Laddar **** mp3 spelarna med musik nuförtiden innan dom säljer dom??

Permalänk

Laddar **** mp3 spelarna med musik nuförtiden innan dom säljer dom??

Hmmm...var nere på **** och köpte mig en mp3 spelare igår. Spelaren var det sista exet så försäljaren sa att jag fick 100 spänn rabatt om jag tog den. Han garanterade att den bara varit monterex så jag tyckte det var lugnt. Glad i hågen lallar man hem och sätter apparaten på laddnign. När jag väl laddat och sätter igång den så ser jag att det står 1/75 nere i hörnet på den. Skummelt tänker jag och trycker på play. Till min stora förvåning så börjar timbuktu sjunga i mina lurar. Hela hans senaste platta låg på spelaren plus en hel del annat oxå.
Så vad skulle ni göra om detta hände er? Funderar att vara ett svin och gå ner till denna stora svenska kedja och tala om för dom att lite kompensation för att spelaren helt uppenbart inte var ny är på sin plats. Om dom inte tycker det är en bra ide kan man ju alltid hota med att PGM säkert vill höra att dom säljer mp3 spelare med deras artister förinstallerade =P

Vad skulle ni göra om det hände er?

Permalänk
Hedersmedlem

detta hände mig förra året när jag köpte en jos spelare på siba,, lämnade tillbaka skiten dagen efter och fick tillbaka pengarna

Permalänk
Medlem

fattar inte vad det är för problem med att spelaren inehåller låtar det är ju bara ta bort de

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fedor
fattar inte vad det är för problem med att spelaren inehåller låtar det är ju bara ta bort de

Det tyder ju också att den är Begagnad..

Har han betalat för en ny enhet ska han inte få en begagnad..

Och lita på mig, Elgiganten, Siba och OnOff säljer MASSVIS med begagnade prylar till kunder utan minsta eftertanke.

T.o.m. varit med om att Elgiganten plastat om ett paket en gång...

Supporten på produkten: "eeh, den där produkten/serienumret sa vi åt en annan kund att returnera till Elgiganten i <ort>" igår...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Det tyder ju också att den är Begagnad..

Har han betalat för en ny enhet ska han inte få en begagnad..

Och lita på mig, Elgiganten, Siba och OnOff säljer MASSVIS med begagnade prylar till kunder utan minsta eftertanke.

T.o.m. varit med om att Elgiganten plastat om ett paket en gång...

Supporten på produkten: "eeh, den där produkten/serienumret sa vi åt en annan kund att returnera till Elgiganten i <ort>" igår...

Precis min mening. Jag trodde det var en ny produkt jag köpte men så var inte fallet. Låtarna e inga problem alls att ta bort. Ska prata med dom idag så får vi se vad dom säger.

Permalänk
Medlem

Är det så konstigt att det är musik på ett monterex? Hade du velat ha en riktigt mp3-spelare hade du köpt en apple istället.

Visa signatur

Ferrarimissbrukare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gustavs
Är det så konstigt att det är musik på ett monterex? Hade du velat ha en riktigt mp3-spelare hade du köpt en apple istället.

Eh, ja jag tycker att det är konstigt. Och sen så frågade jag inte om vilken spelare du tyckte var "riktig". Skapa en egen tråd om du vill dela dina tankar om dom olika spelarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Min creative är en riktigt mp3 spelare...

bara du som är stolt över att du äntligen fått en ipod i julklapp efter några års gnällande

Permalänk
Medlem

Re: Laddar **** mp3 spelarna med musik nuförtiden innan dom säljer dom??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Kermit
Hmmm...var nere på **** och köpte mig en mp3 spelare igår. Spelaren var det sista exet så försäljaren sa att jag fick 100 spänn rabatt om jag tog den. Han garanterade att den bara varit monterex så jag tyckte det var lugnt. Glad i hågen lallar man hem och sätter apparaten på laddnign. När jag väl laddat och sätter igång den så ser jag att det står 1/75 nere i hörnet på den. Skummelt tänker jag och trycker på play. Till min stora förvåning så börjar timbuktu sjunga i mina lurar. Hela hans senaste platta låg på spelaren plus en hel del annat oxå.
Så vad skulle ni göra om detta hände er? Funderar att vara ett svin och gå ner till denna stora svenska kedja och tala om för dom att lite kompensation för att spelaren helt uppenbart inte var ny är på sin plats. Om dom inte tycker det är en bra ide kan man ju alltid hota med att PGM säkert vill höra att dom säljer mp3 spelare med deras artister förinstallerade =P

Vad skulle ni göra om det hände er?

Eftersom du blev upplyst om att det var ett demoex och dessutom fick 100 spänn rabatt har du inget att gnälla på.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Re: Re: Laddar **** mp3 spelarna med musik nuförtiden innan dom säljer dom??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Eftersom du blev upplyst om att det var ett demoex och dessutom fick 100 spänn rabatt har du inget att gnälla på.

OOh, strunta i mitt inlägg...

Den delen av hans första inlägg missade jag..

Fast då är frågan, är det inte skillnad mellan ett Demoexemplar och ett Monter/Skyltexemplar?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Mm... för att alla vet att den mp3 spelaren är bäst

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

antagligen var det väl ett sånt där test-ex, asså som folk får prova och lyssna på, och därav hade de laggt in låtar på den, min teori...

Skulle iof kunna vara ett reklamerat ex... Men det vore ju extremt lågt av dem och sälja ett begagnat...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

det har hänt mig 2ggr att jaf köpt ny mobiltelefon och upptäckt en annan persons kontaktlista

bägge gångerna var det Ericsson/SonyEricsson

betala fullt pris för något som gått in i retur eller en ev. reparation utan återställning = nej tack

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Monterex / demoex tar de ju fram och visar ibland etc så du får nog räkna med att den varit använd tyvärr. Tycker inte du har allt för mycket "case" direkt, så länge garantin gäller precis lika länge för dig som om du köpt en helt ny är det bara tacka och ta emot.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
Monterex / demoex tar de ju fram och visar ibland etc så du får nog räkna med att den varit använd tyvärr. Tycker inte du har allt för mycket "case" direkt, så länge garantin gäller precis lika länge för dig som om du köpt en helt ny är det bara tacka och ta emot.

De MP3-spelarna som finns i skylten i "min" butik säljs ju även dom till slut. Oftast gör man inte mer med dem än att packar upp dem ur kartongen och ställer dem i skåpet. Vill en kund titta på någon av dem stoppar man i ett batteri, tar fram ett par Koss Porta Pro och låter kunden lyssna på den allt mer förekommande från tillverkaren medskickade låten. När sedan exemplaret är det sista i sitt slag och ska till att säljas upplyser man kunden om att det är det sista exet men att han gärna får vänta tills den kommer i lager igen om han vill ha ett ouppackat ex alternativt köpa demoexet. Är det en trevlig kund kan man pruta lite eller kanske göra ett bra pris på medföljande lurar.

Däremot har jag hört att man hos OnOff är strängeligen förbjudna att sälja sista exet av någon anledning...

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk

Köpte en dvd-spelare på Onoff, tänkte att jag tar en kartong som ligger lite längre ner för alla vet ju att det är en del returer som ligger till salu. Grävde fram en kartong å kom hem packade upp den å kopplade in, Vipps så kom filmen Duplex upp. Öppnade cd-luckan å där låg en bränd kopia av duplex, då vart jag förbannad som fan men den funkade ju utan problem å On off ligger en bit ifrån oss så jag sket i att lämna tillbaka den.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem

Vad klagar du över?

Du fick 100 kr rabatt för att det var ett demo-ex. Klart att folk vill höra hur en mp3-spelare låter, och hur lyssnar man på en mp3-spelare utan musik?

Affären har i detta fallet inte gjort något fel eftersom de informerade dig om att det var ett demo-ex och du fick dessutom 100 kr rabatt.

Blä..

Visa signatur

IBM R40

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Min creative är en riktigt mp3 spelare...

bara du som är stolt över att du äntligen fått en ipod i julklapp efter några års gnällande

Fick varken min shuffle eller min ipod i julklapp Har bara svårt att förstå någon som föredrar någon annan MP3-spelare då det är så barnsligt enkelt att föra söka/över låtar med iTunes. Men nu handlade inte denna tråd om vilket märke man föredrar på sin MP3-spelare, så jag tystar mig själv.

Visa signatur

Ferrarimissbrukare

Permalänk
Medlem

Det där med att förstå andra människor kan ju vara svårt, men om du försöker föreställa dig att det även finns människor som kan tänka själva så kanske du kommer en bit på vägen Gustavs.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför ska man nergradera för att få en riktig spelare?

Permalänk
Medlem

Du har inte mycket att komma med, du visste om att den var demo/monterex -> inte helt ny. sen att det fanns låtar på den kan ju ha vairt för att folk tjatat om att få provlyssna dem o skit.

du fick rabatt och godtog den. således gick du med på att den inte var ny

Permalänk
Medlem
Citat:

Fick varken min shuffle eller min ipod i julklapp Har bara svårt att förstå någon som föredrar någon annan MP3-spelare då det är så barnsligt enkelt att föra söka/över låtar med iTunes. Men nu handlade inte denna tråd om vilket märke man föredrar på sin MP3-spelare, så jag tystar mig själv.

Jag har nog faktiskt t.o.m lättare än dig... Jag stoppar in min mp3 spelare i en usb-kabel och så öppnas mappen automatiskt och sedan gör jag bara drag & drop så är det klart..

Kan det bli lättare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Jag har nog faktiskt t.o.m lättare än dig... Jag stoppar in min mp3 spelare i en usb-kabel och så öppnas mappen automatiskt och sedan gör jag bara drag & drop så är det klart..

Kan det bli lättare?

Mjo.. iaf du redan sitter och sorterar all din musik pedantiskt i iTunes och använder den som mediaspelare. När du då pluggar in iPod förs musiken över automatiskt.

Iaf man inte behöver ett stort program som äter minne och har två processer igång konstant bara för att spela lite musik så har du nog smidigast möjliga lösning dock ;). Sen kan ju inte du handla musik till förmånliga priser i din mapp, glöm inte det ;).

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk

JetAudio är mycket bättre en iTunes i min mening.

Visa signatur

RAGE AGAINST THE MACHINE

Permalänk

Visningexemplar ska ju inte innehålla musik. De ska bara ha varit för visning.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Medlem

Man behöver inte ens ha jetaudio installerad för att föra över musik, bara connecta o sen dra över, simplare än så kan det omöjligtvis bli...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hidetoshi
Visningexemplar ska ju inte innehålla musik. De ska bara ha varit för visning.

Ja, folk vill aldrig känna och lyssna innan de köper. Precis som när man köper en bil som varit visningsexemplar. Den har ju bara stått där i hallen. Eller?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

kanske beror på att alla är olika, kanske ska vi alla vara kloner av dig så får du det lite lättare i tillvaron?
tänk om bara apple fanns och inga andra gjorde mp3 spelare, då skulle du nog inte ha råd med en...

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Off topic: Är helt otroligt, så fort det pratas om mp3-spelare blir det tjaffs om att iPod är bäst och bla bla..

Trådskaparen frågade ju inte om vilken mp3-spelare som var bäst, utan om butiken gjort fel?

Jag har en iPod, ja. Men inte tycker jag att den är överlägsen alla andra spelare för det. Respektera andra personers val av mp3-spelare!
Folk verkar bara se fördelar med iPod, finns en hel del nackdelar också.

On topic: Eftersom mp3-spelaren var ett visningsexemplar så får man nog räkna med att det finns låtar inlagda, tyvärr.
Men tycker nog att 100kr var i minsta laget för en "använd" spelare, du kan ju alltid gå tillbaka och klaga lite så kanske ni kan komma överens om något!

Lycka till i vilket fall!

Visa signatur

| FD Define R2 | MSI Z390-A PRO | Intel i3-9350KF | Gainward GTX 980 Phantom | Corsair Vengeance LPX 2x8GB | Crucial MX300 275GB | OCZ Vertex 460A 120GB | Corsair RM750X V2 | 3x AC F12 PWM | BenQ XR3501 | SteelSeries Siberia 800 | Mionix Zibal 60 | Func MS-3 R2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av schupa
Off topic: Är helt otroligt, så fort det pratas om mp3-spelare blir det tjaffs om att iPod är bäst och bla bla..

Trådskaparen frågade ju inte om vilken mp3-spelare som var bäst, utan om butiken gjort fel?

Jag har en iPod, ja. Men inte tycker jag att den är överlägsen alla andra spelare för det. Respektera andra personers val av mp3-spelare!
Folk verkar bara se fördelar med iPod, finns en hel del nackdelar också.

On topic: Eftersom mp3-spelaren var ett visningsexemplar så får man nog räkna med att det finns låtar inlagda, tyvärr.
Men tycker nog att 100kr var i minsta laget för en "använd" spelare, du kan ju alltid gå tillbaka och klaga lite så kanske ni kan komma överens om något!

Lycka till i vilket fall!

Kan meddela att marginalen på Mp3-spelare oftast inte är mer än 100 kr, så det verkar inte troligt att han kan få mer rabatt....

Visa signatur

My arms, your hearse