Permalänk
Medlem

men APPLICATIONS, nån som vet var man kan få tag på dem?

Visa signatur

a roma solo la lazio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Back_Door_Man
En fråga, varför vill du säga upp abbonemanget? Ifall du låser upp mobilen får du ju ändå betala de kvar varande pengarna du är "skyldig"...Sedan så är det ju ett grymt bra abbonemang med billiga minuter och sms.

Har redan Comviq's fast pris 500 kr som jag använder. Tänkte använda luren där....

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saminos
men APPLICATIONS, nån som vet var man kan få tag på dem?

Leta på google...

Tog ca 5sek att hitta denna sida tex.
http://www.getjar.com

Sen får du testa vilka som funkar.

Permalänk

Bestälde en idag. Är lurarna som man får med bra? Kan man avända vanliga lurar?

Permalänk

yes dom är faktist rätt bra
bättre än orginallurarna till ipoden iaf om du frågar mig.
fast gillar inte att d är ett halsband typ

hur många har lite glapp mellan displayen o knappsatsen?
är inte mycket alls men det existerar på min iaf

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk

Beställer en imorgon.
Men hur navigerar man egentligen?
Är det en touchpad på framsidan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikaelkrantz
Bestälde en idag. Är lurarna som man får med bra? Kan man avända vanliga lurar?

Om du går tillbaka en sida i tråden så har du svaret på din fråga ang. vanliga lurar.

Permalänk

Tjena, har läst att man kan gå ut på msn och så ifall man laddar ner ett specifikt program. Hur mycket kostar det? Och vad betalar man för? Minut pris eller för antal text, MB som man överför/mottager?
Och, hur(med vilket program) är det möjligt att konvertera filmer till mpeg4 format?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas91
Tjena, har läst att man kan gå ut på msn och så ifall man laddar ner ett specifikt program. Hur mycket kostar det? Och vad betalar man för? Minut pris eller för antal text, MB som man överför/mottager?
Och, hur(med vilket program) är det möjligt att konvertera filmer till mpeg4 format?

Det kan du göra med dom flest telefoner som hanterar Java med programmet QuickIM.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av No_Jah
Det kan du göra med dom flest telefoner som hanterar Java med programmet QuickIM.

Okej tack så mycket, men har 2 frågor till, vad betalar man för? Antal minuter man är online, eller antal mb man får mottagna/överförda? Jag vågar inte riktigt använda msn, förens jag vet hur man betalar :p.. Det bästa vore ju att man betalar för antalet megabyte, men med tanke på att det finns såna som spammar, så blir det inte så roligt, men man får väl göra /block :D.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas91
Okej tack så mycket, men har 2 frågor till, vad betalar man för? Antal minuter man är online, eller antal mb man får mottagna/överförda? Jag vågar inte riktigt använda msn, förens jag vet hur man betalar :p.. Det bästa vore ju att man betalar för antalet megabyte, men med tanke på att det finns såna som spammar, så blir det inte så roligt, men man får väl göra /block :D.

Om du har TRE(3) så kostar det 10KR/MB att surfa/wappa.
Och för att "chatta upp" en MB text på MSN får du nog chatta ganska mycket skulle jag gissa.

andreas

Permalänk

Woho! Fick min 6280 idag.

Någon som har fått igång vNes från vampent.com? Enda grejen jag saknar på min 6280

Visa signatur

i am a sig. please don't eat me.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av don_thomaso
Woho! Fick min 6280 idag.

Någon som har fått igång vNes från vampent.com? Enda grejen jag saknar på min 6280

Beställde idag!
Vad är dina första intryck?

andreas

Permalänk
Medlem

jag funderar starkt mellan w900i och 6280'n, det jag måste veta är ifall man på nått sätt kan fixa så att man kan pausa och spola fram/tillbaka på videofiler på nokian. Det ryktas ju om att det inte går o fixa...

Permalänk
Hedersmedlem

ni som har 6280 som är låst till tre, går den att låsa till 2g nätet eller har dom plockat bort den funktionen från mjukvaran?

Permalänk
Medlem

Phat^Trance om du menar byte mällan 3G och GSM nät så går det att göra ja. Och sen bara köra med GSM för bättre batteritid.

EDIT: Kan man ladda den telefonen från usbn också? Isåfall är den super för då behöver man inte vara så rädd för batteritiden heller.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av club01
Phat^Trance om du menar byte mällan 3G och GSM nät så går det att göra ja. Och sen bara köra med GSM för bättre batteritid.

EDIT: Kan man ladda den telefonen från usbn också... Isåfall är den super för då behöver man inte vara så rädd för batteritiden heller.

Är det frågor eller påståenden?
Om det är frågor så är det praktiskt att använda frågetecken för tydlighetens skull.

Permalänk
Medlem

Vart då? Har letat men verkar spärrat ju.

Citat:

EDIT: Kan man ladda den telefonen från usbn också... Isåfall är den super för då behöver man inte vara så rädd för batteritiden heller.

Permalänk
Medlem

BJorNus. Det borde ju gå eftersom dom har olika tider på GSM och 3G... Fast sen vet jag inte riktigt om Tre har stängt av funktionen eller inte. Men på alla andra 3G telefoner jag har sätt kan man ialla fall ställa in och byta som man vill.

No_Jah Hehe ja jag kanske skrev lite dåligt men det sista ska vara en fråga:D Eller ja jag känner på mig att man borde kunna ladde den genom USB porten ialla fall.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Är det BB5 på den här telefonen eller den gamla klassiska DCT4 som går att låsa upp på egen hand? Sen vill vi se bilder på era telefoner här

Permalänk
Medlem

Håller med w0x. Var är bilderna??

Permalänk
Medlem

Tjena!

Kan lägga upp lite bilder imorgon, ska iväg nu så jag hinner tyvärr inte.

/Mashi

Permalänk
Medlem
Citat:

[B]BJorNus. Det borde ju gå eftersom dom har olika tider på GSM och 3G... Fast sen vet jag inte riktigt om Tre har stängt av funktionen eller inte. Men på alla andra 3G telefoner jag har sätt kan man ialla fall ställa in och byta som man vill.

men gud. ska det vara så svårt att _inte_ svara på frågor man inte kan svaret på? ..

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Hedersmedlem

jag är nästan 100% säker på att det INTE går att låsa tre luren till 2g nätet...

någon som kan bekräfta detta?

Permalänk
Medlem

Har ett litet problem. Filer jag för över via Bluetooth hamnar direkt på minneskortet. Om jag vill flytta dem, t.ex. till en mapp "Musik" som ligger på minneskortet, går det inte riktigt som jag tänkt mig När jag väljer filen och tar "flytta" kan jag inte välja minneskortet som mål, får upp ett varningsmeddelande om att jag inte kan flytta till samma mapp filen ligger i. Men jag vill ju lägga den i en annan mapp på minneskortet... :-/

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kevlar
Har ett litet problem. Filer jag för över via Bluetooth hamnar direkt på minneskortet. Om jag vill flytta dem, t.ex. till en mapp "Musik" som ligger på minneskortet, går det inte riktigt som jag tänkt mig När jag väljer filen och tar "flytta" kan jag inte välja minneskortet som mål, får upp ett varningsmeddelande om att jag inte kan flytta till samma mapp filen ligger i. Men jag vill ju lägga den i en annan mapp på minneskortet... :-/

Jag har samma problem, man kan inte lägga in saker på minneskortet under mappen extra.
Verkar som det är spärrat på nå sätt, förstår inte varför, då musikfiler på minneskortet är standardmappen för musikspelare, filer som läggs in där ska addas automatiskt till spelningslistan, men man kan inte lägga in filer där.

Nån mer som har samma fel ?
Funderar på en formatering av minneskortet.

OBS.
3mail funkar inte i mobilen!!
När man ansluter så kommer det upp att det är fel lösenord.
Detta är en bugg i programvaran, enligt 3´s tekniska kundtjänst håller nokia på med en mjukvaruppgradering som beräknas komma om 3 veckor.
OBS.

Visa signatur

Win Xp, xp2400+ 1024ddram Geforce 2 v.7700 Deluxe 32mb tv-in tv-ut

Permalänk
Medlem

Fick leka lite med en Nokia 6280 idag faktist. Älskar den klara och "högupplösta" skärmen. Synd att telefonen inte använder sig av Series 60 istället för 40, då jag är en inbiten S60-användare, och finner programutbudet mer attraktivare än S. 40.

Återigen så har Nokia gjort en riktig höjdarlur, dock så väntar jag på min P990 som ska out-phasa min 6630.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk

Blir ju riktigt sugen faktiskt

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
jag är nästan 100% säker på att det INTE går att låsa tre luren till 2g nätet...

någon som kan bekräfta detta?

Under telefoninställningar -> Nät finns det bara ett alternativ, Dubbelband. Verkar inte finnas några andra nätinställningar på luren.

Har haft min 6280 sedan i torsdags och jag är grymt nöjd med den, hade en Motorola A1000 tidigare. Visst saknar jag Symbian, främst spelen och emulatorerna. Men det finns en hel uppsjö med Javaspel (vnes funkar skapligt t.o.m.). 6280:n är mycket mindre än min gamla Motorola, den känns riktigt smidig i fickan och handen.

Den högupplösta skärmen (320x240) går inte att klaga på, enda nackdelen är att vissa spel bara visas på en liten del av skärmen.

Kameran tar bra kort i dagsljus, när det är lite mörkare blir det en del brus. Hade samma problem med första mjukvaran på A1000, det fixades till vid en uppdatering. Förhoppningsvis gäller samma sak här. Blixten är minst lika stark som en K750i.
Videofunktionen är bland den bästa jag sett i en mobil.

Kevlar>
Om du lägger in Nokias PC Suite kan du använda filhanteraren för att föra över filer till mobilen, då kan du välja exakt vilken mapp du vill ha dem i.

EDIT:
Kort tagna med mobilen:
Ut genom fönstret
GE Galan 1
GE Galan 2
GE Galan 3
Sätra Hallen
Inuti min Opel Corsa, med blixt
Vy från min soffa, ganska dålig belysning

Lägger upp lite kort på mobilen imorgon, så fort jag får tillbaka min kamera.

Visa signatur

i am a sig. please don't eat me.

Permalänk
Medlem

Nu har jag varit i tre butiken, de la undan en åt mig, köper den imorn! De var slut på de flesta håll. De hade bara tre kvar i butiken.