Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Internet Explorer 7 Beta 2 Preview tillgänglig för allmänheten

Permalänk
Medlem

Laddade ner och funkar bra, utom att man inte kan byta fönster medan man väntar på att en sida laddas. När sidan laddats så byter den tillbaks till IE-fönstret automatiskt. Jobbigt när man håller på med annat medan man surfar.
Får vänja mig vid tabbarna nu. Testat FF för länge sen och kändes lite konstigt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoddan
haha lyckat lär ju inte vara någon som tar ner det och testar iomed Valideringen ;P

Själv har man en riktig serial som farsan fick gratis från jobbet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
synd bara man inte kan ändra till svenska, byta sökmotor till google (omfg msn search is the real shit) och where is das bokmärken? orkar inte favoriter känns så 2003

nästan bra microsoft, alfa beta?

Öh, Google-sökmotorn fanns ju inbyggt. Fick ta bort google-toolbaren för att inte ha dubbel-google
Du kan nog ändra din default-sökmotor nånstans.
Och vem vill ha den på svenska?

<<b></b>edit>
Va? Såg en sån där linux-skylt i nåns signatur på ett forum där det står vad jag har för IP, operativsystem och webbläsare. Netscape 4?!
<<b></b>/edit>

Permalänk
Medlem

Finns ingen anledning att testa, Firefox har allt man vill ha

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte__86
Det är ju riktigt smidigt och bra.
Måste erkänna att jag är mycket positivt överraskad att detta kunde komma ifrån Microsoft.

Känns dock väldigt likt FF, men med lite andra coola funktioner.
Stannar nog hos firefox men...
BRA jobbat Microsoft!

ps. ni som inte kör äkta XP, ni förtjänar inte att testa IE 7.0 heller.

Jag klarar mig :P!

Visa signatur

"Fat people are harder to kidnap"

Permalänk

Enda problemet jag har hitils haft med IE7 är att det står att det är fel på sidorna ibland men annars fungerar den riktigt bra...

Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB

Permalänk
Medlem

WOW VILKA NYHETER! TABBED BROWSING! SHIT VA HETT!
[/ironi]

Go microsoft, dom försöker apa efter firefox så gott det går. Synd att dom inte har pluginstöd, så man kan ha Adblock osv. Inte för att jag skulle använda skiten ändå, men iaf.
Det kommer nog nån fin mask snart som fistar alla IE7-användare riktigt stenhårt, sen släpper microsoft en fix, sen kommer nästa security risk, och ännu en update osv...

Firefox for teh win.

För er som har fått eran win cd-key bannad trots att ni har en genuin cdkey (och alla ni som inte har det hehe) så finns det ett sätt att gå runt cd-key-checken när man kör Windows Update.
Kör windows update och klistra in det här i adressfältet (skriv över det som redan står där) och tryck sen enter:

javascript:void(window.g_sDisableWGACheck='all',document.cookie='WinGenCookie=validation=0; expires=01 Jan 2999 00:00:00 GMT',alert('Validation cookie set and bypassed!'));

Eller så enablar man Automatic Updates, så får man alla updates utan att behöva en valid cdkey.

Permalänk

Är det bara jag som upplever att allt ser suddigare/smetigare, om man jämför med firefox?

Permalänk
Medlem

Länge leve FF och Opera.. IE7 kan jag klara mig utan

Permalänk
Medlem

opera leder fortfarande tycker jag... med hästlängder.
tänker inte byta det är en sak som är säker.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem

rekommenderar inte att folk testar denna beta... jag gjorde eller rättare sagt försökte testa den och det slutade med att den gjorde så att man bara kunde använda datorn i felsäkert läge... Grejen var sådan att den stängde av alla grafikfuktioner tillsbara windows inbyggda vga drivrutin fungerade´, så det var bara att installera om windows efter man hade testat massor av saker och ringt supporten för både windows och mitt grafikkorts tillverkare (gainward)....

Hoppas dock att detta inte händer för er andra....

Visa signatur

Är det dig själv eller mig du försöker lura!?
Windows works in mysterious ways...