Visa signatur
Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?
Jag beställde, fick hem och monterade med mången hjälpande hand ihop denna satana heta dator;
http://komplett.se/k/ki.asp?sku=316102&cks=SPK
Efter diverse komplikationer i startprocessen (bl. a. att det blev fel i starten när jag tryckt reset, så att den bara startade om, och om och om...) ställde jag in boot devices såhär i BIOS;
1st b.d: Cd-rom (dvdn då iofs)
2nd bd: Floppy
3rd bd: HD
Det verkade korrekt, eftersom jag sedan kunde få igång Xp-installationen. Kort därefter installerade jag drivisar för moderkort (storage controller blabla, typ) och sata-hdn under XP's installationsprocess.
Nu kommer problemet. Nästa "viktiga" steg:
* Tryck Retur för att installera Win XP på opartitionerat utrymme
* Tryck C för att skapa partition på det opartit. utrymmet
* Tryck D för att ta bort markerad partition
Jag trycker då C och startar processen. Detta är vad som händer:
Först står det "Vänta...", därefter står det "194475 mb hårddisk 0 på id 0 på buss 0 på nvatabus [MBR]".
Detta meddelande är vad datorn sedan fastnar på i timtal, så det är inte frågan om att bara vänta, det kan det omöjligt vara.
Om jag trycker Retur låser sig skiten ett bra tag, för att sedan leda till samma meddelande som C leder till.
Nu har jag fått höra att det ska vara något mjukvaru-trixeri med SATA-diskar, men jag förstår verkligen inte vad som är fel, då allt verkar vara/sitta som det ska i datorn/BIOS.
Jag är i desperat behov av erfarnas åsikt/hjälp, då jag själv är ny på detta.
Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.