Nu dags för dator bygge igen! Något som inte passar?

Permalänk

Nu dags för dator bygge igen! Något som inte passar?

Tjenna Alla Swec;S

Har fått äran att bygga en dator åt min bror! Han ska använda den mest till surfning/lyssna på musik/ lagra bilder, men han vill också kunna spela nya spel!!(quake4, osv)

Detta paket hade jag tänkt mig: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=165018

Jag vill veta vad ni tycker! Ser ni något som absolut inte passar ihop?

hörde mig för på datorbutiken, och de sa att 450W agget som sitter i chassit, ska klarar av att köra SLI med (7800gt) kort, om min bror vill göra de om ett halvår!Stämmer detta?

Aiight!
Btw: Tänkte beställa en tft skärm åt farsan också! Han spelar inte, mesta han gör är Exel and that shit!!

Så vad tycker ni om denna "datorbutiken föreslog den" : http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=SAM913VSI

Aiight! Skriv vad ni tycker! Beställer i helgen:D

Visa signatur

Dator: AMD Athlon X2 4400+ | MSI K8N Diamond | Point Of View Geforce 7800GT | Adata 2x1024Mb | Samsung 250GB Sata2 | Tagan easy connect 480W | Thermaltake Tsunami Dream|: Övrigt: Saitek Eclipse | Mx510 | Qpad XXXL | Icemat Siberia |:±±²²²²ÿÿÿÿ²²²²±±Stolt Samsung 970P ägare±±²²²²ÿÿÿÿ²²²²±±

Permalänk
Medlem

Re: Nu dags för dator bygge igen! Något som inte passar?

Allt ser bra ut utom moderkortet. MSI är inte särskilt stabila tyvärr.
Välj ett Abit, Asus eller DFI istället. Ett nätaggregat på 450W av bra kvalitet bör räcka för att köra SLI med den konfigurationen. Men jag har för mig att nvidia rekommenderar minst 480W-500W men det beror nog mest på att vilket skrotnätaggregat som helst ska klara det.

TFT-skärmen Samsung 913VSI är helt ok och prisvärd, med tanke på vad den ska användas till (Excel och dylikt) så är den ett bra val.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av whisky1988
Tjenna Alla Swec;S

Har fått äran att bygga en dator åt min bror! Han ska använda den mest till surfning/lyssna på musik/ lagra bilder, men han vill också kunna spela nya spel!!(quake4, osv)

Detta paket hade jag tänkt mig: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=165018

Jag vill veta vad ni tycker! Ser ni något som absolut inte passar ihop?

hörde mig för på datorbutiken, och de sa att 450W agget som sitter i chassit, ska klarar av att köra SLI med (7800gt) kort, om min bror vill göra de om ett halvår!Stämmer detta?

Aiight!
Btw: Tänkte beställa en tft skärm åt farsan också! Han spelar inte, mesta han gör är Exel and that shit!!

Så vad tycker ni om denna "datorbutiken föreslog den" : http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=SAM913VSI

Aiight! Skriv vad ni tycker! Beställer i helgen:D

Permalänk

Re: Re: Nu dags för dator bygge igen! Något som inte passar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrol
Allt ser bra ut utom moderkortet. MSI är inte särskilt stabila tyvärr.
Välj ett Abit, Asus eller DFI istället. Ett nätaggregat på 450W av bra kvalitet bör räcka för att köra SLI med den konfigurationen. Men jag har för mig att nvidia rekommenderar minst 480W-500W men det beror nog mest på att vilket skrotnätaggregat som helst ska klara det.

TFT-skärmen Samsung 913VSI är helt ok och prisvärd, med tanke på vad den ska användas till (Excel och dylikt) så är den ett bra val.

Hmm! OK! kan du ge ett mer utförligt exempel på moderkort då?
Allt annat ser bra ut?! Allt passar???

Visa signatur

Dator: AMD Athlon X2 4400+ | MSI K8N Diamond | Point Of View Geforce 7800GT | Adata 2x1024Mb | Samsung 250GB Sata2 | Tagan easy connect 480W | Thermaltake Tsunami Dream|: Övrigt: Saitek Eclipse | Mx510 | Qpad XXXL | Icemat Siberia |:±±²²²²ÿÿÿÿ²²²²±±Stolt Samsung 970P ägare±±²²²²ÿÿÿÿ²²²²±±

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk

Motivera varför?:D
Vaddå! E de helt galet att ta de mobo jag valt (msi k8n diamond) de fick ju bäst poäng i microdatas tester:S

Visa signatur