie, nämligen från Modiano i Tireste.

När det är Modiano vet man lite vad man får och det är ju skönt.

Visst kan det känns bra med känsliga papperskotlekar men skall du lira två timmar om dagen i tusen år så kan du inte räkna med att den håller så bra.

I övrigt är språket mycket trevligt tycker jag men felstavningarna ger ett väldigt dåligt intryck och sidan känns mer oseriös än vad den kanske är.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Jag kan hålla med dig om felstavningarna hunden, men att resten av språket är "mycket trevligt" är en punkt som inte stämmer.
Det känns ihopslaffsat, osäkert och inte särskilt genomtänkt. Skaffa en anständig skribent som kan formulera sig.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don Johan
Jag kan hålla med dig om felstavningarna hunden, men att resten av språket är "mycket trevligt" är en punkt som inte stämmer.
Det känns ihopslaffsat, osäkert och inte särskilt genomtänkt. Skaffa en anständig skribent som kan formulera sig.

Hehe, kanske tog i lite men tyckte inte att det var några stora fel i det. Kunde varit mycket värre

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Riktigt snygg sida.

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Medlem

Fin sida
Undrar en sak: hur fick ni tillstånd att driva pokersida med spel osv? :/

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

Bakgrunden tycker jag ska vara låst så man ser den enbart så som den ser ut från början. Mörkare längst upp och längst ner även om man scrollar. Ingen aning om vad det heter, inte orkat med html på ett antal år så minnet sviker mig...
Startsida knappen som ligger till vänster om kontakta oss kan ni ta bort eftersom att när man ändå trycker på artiklar osv kan man trycka på startsida länst upp till vänster.
Kontakta oss kan man likagärna flytta till huvudmenyn.
Sök vet jag däremot inte vad man ska göra med, den tycker jag känns fel där men kanske blir bättre om man får bort "Startsidan" och "kontakta oss"
"Senaste nytt" och "5 senaste inläggen" skiljer sig i höjd för mig som kör Fx, borde vara samma höjd på båda.

Det var väl vad jag hade att säga. Ingen aning om någon annan tagit upp det, kollade nämligen inte så noga vad dom andra skrev

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
"Senaste nytt" och "5 senaste inläggen" skiljer sig i höjd för mig som kör Fx, borde vara samma höjd på båda.

Det är något vi försökt fixa men gått bet på... Allra störst skillnad i storlek på rutorna blir det i IE. På mac ser det mycket bättre ut, men det är fortfarande inte klockrent.
Bra tips! Ska fixas!

Permalänk
Medlem

jag skulle vilja att bakgrundsbilden var samma även när man scrollade (background-attachment?), nu är den oerhört jobbig

Visa signatur

Server 1 - P2 233MHz 224MB RAM. | | Server 2/Laptop 1 - P3M 933MHz 256MB RAM. | | Laptop 2 - P4HT 3.2GHz 1024MB RAM. | | Laptop 3 - PM 1.86GHz 512MB RAM. | | Stationär 1 - P4 1.7GHz 256MB RAM. | | Stationär 2 - P2 400MHz 512MB RAM.

Permalänk
Medlem

Länkarna är ju inte alls tydliga på min skärm iaf. T.ex. "Läs artikeln här" där "här" är länkat. Man ser knappt skillnad

Permalänk

Sex säljer så jag tycker att ni ska införa såna grejer, lite sexiga stön om man vill ha det när man klickar runt på sidan..

Nää nu vet jag!!! Ha lite skön bakgrundsmusik på sidan!! Sån man kan ha på när man surfar runt, besökeren blir ju både lugnare och vill vara mer på er sida, och kan surfa längre osv.. sen tipsar folk runt till eran sida så även ej pokerintresserade kollar på sidan bara p.g.a musiken, men då när dom är på eran sida så ser dom det fina i poker osv... HELT FANTASTISKT GRM IDÉ!!

Tips på musik kan ju vara sån där.. vad heter det? blip--bopp--- elektrisk musik eller nåt, blir ju rätt billigt. Ni kanske hittar några killar som vill göra sin musik mer känd och samarbetar med ni.. musik is the future, will you be a part of it?!?!?!!

Jaja, fråga i pm om min adress så du kan skicka kortleken

obs, strunta i sexgrejen i början

Visa signatur

See you, space cowboy.

Permalänk
Medlem

Tack för era svar!
Stavfelen suger vi vet! Skall ordnas meddetsamma. Språket kan väl kanske diskuteras Däremot kan vi poker, tro mig...

Vi bedriver inte nåt spel utan har bara gjort en sida där man kan diskutera och läsa om poker. Därav krävs det inte nåt tillstånd

Våran webnisse kollar på era förslag. Vi kör detta några dgar till så utser vi en vinnare som får copaq-kortlek hemskickad.

Tack för era svar återigen!!

Visa signatur

Driver Presenta.nu som ger dig presenttips när du behöver det

Permalänk
Medlem

jag tycker ni skall validera sidan också...tydligen något fel...

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.pokerexper...

annars är den rätt snygg

ordna med tillgängligheten också...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
jag tycker ni skall validera sidan också...tydligen något fel...

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.pokerexper...

annars är den rätt snygg

ordna med tillgängligheten också...

Jag kikade lite på din länk. Är det allvarliga problem? Jag tycker mest det verkar vara skitsaker av typen: "Line 91 column 109: character "&" is the first character of a delimiter but occurred as data."
Är det ett problem som måste åtgärdas?

Permalänk
Medlem

En sak som jag tänker på är att den gröna färgen känns som unibet.

Visa signatur

nämen tjenare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FusionStar
Jag kikade lite på din länk. Är det allvarliga problem? Jag tycker mest det verkar vara skitsaker av typen: "Line 91 column 109: character "&" is the first character of a delimiter but occurred as data."
Är det ett problem som måste åtgärdas?

det är angett att det skall valideras som XHTML 1.0 Transitional vilket är en slappare version än XHTML 1.0 Strict (eller 1.1)

då bör ni rätta till de felen så att sidan validerar vilket gör att sidan fungerar som det är tänkt i flera browsers och på flera plattformar

när man bygger en sida så måste man nästan utgå från Firefox och kontrollera mot IE så att det ser ok ut - gör man tvärtom så får man större problem att anpassa koden

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Satt och surfade ett par minuter och märkte dessa saker inte mycket saker men små-irreterade saker bara förövrigt bra sida:

*Sökfunktionen är väldigt avsides / svår att hitta.

*Startsida och kontakta oss högst upp va väldigt onskön. färgen gillade jag ej när man höll på den "hovra", kanske t.om. slänga in allt i huvudmenyn istället.

*När man klickar på nån i huvudmenyn så markeras knappen, även en bit utanför, ogillade att den även markerade utanför.(firefox)

*Copyright © 2005 PokerExpert.se, kanske borde uppdateras / göra om, känns hoppslafsat sen så är det 2006

*"Glömt ditt lösenord??" endast ena frågetecknet är med i länken? alltså fetstil.

*"Om du har några minuter över kan du läsa i vår artiklesektion. Intressant och tänkvärt! "Läs mer här..." går endast att klicka på bilden, inte på "Läs mer här..." som det är på många andra...

*Hittade inte någonstans "kontakta oss" eller "om oss" eller liknande, skulle va bra om man skulle vilja få tag på er t.ex. som sponsorer, om dom är intreserade av er så finns det ingenstans att höra av sig.

*Under huvudmenyn står det "Folk Online" det känns fel skulle va bättre med
"personen online" eller användare / gäster etc.

Va väl det jag kom på sålänge, finns säkert mer småsaker att ändra, men annars va det en bra sida

Lycka till

Caleb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FusionStar
Jag kikade lite på din länk. Är det allvarliga problem? Jag tycker mest det verkar vara skitsaker av typen: "Line 91 column 109: character "&" is the first character of a delimiter but occurred as data."
Är det ett problem som måste åtgärdas?

&-tecknet ska ju alltid skrivas som &amp; (&-tecknet heter ampersand på engelska).

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Kanonbra tips Caleb! Och alla ni andra med givetvis. Så fort jag fått hem kortlekarna så utser våran webnisse det mest givande tipset som blir en copaq-kortlek rikare.

Tack snälla ni sådan här hjälp är ovärdelig!

Visa signatur

Driver Presenta.nu som ger dig presenttips när du behöver det

Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag drar upp den här tråden, men jag skulle vilja fråga Johan7 om den här sidan använder sig av "Joomla!"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johan7
Kanonbra tips Caleb! Och alla ni andra med givetvis. Så fort jag fått hem kortlekarna så utser våran webnisse det mest givande tipset som blir en copaq-kortlek rikare.

Tack snälla ni sådan här hjälp är ovärdelig!

Ni kan ju alltid fixa lite fler sånna där fina freerolls va på top20 sist..... .men vill ha revansch!

Och så fixa gärna "5senaste trådar" istälet för inlägg.. ger större överblick om vad som hänt när man inte vart inloggad..