Problem med Westen Digital

Permalänk

Problem med Westen Digital

Tjenna
Fick en 200gb WD disk i julklapp som har dummat sej två gånger

Den vill helt plötsligt formatera om sej utan anledning
Det är andra gången nu och jag börjar bli lite irriterad

Vad tror ni kan vara felet.

Är det något mer ni vill veta om kringutrustning så bara fråga.
Vill veta om det kan vara något med mina andra prylar innan jag går ner och viftar med garantilappen

Snabb info
Har ett Asus A7V 333-X moderkort
En WD disk till som är på 40gb med 8mb cach

Mvh Peter

Permalänk
Medlem

Har du fyllt upp den till över 130-140gb och sedan har den formaterat om sej?

Kör denna isåfall
http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/big_drive_enabler....

PS: kör den i vilket fall som helst, ser att din maskinvara verkar vara något år gammal

Visa signatur

Dator 1: Venice 3200+ | Asus A8N-e | X800XL | 1GB Pc3200 | Samsung 250GB Sata | Western Digital 250GB Sata | Seagate 200GB Sata | 400W FSP | SB X-Fi Xtrememusic | LG 40x12x12 | Antec SLK3000B
Dator 2: Intel P3 1GHz | Asus TUSC-2c | GF4 Ti4200 | 512MB PC133 | Samsung 80GB | SB Audigy | Coolermaster Cavalier 4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ar@b
Har du fyllt upp den till över 130-140gb och sedan har den formaterat om sej?

Kör denna isåfall
http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/big_drive_enabler....

PS: kör den i vilket fall som helst, ser att din maskinvara verkar vara något år gammal

Njaä jag har varit uppe i 80gb eller nått?
Något speciellt du tänkte på ?

Hmm vad är de för fil.....är de de här pratet om att det kanske inte stödjer så många GB ?

Ska kolla när jag kommer hem

Finns det ingen program man kan köra och se om det är något fel på själva diskytan ?

Mvh Peter

Permalänk
Medlem

Om du inte har 48bit adresseringen igång...och fyller upp disken över 128GB....kommer det bli stora problem (partitioner krashar etc).

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JD
Om du inte har 48bit adresseringen igång...och fyller upp disken över 128GB....kommer det bli stora problem (partitioner krashar etc).

Okey hur fixar jag det då
Jag har inte varit över 100gb men det kanske kan kracha så ändå?

Den där filen jag fick av andra killen ville inte funka
Fick felmedelandet " The Registry update is not applicable for the operating system installed on this computer. click "ok" to exit "

vad betyder det?